dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Nå starter arbeidet med å kartlegge potensielle selskaper, bygge relasjoner, kommunisere mulighetene OSL og Avinor byr på, alliansesammenslutninger og feed (vil SAS samarbeide med noen..), samarbeid med reisebyråer, fraktpotensiale og ikke minst politikk for å nevne noe.
Men det er naturlig å tro at en kan starte å se resultater av dette om et par års tid og fremover og de markedene du nevner er nok høyst aktuelle.
SAS samarbeider med de aller fleste som vil åpne ruter til OSL, det du antyder har med hvor stor rabatt SAS er villig til å gi, her beveger vi oss over i diskusjoner om hvordan billetter skal Prorateres (hvordan inntektene skal fordeles) og en normal god Interline avtale vil gi mellom 30-40 % rabatt på alle pristyper. At SAS ikke tilbød US Airways gode priser i sin tid var 100% fordi US Airways ikke gav SAS tilsvarende innen USA. Jeg har Proratert billetter FBU- EWR-PHX t/r hvor SAS satt igjen med mindre enn 20% av inntektene. Men her er vi inne på kunnskap som ikke lett lar seg Google, så det er jo ikke godkjent her inne.
