Kan jeg tolke C9 som mye ledig i Business?
Biz: C,D,Z,R,I
Plus: J,Y,S,B,P,A
Resten er GO etter det jeg vet.
Ikke helt, tallet angir hvor mange seter SAS er villig til å selge i den aktuelle bookingklassen, inkludert overbooking. Hvis det "fysisk" er 4 ledige businesseter igjen, kan tallene likevel være for eksempel C8 D8 Z1 (og etter et salg går de gjerne ned til C7 D7 Z0).Det betyr at det er mye ledig i Business ja, når du ser 9 tallet så betyr det at det er 9 eller flere ledig seter.
Ikke helt, tallet angir hvor mange seter SAS er villig til å selge i den aktuelle bookingklassen, inkludert overbooking. Hvis det "fysisk" er 4 ledige businesseter igjen, kan tallene likevel være for eksempel C8 D8 Z1 (og etter et salg går de gjerne ned til C7 D7 Z0).
Edit: Men med 9 i flere av klassene (C9 D9 Z9) er det nok greit med plass.
Aner ikke. Ville ha trodd det, det er vel en høyere andel no-show i business enn i økonomi? Uansett, poenget var at seter til salgs ikke automatisk er det samme som antall faktiske seter, noe som gjelder både SAS og mange andre.Overbooker SAS i business på langrutene?
Aner ikke. Ville ha trodd det, det er vel en høyere andel no-show i business enn i økonomi? Uansett, poenget var at seter til salgs ikke automatisk er det samme som antall faktiske seter, noe som gjelder både SAS og mange andre.
Ikke helt, tallet angir hvor mange seter SAS er villig til å selge i den aktuelle bookingklassen, inkludert overbooking. Hvis det "fysisk" er 4 ledige businesseter igjen, kan tallene likevel være for eksempel C8 D8 Z1 (og etter et salg går de gjerne ned til C7 D7 Z0).
Edit: Men med 9 i flere av klassene (C9 D9 Z9) er det nok greit med plass.
Er ikke snakk om mange forbehold, men du skrev "når du ser 9 tallet så betyr det at det er 9 eller flere ledig seter" som er misvisende, selv om det er lett å tenke det.Så mange forbehold går det ikke ann ta til en hver tid. SAS kan gamble med overbooking, men vi kan ikke alltid greie å ta det med i en hver betraktning.
Eksempelet mitt var tatt helt ut av luften. Etter det ene setet var solgt kunne det like gjerne ha stått C8 D7 Z0 som C7 D7 Z0, siden C er "full fare" og den som de trolig hadde overbooket i hvis de gjør det. Det kan for øvrig gå begge veier, hvis f.eks. Go er kraftig overbooket kan de "nulle ut" bookingklassene i Plus selv om de reelt har ledige seter igjen.Men jeg står for det jeg sa, står tallet 9, altså ni ledige plasser i en bookingklasse så er det minimum 9 eller flere "seter" tilgjengelig. Eksemplet ditt bekreftet egentlig det jeg sa også, står tallet 8 ett sted blant Biz "klassene" så er det minimum 8 ledige seter, selges et så er det høyeste tallet for Business 7 osv....![]()
I stand corrected. 9 betyr minimum 9 potensielt tilgjengelige billetter og ikke seter![]()
Med det sagt SAS overbooker nok aldri på IC Business. Ser for meg selv stående på insjekk og få beskjeden: Beklager vi har overbooket flighten, vi må få en av dere som har betalt 20k-30k+ for billetten til å ta en annen flight, ol.... Da hadde jeg fått hakeslepp hvertfall, det hadde vært en skikkelig killer det. Er nok mye bedre å fylle de setene med å la en og annen stakkars Go eller Plus passasjer få bruke poengenen sine på en oppgradering![]()
Nå reiser vi sikkert over med én koffert på utreise, men på returen: hva skjer med bagasje? Vi har jo strengt talt kun lov til å ha 2 kofferter hver på strekningen over Atlanteren med Plus billetter.
Betaler vi da 599,- hver for koffert nr 2 ved innsjekk på LAX, og får da kofferten helt til MOL? Selv om LAX -> EWR er codeshare? Hmmmmmm....
Da gjelder United sine bagasjeregler (som gjelder pr person) som betyr første kolli gratis, nr to er 100$ og nr tre er 200$ ekstra, dersom du ikke har gullstatus hos Star Alliance. Bagasjen blir sjekket helt frem til MOL.
https://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx
Bagasjespørsmål hører egentlig hjemme i denne tråden![]()
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=109536&page=5
Noen som vet ca hvor lang tid det går før man får refundert beløpet når man ikke får oppgradering?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.