OSL - LOUNGE

Har avskrevet lounge besøk på OSL siden jeg verken reiser foran gardina eller har kort av edel type, jeg var ikke klar over at det gikk an å betale for tilgang. Tror jeg bytter ut O'Learys med OSL lounge før avgang til Dubai neste lørdag. Lunsj og 2-3 øl kommer jo fort på 300 kr så prisen er ikke avskrekkende, og får man EarlyBird pris er høres det ut som en god deal.

Vin på tappetårn har jeg forresten kun prøvd en gang, da jeg var på julebord med "all inclusive" buffet på Stena Saga for mange år siden. Det smakte hoggorm og frister ikke til gjentakelse.

Vin på tappetårn har jeg forresten kun prøvd en gang, da jeg var på julebord med "all inclusive" buffet på Stena Saga for mange år siden. Det smakte hoggorm og frister ikke til gjentakelse.

Det gjelder også SAS' businesslounger, som har noen helt horrible kartongviner på tappekran. Men fungerer etter sin økonomiske hensikt da, ettersom folk drikker vesentlig mindre av det.

Har de den nye delen åpen, er vinstoffet på flasker (også?). Behøver selvfølgelig ikke bety noe, om det er den samme vinen som på tap ellers, men kims ikke av den deilige placebo-effekten.

Vært her et par timer i dag og litt usikker på valuen, ikke at 300 kroner er all verden, men etter ombyggingen har maten blitt litt stusselig.
Mangler Hvitost, litt bakevarer og kanskje leverpostei etc, så hadde det vært ypperlig.

Men vi ser helt klart verdien av å sitte her og nyte roen!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Vært her et par timer i dag og litt usikker på valuen, ikke at 300 kroner er all verden, men etter ombyggingen har maten blitt litt stusselig.
Mangler Hvitost, litt bakevarer og kanskje leverpostei etc, så hadde det vært ypperlig.

Men vi ser helt klart verdien av å sitte her og nyte roen!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Det er OSL Premium Lounge til høyre for resepsjonen som gjelder nå, bedre mat og drikke utvalg der. Eller vaffel og Cordorniu som Fnate ville sagt.

Antar at man ikke kommer inn der når man kjøper seg inn, business billett gir adgang hvertfall.

Jeg betalte for adgang til OSL Lounge da jeg reiste til Dubai i mai, på pinseaften. Da var Premium delen stengt. I mars reiser jeg til Sør-Afrika og jeg skal fly EK Business på turen sørover. Ettersom EK benytter OSL Lounge regner jeg med at jeg har adgang til Premium delen siden jeg har Business billett? Noen som vet om den vanligvis er åpen på lørdager? Eller er det vanlig at den er stengt?

OSL Lounge var helt greit det, men ut fra denne tråden virker det jo som Premium delen er et hakk eller tre bedre. Vin på flaske og ikke tappetårn og bobler er jo to store pluss spør du meg.

Den lille delen til høyre når man kommer inn og den større delen til venstre ser veldig like ut for meg. Er det noe jeg har misset her?

Den lille delen til høyre når man kommer inn og den større delen til venstre ser veldig like ut for meg. Er det noe jeg har misset her?

Litt forskjellig serveringskonsept. Vin og bobler på flasker til høyre, vin på tappekran og ingen bobler til venstre. Ofte er det også ulik mat satt fram, så jeg pleier å ta en runde og kikke hva de har i den store før jeg benker meg til i den lille. Utsikten er betydelig bedre fra den store, mens atmosfæren er roligere i den lille.

Er OSL lounge åpen i morgen(24/12), og har de enda earlybird med halv pris i helgene?

Update:

Den er åpen. Earlybirdtilbudet har de visstnok ikke hatt siden i sommer.

Last edited:
Dæææææven... nå skjønner jeg hva folk mener med at OSL-Lounge ikke alltid er et paradis. Fly med DY i dag, og kunne derfor ikke bruke Premium delen. Så inn til venstre med meg.

Stupfullt og slufsete

Jeg flyr jo alltid ut på morran, så jeg jeg har heller aldri tenkt på at det hverken er skikkelig vin, spiritus, Cava eller noe som helst lenger. Det er Ringnes på tårn. That's it.

Jeg er ikke fisefin på vin. Jeg kjøper bare billig vin på polet, men det som er i tappetårnene deres er fader ikke drikkbart. Fytti katta.

Så ut i terminalen med meg. :)

#toflytoserve

Dæææææven... nå skjønner jeg hva folk mener med at OSL-Lounge ikke alltid er et paradis. Fly med DY i dag, og kunne derfor ikke bruke Premium delen. Så inn til venstre med meg.

Stupfullt og slufsete

Jeg flyr jo alltid ut på morran, så jeg jeg har heller aldri tenkt på at det hverken er skikkelig vin, spiritus, Cava eller noe som helst lenger. Det er Ringnes på tårn. That's it.

Jeg er ikke fisefin på vin. Jeg kjøper bare billig vin på polet, men det som er i tappetårnene deres er fader ikke drikkbart. Fytti katta.

Så ut i terminalen med meg. :)

#toflytoserve

Den har tapt seg voldsomt siden mitt første besøk i 2011..

Angående Cava, det serverte de på julaften. Muligens pga at det var julaften? :p

Den har tapt seg voldsomt siden mitt første besøk i 2011..

Angående Cava, det serverte de på julaften. Muligens pga at det var julaften? :p

Til vanlig er det kun Cava i Premium delen nå.

Virker som den vanlige delen har tapt seg etter differensieringen med Premium delen kom, skal sies jeg fått tilbud på Earlybird om OSL lounge til 150 kr. Da kan man nesten ikke tilby noe særlig, 150 kr er vel en pils og en neve peanøtter i terminalen?

Jeg har aldri skjønt denne OSL loungen.. Jeg har brukte den et par ganger ved Qatar og Emirates flighter og angrer hver gang på at jeg går inn. Jeg synes de som jobber der virker apatiske (ikke så veldig sure dog) og utvalget er jo temmelig ille. Jeg må jo si at klientellet der også (skjønner jo snart at det er jo meg det er noe galt med) er breiale.

En av gangene jeg var der så var det med Emirates First og jeg skjønner nå at de tydeligvis har noe som heter Premium? Får man Premium med Qatar også?

Jeg har aldri skjønt hvorfor man bruker lounger når de er dårlige? Er det på grunn av at det er gratis mat? Eller er det fordi det er stille der (stort sett)?
Ofte finner man jo koseligere plasser som det koster et par hundrelapper for noen øl og en (god) matbit – her er det jo ofte også reiseregning inne bildet også.

En av gangene jeg var der så var det med Emirates First og jeg skjønner nå at de tydeligvis har noe som heter Premium? Får man Premium med Qatar også?
Alle som ikke betaler seg inn, dvs. som slipper inn på first/business-billetten har tilgang til business-delen (evt. Premium om du vil kalle det det)

Har det blitt så dårlig må det jo snart være mulig for Priority Pass å tilby tilgang?

Er det slik å forstå at premiumdelen er slik OSL lounge var i starten, mens den vanlige delen er betydelig dårligere sammenlignet med starten?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back