OSL: Nye serveringssteder 2012/2013

Re: OSL: Nye serveringssteder 2012

Her om dagen gikk jeg gjennom tax-free sjappa, pleier vanligvis å gå gangveien utenfor, men nå skulle jeg ha noe. Må si at kanalen på "midten" av butikken ved Whisky etc har blitt utrolig trang! Må være et resultat av ombyggingen. Jeg endte med å rulle over to par føtter med Tumien for å nå frem til kassa.

Shopping mall with gates blitt her også etterhvert.

Ellers har det vært skikkelig trangt på utenlandspiren i det siste med stadig større områder som er sperret av til bygging av serveringssteder.

Ja, ved gate 41(?) må man jo nå helt over på andre siden av der rullebåndet var for å passere. Ser ut som det på innsiden av bygge-gjerdet tar brukbart med plass.

Gulvet er på plass på den nye Starbucks, men det gjenstår ennå endel arbeid før åpning i februar.
Itillegg er nå bokhandelen rett ovenfor security nå stengt, inntill nye Ark åpner der om litt

Attachments

• SB-OSL1.JPG
    SB-OSL1.JPG
    160.2 KB · Views: 939
  • SB-OSL2.JPG
    SB-OSL2.JPG
    195.9 KB · Views: 932

Det finnes dessverre ikke. Savner BK. Alt dette andre er overpriset mat som kun er til for nød.

Det finnes dessverre ikke. Savner BK. Alt dette andre er overpriset mat som kun er til for nød.

Og hva får deg til å tro at BK ikke kommer til å ta 200 kroner for en Whopper?

Så lenge folk er villig til å betale kommer selskapene til å prise produktene sine dyrt. Det er vår skyld - Avinor er bare smarte som lager monopol.

Ler like mye når jeg ser skiltet med "Komponer din egen salat; 127,-" på Monolitten. Og nærmere 40 kroner for en Imsdal gjør at det blir dyyyrt for salat og vann altså.

Snart åpner jo YO Sushi ved gate 38/39. Blir spennende å se prisnivået der.

Last edited:

Og innbilte meg OSL krevde at prisnivaaet skal vaere likt med utsalgssteder utenfor flyplassen.

Ikke på OSL såvidt jeg vet. Det vil vel uansett også være umulig med tanke på husleien

Og innbilte meg OSL krevde at prisnivaaet skal vaere likt med utsalgssteder utenfor flyplassen.

Jeg kjenner til en kiosk som er i samme kjede og brand som du finner i sikker sone på OSL. De har vesentlig lavere priser enn på OSL, og det var visstnok uproblematisk å ha egne priser for kioskene utenfor flyplasser.

Så det nye brasseriet (gamle KonTiki) var åpnet, rakk ikke innom for å sjekke pris/utvalg.

Ser fra Aftenposten at Starbucks åpner 9. februar ved ankomst, antagelig for å skremme utlendingene rett opp i avgangshallen og første fly hjem når de får vite prisen.

I samme artikkel står det at United bakeries åpner snart. Noen som vet dato, håper å kunne ta med boller og skikkelig brød tilbake til vestlandet.

Ser fra Aftenposten at Starbucks åpner 9. februar ved ankomst, antagelig for å skremme utlendingene rett opp i avgangshallen og første fly hjem når de får vite prisen.

Er prisene offentliggjort ?

O´Learys åpner vel snart på avg. utland også etter hva jeg så i helga, de har jo en på avg. innland fra før...
tro om de kjører like priser når den på utland åpner.... ?

Starbucks-kafeen så omtrent ferdig da jeg passerte i går. Kafeen deg med en gang man går ut fra ankomst innland - blir ikke store greiene i areal, men så klassisk og fint ut. Jeg er spent på hva slags prisnivå de vil legge seg på - om de legger seg på samme nivå som i København og Stockholm, vil i alle fall jeg vente med å drikke Starbucks-kaffe til jeg har ankommet min destinasjon, enten det er på vei ut i verden eller på vei hjem ;)

Jeg synes for øvrig at Le Grand Comptoir så ganske bra ut, men det hadde blitt mer hyggelig om kafeen lå et lite platå høyere, altså at man hadde sittet høyere og hatt et annet gulv enn det vanlige flyplassgulvet. Forsøket på å være et litt hyggelig og intimt sted svekkes også ved at det går en gang mellom to av sitteområdene. Da jeg var der i forrige uke registrerte jeg at det sitteområdet som la lengst fra baren var okkupert av passasjerer og ikke gjester. Det tredje sitteområdet, som i motsetning til de to andre områdene har bord med hvite duker, lå for øvrig helt inntil en av utgangene. Denne utgangen hadde ikke mer enn to-tre ordinære flyplassbenker og det ble dermed svært folksomt rundt kafeen - og svært trangt ved gaten.

Last edited:
Jeg synes for øvrig at Le Grand Comptoir så ganske bra ut, men det hadde blitt mer hyggelig om kafeen lå et lite platå høyere, altså at man hadde sittet høyere og hatt et annet gulv enn det vanlige flyplassgulvet. Forsøket på å være et litt hyggelig og intimt sted svekkes også ved at det går en gang mellom to av sitteområdene. Da jeg var der i forrige uke registrerte jeg at det sitteområdet som la lengst fra baren var okkupert av passasjerer og ikke gjester. Det tredje sitteområdet, som i motsetning til de to andre områdene har bord med hvite duker, lå for øvrig helt inntil en av utgangene. Denne utgangen hadde ikke mer enn to-tre ordinære flyplassbenker og det ble dermed svært folksomt rundt kafeen - og svært trangt ved gaten.

Enig, ser vesentlig mer fristende enn gamle Con-tiki, men har beholdt endel av problemene i forhold til passasjerstrømmen. Hadde gate 34 nå i kveld :rolleyes:

Men er det tak eller en mezzanin de bygger i samme høyde som trappeavsatsen opp til loungene? Deler av taket virker, sett med mine amatørøyne, som det kan muligens bli et gulv av et eller annet slag

Enig, ser vesentlig mer fristende enn gamle Con-tiki, men har beholdt endel av problemene i forhold til passasjerstrømmen. Hadde gate 34 nå i kveld :rolleyes:

Takk det samme i dag tidlig - de som hadde 30 og 32 kom ikke frem i det hele tatt når det var boarding på 34 - folk over alt fordi det står en vegg uten funksjon i veien for hele flyten. Veggen har også en dør man kunne brukt, men som ikke brukes for da kan vel folk komme til å gå glipp av både taxfree og spisesteder. :drunk:

Har hatt gate 34 til Frankfurt og Riga i det siste - og selv om det bare var en Q400 til Riga stod jo køen til langt inn i Thune-butikken på den ene siden og langs restauranten på den andre siden ...

Back