OSL: Nye serveringssteder 2012/2013

Re: OSL: Nye serveringssteder 2012

Eller så bygger de om på tax-free buikken igjen, uten at jeg helt vet hva de faktisk gjør

Den nye 'Brasserien' som tok over for gamle Explorer Bar har veldig god (dyr) mat. Ellers kommer det ny bokhandel på utlandsiden, sammen med en uidentifisert taxfree vis-a-vis. Tror det er mellom gate 38 og 40.

Da jeg var der i forrige uke registrerte jeg at det sitteområdet som la lengst fra baren var okkupert av passasjerer og ikke gjester.

Hvilket er forståelig, da det knapt nok er vanlige sitteplasser igjen på OSL :( Forståelig, men ikke riktig.

Akkurat nå er det meste av serveringssteder stengt på utland grunnet ombygging. Resultatet er et meget dårlig tilbud til pax (og oss ansatte) nå, men man får håpe og tro at det blir bra når de åpner alt det nye. Det er heldigvis ikke så lenge til.

Da jeg var der i forrige uke registrerte jeg at det sitteområdet som la lengst fra baren var okkupert av passasjerer og ikke gjester.

Noe jeg i utgangspunktet mener at ikke er greit. Men når OSL legger opp til at omtrent de eneste stedene en reisende kan sitte er i restaurantområdene, så skjønner jeg godt at folk gjør det. Sitteplass situasjonen er jo helt håpløs på gardermoen.

Til og med i KTM klarer de å skaffe skinnsofaer til store deler av alle de reisende, og den flyplassen er betraktelig dårligere stilt.

Etter Le Grand Comptoir åpnet er det nå plass nok til pax ved gate 36 til å fylle en maxitaxi omtrent. Ikke imponerende.

Etter Le Grand Comptoir åpnet er det nå plass nok til pax ved gate 36 til å fylle en maxitaxi omtrent. Ikke imponerende.

Blir nok bra når man har tre fulle fly og irr-ops på gate 36/34/32 :drunk:

Forøvrig så er fiskebutikken i gang der oppe nå, fikk et bilde av kald fisk som raste rundt på disken, men ingen rapport om kvalitet/pris.

Attachments

• sushi.jpg
    sushi.jpg
    21.2 KB · Views: 561

Forøvrig så er fiskebutikken i gang der oppe nå, fikk et bilde av kald fisk som raste rundt på disken, men ingen rapport om kvalitet/pris.

143 for to biter sasgimi, 2-3 sushi og et par makiruller

I følge en Facebookkommentar fra CK. Det var muligens inkludert en liten ansattrabatt på 10%.

I følge en Facebookkommentar fra CK. Det var muligens inkludert en liten ansattrabatt på 10%.
De er jo fint aa kunne legge igjen en slump av feriebudsjettet paa OSL. Folk kjoeper kanskje uansett, men jeg har flere ganger sittet med foelelsen av aa bli flaadd der.

Jeg har noen ganger blitt sittende lenge p.g.a. forsinkende fly og faatt utdelt matbonger. Det har sjelden holdt til spesielt mye.

Så mattilbudet på flyplassen skal altså fortsatt henge flere tiår etter trendene?

Jeg kunne godt tenkt meg at de fikk inn Yoshinoya, men det blir vel ikke aktuelt på minst 50 år på dette kulturhistoriske museet.

Yo Sushi kan forøvrig anbefales. Til tross for at stedet ble testet ut under en "prøveperiode" (og tilhørende 50 % rabatt!) var det riktig så gode retter som kom rullende frem fra dyktige sushi-kokker :)
Er personlig veldig fan av konseptet som innebærer selvforsyning av vann (med og uten kullsyre), ingefær, wasabi, soya, alt av bestikk - og selvfølgelig maten som kommer rullende forbi. Alt selvbetjent fra stolen man sitter på!
Prisen må jo være det eneste negative... Men er man på ferie (/jobb) så er man på ferie (/jobb)... :)

...og om jeg husker rett så kostet to biter med nigiri 33 kr?

Last edited:

Starbucks var da "delvis" åpent på søndag kveld...

Så mange med kaffekopp, og tok en liten tur nede, for å se at døren til arbeidsområde var åpent, og at 15-20 pers sto i kø for å kjøpe seg en kopp. Merkelig nok var resten av område fortsatt utelukket...

Kanskje det var en prøvekjør...

Attachments

• photo.jpg
    photo.jpg
    86.3 KB · Views: 350

Nå har altså både Heinemann og Yo Sushi åpnet ved siden av hverandre på utenlandspiren og det ble akkurat som fryktet utrolig trangt! Utgangen som ligger mellom den intetsigende duty free-butikken og sushi-baren står sammenklemt igjen med et par benker for reisende. Heinemann har dessuten en bueformet inngang slik at den faktisk stjeler noe av gangarealet også.

Så mattilbudet på flyplassen skal altså fortsatt henge flere tiår etter trendene?

Jeg kunne godt tenkt meg at de fikk inn Yoshinoya, men det blir vel ikke aktuelt på minst 50 år på dette kulturhistoriske museet.

Ja, folk spiser ikke sushi eller gaar paa Starbucks lengre. :rolleyes:

Yoshinoya hadde garantert stinka opp hele terminalen verre enn poelsebodene. Dog har de hatt meget begrenset suksess utenfor Asia. For de som ikke kjenner kjeden, er det en japansk fast food restaurant med biffbiter og ris i en bolle som signaturrett. God mat, enig i det, men kanskje ikke egnet for flyplasser.

Last edited:

Nå har altså både Heinemann og Yo Sushi åpnet ved siden av hverandre på utenlandspiren og det ble akkurat som fryktet utrolig trangt! Utgangen som ligger mellom den intetsigende duty free-butikken og sushi-baren står sammenklemt igjen med et par benker for reisende. Heinemann har dessuten en bueformet inngang slik at den faktisk stjeler noe av gangarealet også.

Ser ut som det blir trangt når de skal boarde på gate 38. De hadde også revet litt av glassveggen ved gate 34 nå så man slipper å gå gjennom restauraten for å komme dit. Det blir uansett propp når boarding på gate 34 pågår. Skjønner fremdeles ikke hvorfor de ikke åpner de store skyvedørene på langveggen når gaten brukes til utlandsflyginger.

I går var det fullstendig kaos da det var boarding ved gate 34 og 32 samtidig.
Å komme seg forbi gate 34 på vei mot 32 var en stor utfordring.
Er det mulig å planlegge så dårlig? Kl. 19.15 er det vel ikke SÅ mange avganger på utland at det er umulig å fordele gatene litt mer praktisk?

I går var det fullstendig kaos da det var boarding ved gate 34 og 32 samtidig.
Å komme seg forbi gate 34 på vei mot 32 var en stor utfordring.
Er det mulig å planlegge så dårlig? Kl. 19.15 er det vel ikke SÅ mange avganger på utland at det er umulig å fordele gatene litt mer praktisk?
Flyet kan ha kommet fra innland, eller det har vært mange ankomster. Tror ikke man skal skyte på gutta på flyparkering, de sliter som det er med få plasser om dagen.

Som nevnt over - åpne døra på langveggen og kø-problemet er løst.

Tidligere hadde de som skulle reise fra gate 34 12 seter på deling. Er situasjonen fortsatt den samme der?

Back