Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Jeg har booket OSL-EWR 28. desember for tre personer. I tillegg til reisefølget på tre, reiser én annen på separat booking. Vi ønsker alle å oppgradere til business, men jeg lurer da på følgende:

Når vi søker om oppgradering for alle reisende, må jo dette gjøres på to separate bookinger (3+1). Er det ikke da fare for at kun den ene bookingen får gjennomslag, og den andre ikke? Er det noe man kan gjøre for å bidra til at alle, og ikke bare én av bookingene, blir oppgradert? Når får man bekreftet oppgraderingen?

Det gjelder altså oppgradering for EuroBonus-poeng fra SAS Go til Business.

Ring SAS så kan de slå sammen bestillingene til én PNR. Har gjort noe liknende selv en gang, nemlig å splitte opp 1 bestilling til 2. Så går ut i fra de kan gjøre det begge veier :)

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Ring SAS så kan de slå sammen bestillingene til én PNR. Har gjort noe liknende selv en gang, nemlig å splitte opp 1 bestilling til 2. Så går ut i fra de kan gjøre det begge veier :)

Ok, skal prøve, men mulig det ikke går, da bookingene har ulik hjemreisedato. Prøver læll. Takk!

Last edited:

Jeg har booket OSL-EWR 28. desember for tre personer. I tillegg til reisefølget på tre, reiser én annen på separat booking. Vi ønsker alle å oppgradere til business, men jeg lurer da på følgende:

Når vi søker om oppgradering for alle reisende, må jo dette gjøres på to separate bookinger (3+1). Er det ikke da fare for at kun den ene bookingen får gjennomslag, og den andre ikke? Er det noe man kan gjøre for å bidra til at alle, og ikke bare én av bookingene, blir oppgradert? Når får man bekreftet oppgraderingen?

Det gjelder altså oppgradering for EuroBonus-poeng fra SAS Go til Business.

Trodde ikke det var mulig å slå sammen to PNR????? Kun spiltte som CaptainMorgan har gjort.

Du kan alltids ringe eller chatte med SAS for å få dem til å legge inn en note , på begge bookingene, om at dere reiser sammen og vil bli oppgradert sammen. Optiontown oppgraderinger gjøres vel fortsatt manuelt, men om den som oppgraderer ser noten i PNR er ikke sikkert. Men tror det er din beste sjanse.

Fikk mail fra Optiontown tidligere i dag med beskjed om oppgradering til Plus på strekningen OSL-TRD om to dager. EUR 24 er en grei pris for 625 grunnpoeng og sikkert noe å bite i på morgenflyvningen.

Fikk mail fra Optiontown tidligere i dag med beskjed om oppgradering til Plus på strekningen OSL-TRD om to dager. EUR 24 er en grei pris for 625 grunnpoeng og sikkert noe å bite i på morgenflyvningen.
Det var billig, når jeg la inn samme ruta så kosta det EUR 45

edit:
når jeg la inn TRD-OSL-MUC - så kosta det EUR 45 for TRD-OSL
men ruta TRD-OSL på en annen bestilling kosta EUR 24

hvorfor blir den med mellomlanding dyrere ?

Last edited:

Er det fortsatt slik at du er sjanseløs på oppgradering i det sekundet du sjekker inn?
Foreløpig 0 oppgraderinger på 3 innenriksforsøk. Interkontinentalt 2 av 3.

Antatt belegg på denne flyvningen var:
Plus: 30% (spredt ut over10-12 rader)
Go: 80%

Klarer ikke helt å se hvorfor jeg ble oppgradert på denne flyvningen. Kanskje bare smile og være glad for at det er noe som heter bingo?

Jeg har ikke hørt noe enda fra Optiontown ifbm morgendagens BOO-OSL som jeg la inn lotterikupong på. Dere som har fått avslag: når fikk dere vite at det ikke ble oppgradering?

Jeg fikk Mail ca 24 timer før om avslag. Dette var i det lille tidsrommet før optiontown ble offisielt tilgjengelig innenriks.
Har lagt inn ny på OSL-TRD til mandag. Vi får se da.....

Haha, troll i ord, kl 08.53 tikket det inn en mail om avslag.

Jaja, får se om OSL-BOO på fredagen går bedre.

Jeg har ikke hørt noe enda fra Optiontown ifbm morgendagens BOO-OSL som jeg la inn lotterikupong på. Dere som har fått avslag: når fikk dere vite at det ikke ble oppgradering?

På de 4 bingo kupongene mine har jeg fått avslaget ned til et døgn før. På den ene fikk jeg beskjed om at jeg måtte sjekke i innsjekk om det var ledig plass til upgrade, dette fikk jeg beskjed om timer før.

Har heller ikke hørt noe enda på morgendagens TRD-OSL...får se om det blir troll i ord her også... :p

Har heller ikke hørt noe enda på morgendagens TRD-OSL...får se om det blir troll i ord her også... :p

Kanskje det er slik man burde gjøre det...snakke om det på Flyprat... :

Congratulations! You have been upgraded to SAS Plus for your flight xxxxx Trondheim - Oslo Nov 27

Oppgradert til Pluss både på HAU-OSL, OSL-CPH og CPH-IAD i morgen. Hadde inne business på CPH-IAD men det ble Pluss. Var omtrent like ledig i pluss og business.
Får håpe på poengoppgradering.

Prøvde bingolotto for fyrste gong, og det gjekk faktisk gjennom:

"You have been upgraded to SAS Plus for your flight XXXX Hamburg - Copenhagen Nov"

Det einaste som bekymrer meg er at det berre står Hamburg - Copenhagen i mailen her, medan eg skal vidare til Bergen. På sas sine sider kunne eg også reservere sete på plus på strekningen vidare til BGO - så rekner med at ting er på stell. Hadde eg vore noe flink til matte hadde eg trudd at dette er ein god deal poengmessig òg, 3000 poeng for 550 kr., men det får nokon andre rekne på..

Prøvde bingolotto for fyrste gong, og det gjekk faktisk gjennom:

"You have been upgraded to SAS Plus for your flight XXXX Hamburg - Copenhagen Nov"

Det einaste som bekymrer meg er at det berre står Hamburg - Copenhagen i mailen her, medan eg skal vidare til Bergen. På sas sine sider kunne eg også reservere sete på plus på strekningen vidare til BGO - så rekner med at ting er på stell. Hadde eg vore noe flink til matte hadde eg trudd at dette er ein god deal poengmessig òg, 3000 poeng for 550 kr., men det får nokon andre rekne på..

Du må be om upgrade pr leg. dvs er en kostnad pr leg. Og det er mulig å bli oppgradert på et leg men ikke alle ( skyt meg om jeg tar feil noen).

Du må be om upgrade pr leg. dvs er en kostnad pr leg. Og det er mulig å bli oppgradert på et leg men ikke alle ( skyt meg om jeg tar feil noen).

Det høyres rett ut det, og det var det eg gjorde. Kikka inn på optiontown-sida, også der står begge flightene med oppgradert til plus - så rekner med at det berre er sjølve mailen som ikkje er heilt i lodd. Eller kanskje det dukker opp ein eigen mail for CPH-BGO.. Tester forresten Google Inbox for tida, ikkje alltid like lett å skjøne/få med seg nye mailar.

Du får også ny PDF fra sas, den sier jo noe hvilken bookingklasse du flyr i. Så den vil avsløre oppgraderingene.

Status
Not open for further replies.
Back