Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Vil man da også få 200% eb opptjening hvis man oppgraderer på samme måte som med optiontown?

I følge det jeg så på bonusfeber.no så nei.

Information in e-mail to passengers
Info to customer includes

Which flight and route the offer includes (always only one segment)

Price
If special meal, customer will get the same food as in SAS Go
Confirmation by e-mail

Included:

Business class check-in
Fast track at station where the upgrade flight departs
Lounge at station where the upgrade flight departs
Service on board
Better seating

Not included:

Extra EB-points
Extra baggage

Med andre ord, Optiontown er nok bedre om man tenker poeng. Og forøvrig helt latterlig at EBP/EBD/EBG/EBS/EBB ikke blir spurt først - i den rekkefølgen.

Last edited:

Og forøvrig helt latterlig at EBP/EBD/EBG/EBS/EBB ikke blir spurt først - i den rekkefølgen.

Er så enig så det går ann og bli. Det går ikke ann på en side å gå ut og si at nå satser vi skikkelig på Eurobonus og relansere hele opplegget med nytt medlemsnivå og det hele, mens de på den andre siden "pisser" skikkelig på sine beste kunder med bla annet å sende ut slike tilbud om oppgradering ut fra tilfeldigheter: "The passengers in Go will be chosen randomly, with no consideration taken to EB level" . Sorry SAS, det er bare ikke godt nok.

Last edited:

Kan optiontown oppgradere 220 billett (LH) på SK flight (ORD-CPH)?
Når jeg prøver å oppgradere med poeng på sas, får eg melding om at det ikke går pga ikke 117 billett (sas). Gjelder det samme for optiontown?

Jeg reiser endel i jobbsammenheng og reisene blir bestilt av HRG Norge. Noen som har en forklaring på hvorfor dem har bestilt 220 billett til meg. Skulle da tro det hadde vært rimeligere å bestille sas billett på en sas flight. Fryktelig irriterende med 220 billett!:headbang

Kan optiontown oppgradere 220 billett (LH) på SK flight (ORD-CPH)?
Når jeg prøver å oppgradere med poeng på sas, får eg melding om at det ikke går pga ikke 117 billett (sas). Gjelder det samme for optiontown?

Jeg reiser endel i jobbsammenheng og reisene blir bestilt av HRG Norge. Noen som har en forklaring på hvorfor dem har bestilt 220 billett til meg. Skulle da tro det hadde vært rimeligere å bestille sas billett på en sas flight. Fryktelig irriterende med 220 billett!:headbang

Skjønner ikke hvorfor du har fått 220 billett nei.. Kanskje HRG får mer i provisjon derfra?
Optiontown vil desverre bare gi et tilbud på 117 billetter.

En drøy uke igjen og flyet begynner å bli ganske fullt.
C4 D4 Z4 R0 J0 Y5 S3 B0 P0 A0 E3 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Tar jeg feil om jeg tror jeg har gode muligheter for oppgradering så lenge det ikke blir smekk fullt? På en annen side er det bare noen få billetter igjen.

En drøy uke igjen og flyet begynner å bli ganske fullt.
C4 D4 Z4 R0 J0 Y5 S3 B0 P0 A0 E3 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Tar jeg feil om jeg tror jeg har gode muligheter for oppgradering så lenge det ikke blir smekk fullt? På en annen side er det bare noen få billetter igjen.

Du kan ha gode muligheter for oppgradering selv om avgangen er smekk full, eller rettere sagt ingen flere billetter igjen for salg. Så lenge economy er overbooket og det er nok ledige plasser i Business og/eller Plus, er det gode muligheter for oppgradering.

117 Billett: Kjøpt via SAS. E ticket nummer starter med 117.
220 Billett: Kjøpt via Lufthansa. E ticket nummer starter med 220.

Funker det ikke med Wideroebillett heller? Dette er jo viktig å passe på. Takk for advarselen.

Koster 179€ og oppgradere fra plus til biz, (optiontown) osl-ewr. Har prøvd en gang før da gikk det ikke igjennom å det tok mnder før jg fikk penger tilbAke, nå har jeg EBG, har det noe å si? Oppgraderte en gang fra plus til biz ved å betale 2000kr pr pers på ewr(ved gate) , hvor mye må man betale på gardermoen? Går det?

... nå har jeg EBG, har det noe å si?

Nei, status skal visst ikke ha noen innvirkning, men er usikker på hvordan optiontown velger hvem som skal oppgraderes. I følge nettsidene så sier de at de prioriterer dem som har søkt om oppgradering flest ganger.

Oppgraderte en gang fra plus til biz ved å betale 2000kr pr pers på ewr(ved gate) , hvor mye må man betale på gardermoen? Går det?

De oppgraderingene for penger som blir tilbudt enten ved innsjekk eller gate pleier som regel bare å bli tilbudt/akseptert så lenge det er behov for at noen blir oppgradert. Dvs at det er overbooket i eks GO. Prisen pleier å ligge på 1900 fra Plus til Business.

Oppgradering på poeng pleier derimot å bli akseptert bare det er tilgjengelig mat og ledige seter ombord, det er forskjellen.

Jøss, nå har prisene oppdatert seg litt. Kanskje jeg skal slå til allikevel :colgate:

Pris for oppgradering SK943 8NOV / SK944 9NOV
GO --> Plus: 181 EUR / 192 EUR
GO --> C: 424 EUR / 447 EUR

Prisene har nå endret seg litt igjen. Ser ut som de stabiliserer seg litt, dog med en liten økning

GO --> Plus: 188 EUR / 199 EUR
GO --> C: 439 EUR / 461 EUR

Syns jeg så et sted at OT oppgraderer til B-plus eller Z-business. Betyr det at hvis z og b er 0 så oppgraderes det ikke?

Syns jeg så et sted at OT oppgraderer til B-plus eller Z-business. Betyr det at hvis z og b er 0 så oppgraderes det ikke?

Nei, har ingenting å si. Heller ikke om det ikke er flere billetter igjen til salgs som jeg nevnte her tidligere.

Har også planer om å søke om oppgradering via OT, men da fra Go til Plus og ikke business. Tok en titt på Expertflyer nå og ser at sete til venstre for meg i Go er blokkert på alle flyvninger til Tokyo (SK983). Noen som vet hva grunnen til dette er? Setene det er snakk om er 32C, 32D, 32E og 32F, hvor 32C og 32F er blokkert.

Nei, har ingenting å si. Heller ikke om det ikke er flere billetter igjen til salgs som jeg nevnte her tidligere.

Nå er det bare to billetter igjen til salgs. Ser på setekartet at det er en del seter som ikke er reservert i plus/business. Kan det være at disse er holdt av til opups pga overbooking i go? M og E viser 0.

4 dager igjen og venter spent på mail fra ot :-)

Nå er det bare to billetter igjen til salgs. Ser på setekartet at det er en del seter som ikke er reservert i plus/business. Kan det være at disse er holdt av til opups pga overbooking i go? M og E viser 0.

4 dager igjen og venter spent på mail fra ot :-)

Det er ikke snakk om å holde av seter. Det kan ikke være flere forhåndsreserverte seter (ASR) i hhv. Plus og Business enn det som er booket per serviceklasse. I tillegg er det alltid noen bookinger uten ASR som først tildeles sete på innsjekk. Lykke til, det ordner seg nok.

Reiser til SFO via CPH i oktober med SAS. Har kjøpt upgrade fra economy til C for 2 personer. Hvordan er kabinfaktoren på disse flightene? Har noen erfaringer med upgrade via OT? :-)

Status
Not open for further replies.
Back