Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

WTF.

Jeg ble heller ikke oppgradert til Plus når flyvningen var overbooket i Go, og god plass i Plus. Det var de siste som boardet flyet (altså økonomi-økonomi-passasjerer uten status) som fikk seg et sete i Plus, utdelt ved boarding.

Hva skjer?! Siste gangen jeg gidder å legge igjen noen penger hos OT, spesielt når det ikke fungerer når det hverken er tomt eller fullt.

Jeg ble oppgradert i en tom 800 maskin OSL til CPH. Var ca 40 personer ombord på lørdagsmorgen. På veien hjem i dag var det stinn brakke i minus og ingen oppgradering.

Det beste er vel bare å leve i troa om at det ikke er noen som helst form for logikk om man blir oppgradert eller ei. Da blir man aldri skuffet. ;)

Oppgradert til SAS PLUS på SK910, EWR-CPH i dag, betalte €170 for oppgraderingen tidlig i oktober.

Ser mest frem til doble poeng og on-demand IFE :)

Oppgradert til SAS PLUS på SK910, EWR-CPH i dag, betalte €170 for oppgraderingen tidlig i oktober.

Ser mest frem til doble poeng og on-demand IFE :)

God tur! Og sabla god pris :colgate:

Har noen av dere andre lykkes med å få en kvittering fra Optiontown på oppgraderingen?

Har fått arbeidsgiver med på å betale for oppgradering til PLUS da jeg hadde behov for å kunne jobbe på flyet til SFO. Og da trenger jeg kvittering til reiseregningen som jeg ikke har fått og har nå ventet 5 dager på svar fra deres kundeservice.

Har noen av dere andre lykkes med å få en kvittering fra Optiontown på oppgraderingen?

Har fått arbeidsgiver med på å betale for oppgradering til PLUS da jeg hadde behov for å kunne jobbe på flyet til SFO. Og da trenger jeg kvittering til reiseregningen som jeg ikke har fått og har nå ventet 5 dager på svar fra deres kundeservice.

En typisk oppgraderings bekreftelse på mail inneholder en transaksjons oversikt nederst med beløp og kortnummer. Det skal være nok til en reiseregning.

c61c08f93af6f7ef3c9f818dbd52f1b9.jpg

En typisk oppgraderings bekreftelse på mail inneholder en transaksjons oversikt nederst med beløp og kortnummer. Det skal være nok til en reiseregning.

Den hadde vært nok. Problemet er bare at jeg aldri har mottat denne. Har heller ikke fått mail fra Optiontown om at jeg ble oppgradert, måtte selv logge inn for å følge med.

Den hadde vært nok. Problemet er bare at jeg aldri har mottat denne. Har heller ikke fått mail fra Optiontown om at jeg ble oppgradert, måtte selv logge inn for å følge med.

Samme oversikt kan også hentes ut fra nettsiden til OT. Når du får opp bookingen din så trykker du "view details" så får du opp samme liste over transaksjoner.

Har opplevd at det kan ta litt tid fra jeg blir oppgradert i SAS sine systemer til det viser der hos OT, men det er alltid på plass rundt 12 timer før avreise.

Da har jeg vært litt sprø og bestilt en "milage run" (langhelg) til SFO fra BGO i januar, betalte bare litt over 4800,- t/r i Go, og har lagt inn forespørsel hos Opiniontown både til Plus og Business, de skal evt. ha €351 ene veien og €380 andre veien for oppgradering fra Go til Business. €150 hver vei til Plus. €30 for BGO-CPH til Plus, samme på returen.

Da har jeg vært litt sprø og bestilt en "milage run" (langhelg) til SFO fra BGO i januar, betalte bare litt over 4800,- t/r i Go, og har lagt inn forespørsel hos Opiniontown både til Plus og Business, de skal evt. ha €351 ene veien og €380 andre veien for oppgradering fra Go til Business. €150 hver vei til Plus. €30 for BGO-CPH til Plus, samme på returen.

Er du heldig kjører SAS trippel poeng kampanje til USA i julekalenderen i perioden 15 januar til 15 mars. Da blir det en bra milage run ;)

Er du heldig kjører SAS trippel poeng kampanje til USA i julekalenderen i perioden 15 januar til 15 mars. Da blir det en bra milage run ;)

Om de kjører trippelpoeng vil det vel forutsette at du booker når den kampanjen er? eller pleier det å gjelde eksisterende bookinger også?

Om de kjører trippelpoeng vil det vel forutsette at du booker når den kampanjen er? eller pleier det å gjelde eksisterende bookinger også?

Det pleier å stå at det kun gjelder for bookinger bestilt under kampanjen (tror jeg) men fikk triple poeng både ifjor og året før på bookinger bestilt på høsten

Det pleier å stå at det kun gjelder for bookinger bestilt under kampanjen (tror jeg) men fikk triple poeng både ifjor og året før på bookinger bestilt på høsten

Oki, har en usa tur som skal bestilles, så jeg sittter å venter på om jeg skal ta sjangsen å vente en måned til. bare for å prøve å få ekstra poeng :D

Da kan jeg rapportere at jeg fikk lagt inn OT begge veier for CPH-NRT for Plus til Business for en tur 6-11. desember.

Har hatt flaks tidligere, men de siste 6 gangene har jeg ikke fått noen oppgradering overhodet.. Brum...

Kim

Fikk lagt inn optiontown på BGO-OSL-TRD i det lille vinduet det var mulig i forkant av lanseringen på innenriks. Jeg måtte bare prøve og jammen gikk den igjennom. Sjekket Expertflyer på begge flighter som visste mer enn 9 ledige i både Plus og Go i det jeg hadde fått bekreftelsen( 48t før avreise).

Betalte €24 pr legg, på en billett som i utgangspunktet gikk BGO-TRD direkte til en pris av 499,- (ble booket om via OSL da de endret tidspunktet på flighten fra 11:30 til 15:45...måtte hjem tidligere)

Betalte €34 pr strekning på helgens tur OSL-ARN-OSL, men begge ble avslått. Litt rart siden hjemreisen er utsolgt i Go, mens det er ledig i Plus. Men greit nok, da blir det mer penger å drikke for her hos søta bror :drink

Jeg har booket OSL-EWR 28. desember for tre personer. I tillegg til reisefølget på tre, reiser én annen på separat booking. Vi ønsker alle å oppgradere til business, men jeg lurer da på følgende:

Når vi søker om oppgradering for alle reisende, må jo dette gjøres på to separate bookinger (3+1). Er det ikke da fare for at kun den ene bookingen får gjennomslag, og den andre ikke? Er det noe man kan gjøre for å bidra til at alle, og ikke bare én av bookingene, blir oppgradert? Når får man bekreftet oppgraderingen?

Det gjelder altså oppgradering for EuroBonus-poeng fra SAS Go til Business.

Status
Not open for further replies.
Back