OSL: Nye serveringssteder 2012/2013

Re: OSL: Nye serveringssteder 2012

Starbucks var da "delvis" åpent på søndag kveld...

Så mange med kaffekopp, og tok en liten tur nede, for å se at døren til arbeidsområde var åpent, og at 15-20 pers sto i kø for å kjøpe seg en kopp. Merkelig nok var resten av område fortsatt utelukket...

Kanskje det var en prøvekjør...

Det var prøvekjøring, ja. Ansatte på OSL har fått mulighet til å få gratis kaffe (og det som ligner) under denne innkjøringsperioden. Imorgen skal den åpne for alle, og da er det slut på freebies.

Det var prøvekjøring, ja. Ansatte på OSL har fått mulighet til å få gratis kaffe (og det som ligner) under denne innkjøringsperioden. Imorgen skal den åpne for alle, og da er det slut på freebies.
Hvor på OSL er Stabucks plassert?

Ser fra Aftenposten at Starbucks åpner 9. februar ved ankomst, antagelig for å skremme utlendingene rett opp i avgangshallen og første fly hjem når de får vite prisen.

I samme artikkel står det at United bakeries åpner snart. Noen som vet dato, håper å kunne ta med boller og skikkelig brød tilbake til vestlandet.

Det er ikke sikkert det blir United Bakeries likevel.. Mer sannsynlig at Ritazza blir stående, men vi får se..

Nå har jeg ikke prøvd United Bakeries, men Ritazza rett bak security har jo rimelig kurant kaffe, så for meg kan de gjerne bli stående.

Nå har jeg ikke prøvd United Bakeries, men Ritazza rett bak security har jo rimelig kurant kaffe, så for meg kan de gjerne bli stående.

Ja, den blir stående. Mente Ritazza utenfor security.. Det er den som egentlig skal bli til United B, men nå er det ikke sikkert likevel. Utbyggingen henger kraftig etter pga LGC

Beach Club Express er nå åpent på ankomst, amerikansk diner-stil. Ansatte på OSL får 30% rabatt. Virker lovende, selv om prisnivået ikke akkurat er lavt. Dem tilfører ihvertfall OSL mye mer enn Starbucks i min mening.

Testet Beach Club Express i dag og det var helt alright :)

Helt klart en stor forbedring.

Veldig positivt at OSL har gjort disse endringene. Helt greit å få noe annet enn kliss like baguetter og trekantsandwicher.

S

Testet Beach Club Express i dag og det var helt alright :)

Helt klart en stor forbedring.

Veldig positivt at OSL har gjort disse endringene. Helt greit å få noe annet enn kliss like baguetter og trekantsandwicher.

S

Hvordan var prisnivået? Da tenker jeg på for de som ikke er velsignet med ansattrabatter.

Var for øvrig lang kø på Starbucks i går da jeg skulle se på prisene.

Alt fra 25,- for en enkel espresso til 68,- for en venti Caramel Hot Chocolate...
Vanlig filterkaffe er forøvrig 30-35,-

Kjøpte en stor 'svart kaffe' der i går.
38 kroner hvis du sitter der, og 35 hvis du tar den med.

Forøvrig lang kø!

Mao bare noen få kroner dyrere enn kaffebarene i Oslo.
Spørsmålet er bare om det er gardermoentillegg eller starbuckstillegg :p

Mao bare noen få kroner dyrere enn kaffebarene i Oslo.
Spørsmålet er bare om det er gardermoentillegg eller starbuckstillegg :p

Er vel knapt noen steder i Oslo som har høyere husleie enn OSL, så som med med annet skyldes prisene stort sett det.

Gleder meg til å besøke Starbucks på OSL neste søndag :-)

Starbucks på OSL har potensiale til å bli en attraksjon. Jeg blir ikke overrasket hvis folk tar turen fra nærliggende steder kun for å besøke Starbucks.

Edit: Mulig dette er grunnen til at de har valgt en slik Plassering? De ligger vel i det minst attraktive området på OSL?

Last edited:

Jeg tror de har redigert artikkelen siden jeg ikke finner noen prisoversikt.

Edit: Beklager. I bildeserien er det å finne, ikke under.

Last edited:

Edit: Mulig dette er grunnen til at de har valgt en slik Plassering? De ligger vel i det minst attraktive området på OSL?

Forutsatt at de greier kjapp service, vil dette være ypperlig for alle som er på vei mot Flytoget. Vet at jeg ville foretrekke dette i stedet for ganske råtten 7-11/Narvesen-kaffe.
Finnes nok bedre steder på OSL, men jeg tviler sterkt på at de vil slite med omsetningen.

Back