OSL - LOUNGE

Man får ofte hva man betaler for.....

Ja ikke sant, før når det kostet 250 kroner og maten var OK, ikke som i gullstua til SAS men heller ikke som den vanlige SK loungen, så mener jeg at det var verdt 250 kroner.
Sist vi var innom i Desember og betalte 2x300 kroner, for å komme inn, så mener jeg absolutt at det ikke er god nok value.

Nå mener jeg at OSL lounge og SK lounge (Ikke gold) er sidestilt, utvalget er like dårlig (her strides de lerde, men i prinsippet mener jeg det). Men det er på intet som helst vis verd 300 kroner..
Flyr man SK, er det en no brainer å betale 179 kroner for å slippe inn der, om man betaler på nett. Men på intet som helst vis 300 kroner for å komme til OSL lounge, med mindre man skal sitte der i fire timer og nyte stillheten og det skrale mattilbudet..

Hvor (og hvordan) er denne premium delen?

Inn til høyre, etter resepsjonen...

Og det er nok bedre butikk for OSL å lokke mange inn til 150,- med et minimalt utvalg enn å lokke noen få inn til 300-400,- med et bredere utvalg. Slik er det bare.

Er OSL lounge inne i EarlyBird tilbudet igjen nå??

Last edited:
Tror det nesten er mer sannsynlig at vi ser at PP tilbyr et visst beløp på en restaturant en kan spise/drikke for på OSL enn at det gis lounge tilgang. OSL-lounge reduserte jo tilbudet betydlig for at DY skulle tilby loungeadgang og likevel kom ikke PP inn.

I USA er det jo flere steder en får en kreditt en kan bruke på en bar eller restaurant på flyplassen.

Er det dusj i denne loungen. Jeg har sett flere artikler om det, men det staar intet om det paa OSLs nettsider.

Norge er et godt nisseland naar det gjelder lounge, men janteloven ruvende overalt.

Noen her nevnte at det kunne bli adgang til en del av en restaurant, slik som Pontus in the Air paa Arlanda. Det er kanskje en mulighet, men jeg synes sjelden OSL lounge er saa full at det burde vaere et problem med adgang for flere der. Danske Bank har dog ordnet mulighet for adgang ved aa ha kredittkort (gull og bedre, tror jeg) for 90 kr per besoek, det er jo en bra pris.

Jeg har tilbrakt mye tid i den loungen og kan ikke erindre noen dusj. Men har de ikke begynt med noe treningsgreir i SAS-loungen?

Jeg har tilbrakt mye tid i den loungen og kan ikke erindre noen dusj. Men har de ikke begynt med noe treningsgreir i SAS-loungen?
Det er mulighet for både treningsleir og lørdagsvask i sas domestic lounge på Osl. Har trent og dusjet der flere ganger. Dusjrommene innenfor toalettene er generelt bedre enn dusjen inne i treningsrommet. Nøkkel til dusjrom utdeles ved resepsjonen ved inngangen

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

det er også en dusj på HC-toalettet ned trappen ved ''hovedtoalettene'' i sentrum av terminalen (samme trappeløp som opp til Loungene). denne dusjen kan brukes av alle :)

Er det håndklær tilgjengelig der det er dusj i loungen? Har aldri prøvd det før

Noen annet ville overraske meg. Jeg har aldri hoert om lounger med dusj hvor handklaer maa medbringes, men OSL er jo litt bakstreversk naar det gjelder lounge. :p

Om man har en lang layover på innenriks, er det mulig å gå ut på utland, betale seg inn på OSL Lounge (90,- med Akademikerkortet) for så å gå til ankomsthallen (det er vel en trapp ned til venstre for domestic transfer), toll, og sikkerhetskontroll? Eller krever loungen boardingkort til utenlandsflight?

Om man har en lang layover på innenriks, er det mulig å gå ut på utland, betale seg inn på OSL Lounge (90,- med Akademikerkortet) for så å gå til ankomsthallen (det er vel en trapp ned til venstre for domestic transfer), toll, og sikkerhetskontroll? Eller krever loungen boardingkort til utenlandsflight?

Krever nok boarding pass på en utenlandsflight. Skulle jo uansett gå greit å kjøpe en full flex, for så å avbestille etter du har kommet inn i lougen.

Back