Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Vil det overhodet ha noe for seg å legge inn oppgraderingsønske i OT fr GO til Plus på en A340-maskin fra ORD til CPH? Jeg er litt fristet, men hvis det er nøyaktig de samme setene som i GO (om enn med to eller tre graders ekstra recline) og gratis vin til maten, så synes jeg ikke det er verdt 1500-1600 kr.

Hvis det er låneflyet fra LAN så er det lite vits i å søke om Plus. Ikke verd pengene, du ser enkelt om det er dette flyet hvis Go kabinen starter på rad 16.

Pokker, der kom e-post om "Ønsker du en behagelig reise til Bergen?". Da ble det 25 Euro inn i lotteriet til Optiontown. Håper uttellingen er like god som sist de sendte e-post til meg en uke i forveien..

E-post her også , måtte prøve OSL-TRD til 25 euro er jo billig , men lurer på en ting når det gjelder setereservasjon når jeg får svar om at jeg event.
har blitt oppgradert for eks 2 dager før avreise kan jeg da velge sete tidligere etterså jeg reiser i plus ?

E-post her også , måtte prøve OSL-TRD til 25 euro er jo billig , men lurer på en ting når det gjelder setereservasjon når jeg får svar om at jeg event.
har blitt oppgradert for eks 2 dager før avreise kan jeg da velge sete tidligere etterså jeg reiser i plus ?

Du får ikke velge sete før du ev. blir oppgradert til Plus. Anbefaler å følge med på app'en om du har den, ev. sjekke optiontown når det gjenstår 2-3 dager...

Nesten garantert at oppgradering går gjennom når man får e-post. Da har de tydelig et behov for å flytte på folk. Med en gang oppgraderingen går gjennom kan du velge sete i den nye kabinklassen :) God tur!

Hva skjer dersom man får gjennom en OT-upgrade og man misser flyvningen pga forsinket connection (på gjennomgående billett)? Er da pengene tapt eller får man refusjon?

Hva skjer dersom man får gjennom en OT-upgrade og man misser flyvningen pga forsinket connection (på gjennomgående billett)? Er da pengene tapt eller får man refusjon?

Da blir du ombooket i den klassen du ble oppgradert til. Hvis du velger å avbryte turen fordi alternativet overhodet ikke passer så er jeg mer usikker på hvordan du stiller.

Last edited:

Forbaska autokorrektur på telefonen :headbang Du blir selvfølgelig ombooket og kommer unna med livet i behold ;)

Nesten garantert at oppgradering går gjennom når man får e-post. Da har de tydelig et behov for å flytte på folk. Med en gang oppgraderingen går gjennom kan du velge sete i den nye kabinklassen :) God tur!

Det hørdes supert ut :) takk for det

Ser på en fremtidig reise at man kan krysse av enten for Plus eller Business. Er respektive priser for oppgraderinger fra GO, eller er det slik at prisen fra GO til Business = GO til Plus + Plus til Business.

Pris for oppgradering fra GO, så du betaler kun for prisen som står på Business om den går igjennom.

Til serien snodige feil:

Når jeg henter frem en endret booking hos OT, får jeg bare frem de opprinnelige (og ikke lenger gyldige) flightene, selv om det er atskillige dager siden bookingen ble endret. Jeg trodde OTs system var synchet med SAS (Amadeus e.l.?), men det er åpenbart ikke tilfelle. Er dette vanlig?

Last edited:

Til serien snodige feil:

Når jeg henter frem en endret booking hos OT, får jeg bare frem de opprinnelige (og ikke lenger gyldige) flightene, selv om det er atskillige dager siden bookingen ble endret. Jeg trodde OTs system var synchet med SAS (Amadeus e.l.?), men det er åpenbart ikke tilfelle. Er dette vanlig?
Opplevd det samme selv. Endret fra en WF- til en SK-flight, men den opprinnelige ble stående i OT.

Opplevd det samme selv. Endret fra en WF- til en SK-flight, men den opprinnelige ble stående i OT.

En mail til OT løste det hele nokså raskt. Det var helt åpenbart at endringen måtte punches inn manuelt. Man skal med andre ord være litt påpasselig i tilfelle av bookingendringer.

Sjekker litt på Expertflyer, der viser de at det er 25 ledige seter på Business til New York om en måned. Det er vel gode odds for OT-gjennomslag da?

Mvh. amatør i Expertflyer.

Sjekker litt på Expertflyer, der viser de at det er 25 ledige seter på Business til New York om en måned. Det er vel gode odds for OT-gjennomslag da?

Mvh. amatør i Expertflyer.

Nesten "mer" relevant hvor mye ledig det er i den klassen du har booket billett!

Takk for det. Skulle ønske fire uker gikk fort unna og at OT går igjennom så dama får seg en fin overraskelse.

da har jeg fått mail fra optiontown at jeg har blitt oppgradert.
sender sas ny e-ticket automatisk, står go på min side..

Sendes visst ikke e-post når en oppgraderes innenlands. Jeg fikk heller ikke e-post på en av de tre utenlandsoppgraderingene mine, men det ordna seg lell. God tur!

Status
Not open for further replies.
Back