Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Reiser til SFO via CPH i oktober med SAS. Har kjøpt upgrade fra economy til C for 2 personer. Hvordan er kabinfaktoren på disse flightene?

Litt vel vanskelig å si, siden du i prinsippet spør om hele oktober ;) Legger du ved datoen så blir det mye lettere og hjelpe deg:)

Har noen erfaringer med upgrade via OT? :-)

Les litt bakover i denne tråden ;) Men helt generellt så blir oppgraderinger først og fremst tildelt når SAS har behov for det, da primært ved overbooket GO klasse. Har du litt mer spesifikke spørsmål så fyr løs.

ringte sas call center idag, hadde spørsmål iforhold til andre ting enn OT. Men spurte også om sansynlighet og hvem som ofte blir oppgradert. Han svarte at de var de som hadde betalt mest for oppgradering som fikk det, Så han mente hvis noen i GO hadde søkt oppgradering til business, hadde de større sjans en meg som hadde plus billet.. Siden de betalte mere enn plus... Kan dette stemme ? Høres litt rart ut....

ringte sas call center idag, hadde spørsmål iforhold til andre ting enn OT. Men spurte også om sansynlighet og hvem som ofte blir oppgradert. Han svarte at de var de som hadde betalt mest for oppgradering som fikk det, Så han mente hvis noen i GO hadde søkt oppgradering til business, hadde de større sjans en meg som hadde plus billet.. Siden de betalte mere enn plus... Kan dette stemme ? Høres litt rart ut....

Det hørtes rart ut ja. Optiontown velger selv hvem de skal oppgradere og tar eksempelvis ikke hensyn til status som EBP/EBD/EBG/EBS. I følge deres egne sider så velges det ut fra hvor mange ganger tidligere en har søkt om oppgradering.

More you sign-up for UTo, higher are your chances to get an upgrade.
https://www.optiontown.com/jsp/MTP/MTP_What_is_UTO.jsp

Jeg fikk jo oppgradert på første forsøk, og betalte ikke unormalt mye. Jeg tror heller de mener at jo oftere du deltar jo større sjansje har du til å vinne i oppgraderingslotteriet.

Litt vel vanskelig å si, siden du i prinsippet spør om hele oktober ;) Legger du ved datoen så blir det mye lettere og hjelpe deg:)

Les litt bakover i denne tråden ;) Men helt generellt så blir oppgraderinger først og fremst tildelt når SAS har behov for det, da primært ved overbooket GO klasse. Har du litt mer spesifikke spørsmål så fyr løs.

Skjønner. Det er jo uansett litt lenge til, men reiser med SK935 lørdag 25.10. Takk :)

Skjønner. Det er jo uansett litt lenge til, men reiser med SK935 lørdag 25.10. Takk :)

Slik ser det ut i dag, blir nok fullere når det nærmer seg.

SK 935 CPH 12:25p → SFO 2:45p
C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B8 P1 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U8 K8 L0 T0 O0 G9 N0

9+ billetter til salg i alle tre klassene.

Har en case.

Har 2 stk GO-billetter t/r MOL -> LAX.
Vurderer OT upgrade til Plus for €165 pr. pers, pr. strekning, som kun tilbys på OSL -> EWR og EWR -> OSL.

Nå reiser vi sikkert over med én koffert på utreise, men på returen: hva skjer med bagasje? Vi har jo strengt talt kun lov til å ha 2 kofferter hver på strekningen over Atlanteren med Plus billetter.

Betaler vi da 599,- hver for koffert nr 2 ved innsjekk på LAX, og får da kofferten helt til MOL? Selv om LAX -> EWR er codeshare? Hmmmmmm....

Tenkte bare kjapt å dele hvordan dette gikk for oss :)

Førstegangs OT-brukere, og forøvrig rimelig newbies i EB-sanking (kun poeng fra en Plus-t/r til Reykjavik tidligere iår).

Vi søkte om oppgradering fra GO til Plus på OT og betalte €165 hver pr strekning, totalt sett altså ca 5k NOK. Vi følte det virkelig var verd pengene. Plus-seter til EWR var en verden forskjell med samme pledd/dyne fra business, strømkontakt og digg beinplass. Det ble skuffende å sette seg i det trange flyet videre til LAX med 3+3-seter config.

Vi var litt spent på koffertene da vi skulle ha med oss 2 ekstra kofferter på retur. På LAX hadde de innsjekkingsautomater hvor i oppgraderte fra vanlig økonomi til Eco+ (eller noe sånt) og betalte $49 for midtgang og $79 for vindussete. Vi slapp da å betale $100 pr. koffert, og fikk de sendt helt til MOL. Komforten her var bare OK, men en lettelse mtp. koffertene.

På EWR var vår første sjanse til å benytte lounge på denne turen (pga tid ikke benyttet på OSL). Vi var jo bare vanlige EB Basic medlemmer så vi gikk i SAS Loungen. Veldig avslappende, men fryktelig stor forskjell på den helt fantastiske Saga Lounge'n på Reykjavik som var vår eneste andre erfaring med lounge. Det som derimot var helt utrolig var at vi ble kostnadsfritt oppgradert til business! :) Vi var nok 6 par tror jeg som ble oppgradert, rimelig random. Første gang på business var veldig kjekt, men samtidlig litt kleint :p

Fikk forresten ikke noe mer EB pga business oppgraderingen.
Her er breakdownen:

MOL - OSL: 500p
OSL - EWR: 7400p
EWR - LAX: 2500p

Så nå sitter vi her med ca 30k poeng på kontoen, sølv kort, og har ikke helt peiling på hva vi skal bruke de til :colgate: Takk for hjelpa her inne forresten, og beklager hvis dette burde vært postet en annen plass :)

Hvor mange dager i forveien må man registrere upgraden på OT?

Prøvde å finne det ut på optiontown.com, men uten hell.

Fikk svar fra OT.

"We would like to inform you that that you'll need to sign up for UTo at least 1 - 3 days before flight departure."

Noen med erfaring som tilsier at reise delbetalt med voucher/gavekort ikke kvalifiserer til oppgradering fra Plus til Business med Optiontown? For meg kan det se sånn ut på strekningen CPH-NRT (returen vet jeg at aldri lar seg oppgradere med OT, så det er greit). Jeg har bookingklasse P. Jeg har tilfeldigvis noen kjente som skal med samme fly, og de får opp muligheten til å be om oppgradering fra Go til både Plus og Business.

Og der fikk jeg go-> business oppgradering på min returflight også, selv om flightinfo viser masse ledige seter i go

C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0

Er det forresten noen som vet hvor lang tid det kan gå fra man får epost fra ot til sas oppdaterer bestillingen? På utreisa fikk jeg melding fra sas før ot, men nå er det motsatt.

De gangene jeg har blitt oppgradert med OT, så har jeg fått ny eticket fra SAS, leeeenge før det kommer noen mail fra OT.

hmm håper jeg ikke får problem med de nå da.. sas på chat sa at det er optiontown som oppgraderer, så jeg ringte OT sin kundeservice.. Der ba de meg om et boardingkort som jeg ikke har fått enda, og siden jeg ikke har det tilgjengelig sa de bare "thank you for calling, bye"

hmm håper jeg ikke får problem med de nå da

Joda, problemer blir det. Etter 20 min på telefon med india fikk jeg beskjed om å vente en stund til, og skulle jeg ikke få oppgradering så fikk jeg bare sende den boardinkortet så skulle jeg få refund.:drunk:

Hva da om jeg oppgradere for poeng?

Og status nå som jeg sitter i senator loungen er at jeg viste bekreftelsen fra ot ved innsjekk. De kunne ikke finne oppgradering i sitt system så jeg måtte ringe ot selv. Ot sa på sin side at alt var i orden, og ba meg gå tilbake til innsjekk, men skulle noe feile så skulle jeg få en refund. På nytt i innsjekk fant de fremdeles ikke noen oppgradering. Agenten snakket med sin sjef og slik det ser ut nå så får jeg en opup dersom ot ikke klarer å ordne opp. Så spørs det da om jeg får de ekstra eb poengene.....

Ot er fint når det virker og dritt når noe går galt. Utrolig slitsomt å snakke med callsenteret i india.

Og der fikk jeg opup til 1A men billetten sier fremdeles go.. Så blir det en battle om poeng eller penger. Jeg tror det hjalp veldig å være EBG i dag.

Og med det skal keg slutte å spamme denne tråden :)

Hvorfor bruker SAS Optiontown? Whats in it for them?

SAS kunne kanskje spandere på seg et par minutter til å kvalitetssjekke informasjonen som ligger ute hos Optiontown. Det er bl.a. referanser til 150% poengopptjening samt et bilde fra noe som ser ut som en A380 i den lille "reklamesnutten" om SAS som snurrer oppe i hjørnet.

Status
Not open for further replies.
Back