OSL - LOUNGE

Var innom OSL-loungen forrige onsdag på ettermiddagen, og da var utvalget helt fint, spør du meg. Varm suppe, og kald laks og egg - samt et utvalg salatblader og annet grønt, og litt ost. Hvitvin og rødvin på tappekran - og Ringnes juleøl. Med potetgull og chilinøtter gjorde det susen. Vel verdt inngangsbilletten :)

Hvordan vil du gradere "downgraden" på maten?? De gangene jeg oppsøker en lounge, er det som regel for at jeg skal tilbringe noen timer på en flyplass og er fysen på mat samtidig, da kan jeg rettferdiggjøre og betale meg inn.
Alkohol er ikke på topplista mi, da reiser ofte innebærer bilkjøring etterpå, eller jobb om ikke anna.
Da gangene jeg har kjøpt meg inn på OSL loungen, så synes jeg frokosten har vært ok +, slik at det har vært verdt å betale seg inn.

Nå er ikke jeg flittig frokostkunde der oppe, men til lunch vanker det ofte både litt røket laks og kokte egg. Ikke så til frokost. Men for all del, jeg fikk meg både ost og skinke på gjærbaksten, yoghurt og litt frukt. Og pilskranen står jo rett ved siden av juice og vin.

Edit: Mitt noe mindre blaserte reisefølge var veldig fornøyd.

Last edited:
Nå er ikke jeg flittig frokostkunde der oppe, men til lunch vanker det ofte både litt røket laks og kokte egg. Ikke så til frokost. Men for all del, jeg fikk meg både ost og skinke på gjærbaksten, yoghurt og litt frukt. Og pilskranen står jo rett ved siden av juice og vin.

Edit: Mitt noe mindre blaserte reisefølge var veldig fornøyd.

Fortsatt vafler der, ikke sant? Det er jo panserfrokost

Av en eller annen grunn har jeg ikke fått somlet meg inn i den nye delen her oppe før idag. Veldig behagelig stemning. Vin på flasker inkludert muserende og en hyggelig buffet. Varierte sittemuligheter hvor jeg nok syns de myke sofaene med bord i fornuftig spisehøyde er å foretrekke. Utsikten er dog noe forringet i forhold til gammel del; Rett ned i avgangshallen og ikke et fly å se.

Har 4 timer layover på OSL på lørdag. Reiser med Norwegian, så kan ikke bruke SAS-loungen, og hverken Priority Pass eller Eurocard Gold har rabattert pris på OSL Lounge, så vidt jeg kan se. Så da ender jeg opp med den relativt stive prisen på 300 per hode - er det verdt det?

Har 4 timer layover på OSL på lørdag. Reiser med Norwegian, så kan ikke bruke SAS-loungen, og hverken Priority Pass eller Eurocard Gold har rabattert pris på OSL Lounge, så vidt jeg kan se. Så da ender jeg opp med den relativt stive prisen på 300 per hode - er det verdt det?

Det kommer vel an på hvor mange enheter du planlegger å konsumere. :)

Hint: Se etter Early Bird på OSL.no[emoji6]

Det er umulig å finne produktinformasjon eller brukerbetingelser på dette.

Da kan jeg anbefale å gå nederst på siden (trykk Pg Down-kanappen eller tilsvarende). Der står det "Personvernpolicy", så tar du musen/pekeren over den teksten og gir den et lett trykk og plutselig kommer det ny tekst på skjermen din. Deretter gjentar du samme prosedyre med teksten "Se utfyllende personvernerklæring fra Avinor".

Ser ut som de har fjernet dette tilbudet; jeg fikk det iallfall ikke opp.

Jeg brukte dette rett før jul, funket som bare det. De 30 første hver time få early bird. Det er egentlig bare å spørre i skranken, jeg ble smilende ønsket velkommen. Hun opplyste om at siden jeg fløy Norwegian short-haul ville ikke min flyvning vises på skjermen. Maten er ganske bra og med prisene ute i hallen er 150 kr absolutt en grei pris.

Jeg brukte dette rett før jul, funket som bare det. De 30 første hver time få early bird. Det er egentlig bare å spørre i skranken, jeg ble smilende ønsket velkommen.
Så en må ikke vise noe, bare spørre pent om man er early nok til å få Early Bird-pris?

Så en må ikke vise noe, bare spørre pent om man er early nok til å få Early Bird-pris?

Det er ikke en personlig kode som kommer opp på din telefon. jeg spurte om Earlybird og visste telefonen med koden, men hun stakk en kode hun hadde bak disken under leseren. Så lenge det ikke er kommet 30 pers per time, går det nok bra. Jeg har ikke vært der etter jul, så jeg kan ikke utelukke endringer.

Svar fra OSL:

Loungetilbudet er dessverre ikke en del av tilbudet i denne perioden. Produktet har vært attraktivt og vil komme tilbake i EarlyBird ved en senere anledning. Håper du finner noe annet av interesse for en god reiseopplevelse.

Back