OSL - LOUNGE

Krever nok boarding pass på en utenlandsflight. Skulle jo uansett gå greit å kjøpe en full flex, for så å avbestille etter du har kommet inn i lougen.

Testet nå i helgen: Ikke noe problem å komme inn i loungen med innenlands boardingkort og passende kredittkort, men man må gjennom toll og ny sikkerhetskontroll for å komme tilbake til innland (evt. bruke "domestic transfer" dersom man ankommer med DY/SK/WF).

Når begynte SAS med mat i loungene? I dag var det varmt grisekjøtt der, ikke bare kaninfor!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Spennende at uavhengig loungetilbud blir gjennomgående forbedret, skaper press på SAS om å ikke slappe av på den fronten, og øker verdien av LoungeKey.

Ut fra kartet ser dette utt il å være den gamle innenlandsloungen til sas? Det passer vel perfekt for Widerøs avganger, og ikke for så mange andre om en ikke tilfeldigvis har avgang fra type A20. Uansett spennende med flere lounger og regner med at Amex vil kjøpe seg inn.

Spennende at uavhengig loungetilbud blir gjennomgående forbedret, skaper press på SAS om å ikke slappe av på den fronten, og øker verdien av LoungeKey.

Loungekey gir adgang til innenriksloungen, men kun for dem som har de via Nordea, SEB, og Sparebank1. Det blir kanskje de samme som for utenriksloungen etterhvert. Det er uansett litt snodig at det kun gjelder Loungekey for kunder i norske banker, men det har alltid vaert slik. Amex Platinum og hoeyere gir ogsaa adgang.

Re: Utbyggingen av non-Schengen på OSL - ferdig 2022

Arealene ligger klart, og venter på at passasjergrunnlaget skal gjøre det liv laga å etablere lounge der :) Ser man godt etter når man sitter på flyet, så kan man se at rulletrapper osv er gjort klart, men selve arealene er tomme.

Avinor burde ogsaa aapne loungene for utenlandske kredittkort og loungeprogrammer (som priority pass). Loungekeytilknyttende kort maa vaere utstedt av en norsk bank. Amex-kort maa vaere fra Norge, Sverige eller Finland. En lounge paa Non-Schengen ville ta bort trykket fra OSL lounge, som kan vaere full.

Avinor burde ogsaa aapne loungene for utenlandske kredittkort og loungeprogrammer (som priority pass). Loungekeytilknyttende kort maa vaere utstedt av en norsk bank. Amex-kort maa vaere fra Norge, Sverige eller Finland. En lounge paa Non-Schengen ville ta bort trykket fra OSL lounge, som kan vaere full.

Det er opptil kredittkortselskapene det, ikke Avinor. Er de som betaler for oppholdet.

Det er opptil kredittkortselskapene det, ikke Avinor. Er de som betaler for oppholdet.

Jeg vet, men Avinor burde pushe mer. Jeg har spurt. Avinor kunne jo ha fornuftige priser saa priority pass kunne gi adgang.

Jeg vet, men Avinor burde pushe mer. Jeg har spurt. Avinor kunne jo ha fornuftige priser saa priority pass kunne gi adgang.

Det er da ikke deres jobb. Meg bekjent er det samme priser for alle.

Back