Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Sniker inn et spørsmål om lounge på OSL, hvilken bør/skal vi bruke? :)

Takk for hjelpen gjennom tråden!

Gratulerer!

Dere har strengt tatt ikke så mange valg - SAS Lounge

Er det andre som har hatt problemer med å få refundert pengene for oppgraderinger man ikke har fått?

Hadde inne oppgradering OSL - EWR og EWR - CHP begge på plus og business.

Fikk pluss om det var ledig på veien bort ( da må man sjekke i gate, og det var stappfult). Og fikk pluss på veien hjem.

Dvs kun plus en vei. Har nå hatt en sak gående med supporten dems i 2-3uker på å få refundert pengene på de oppgraderingene jeg ikke fikk , og kan så langt melde om at det er langt vanskeligere enn jeg hadde trodd og håpet.

Så ikke veldig imponert over denne tjenesten sålangt.

Sjekk optiontown på facebook, er mildt sagt mange negative tilbakemeldinger på support.

Sjekk optiontown på facebook, er mildt sagt mange negative tilbakemeldinger på support.

Hovedproblemet med support er at den som resten av optiontown er basert på indere, og hvis en inder først ikke forstår et problem er det fryktelig vanskelig å få han eller hun til å skjønne dette. I mitt tilfelle sliter de med å finne ut av at jeg faktisk har søk og betalt om oppgradering til biz ( selv om alle mailene fra dem bekrefter at jeg faktiskt har det). Samt at de sliter med å se at jeg bare har fått pluss en vei og ikke begge ( som de pr nå tror ( igjen selv om bekreftelsene fra dem selv støtter opp om min historie).

Såe, blir nok en stund til jeg tester optiontown igjen.

Forøvrig så sjekket jeg bookingnummeret vårt på checkmytrip.com og der var vi allerede oppgradert med nye bekreftede seter, så da trenger vi vel ikke gjøre noe annerledes?

Nei, med mindre det er bestilt spesialmat, da må du snarest ringe SAS og få dem til å legge dette inn igjen. Faller ut ved oppgradering.

Sniker inn et spørsmål om lounge på OSL, hvilken bør/skal vi bruke? :)

SAS-Loungen er vel det eneste alternativet på OSL med *A.

Hovedproblemet med support er at den som resten av optiontown er basert på indere, og hvis en inder først ikke forstår et problem er det fryktelig vanskelig å få han eller hun til å skjønne dette. I mitt tilfelle sliter de med å finne ut av at jeg faktisk har søk og betalt om oppgradering til biz ( selv om alle mailene fra dem bekrefter at jeg faktiskt har det). Samt at de sliter med å se at jeg bare har fått pluss en vei og ikke begge ( som de pr nå tror ( igjen selv om bekreftelsene fra dem selv støtter opp om min historie).

Såe, blir nok en stund til jeg tester optiontown igjen.

Klassisk Indisk (pluss Sør og Sør-Østasiatisk) kundeservice. Utrolig flinke på første linje support, saker som kan løses der og da. Når noe blir vanskelig og trenger eskalering så går ting rett til h******, virker ikke som om de takler sende saker fra seg. De setter heller ting "on hold" og håper kunden går lei. Er en grunn til at en del bedrifter som outsorced sine support tjenester til den regionen faktisk har hentet dem hjem igjen.

Det beste du kan gjøre i slike tilfeller er å prøve og lete opp noen på et "vestlig" kontor som er villig til å ta tak i saken. Eventuelt se om du klarer å få fatt i en overordnet eller tilsvarende i India med et lite skriv fra SAS om at du ikke ble oppgradert.

SK907 på fredag, 3 personer fra Plus til Business, 243€ pr person.

Klassisk Indisk (pluss Sør og Sør-Østasiatisk) kundeservice. Utrolig flinke på første linje support, saker som kan løses der og da. Når noe blir vanskelig og trenger eskalering så går ting rett til h******, virker ikke som om de takler sende saker fra seg. De setter heller ting "on hold" og håper kunden går lei. Er en grunn til at en del bedrifter som outsorced sine support tjenester til den regionen faktisk har hentet dem hjem igjen.

Det beste du kan gjøre i slike tilfeller er å prøve og lete opp noen på et "vestlig" kontor som er villig til å ta tak i saken. Eventuelt se om du klarer å få fatt i en overordnet eller tilsvarende i India med et lite skriv fra SAS om at du ikke ble oppgradert.

Det faktisk planen og "in the works" Vurderte også å klage til Amex siden jeg har brukt Amex til å betale for tjenesten. Erfaringen min tilsier at det er ekstremt effektivt. Man har jo betalt for en tjenste og ikke fått den og er det noe der er redde for så er det å bli svartelistet hos Kredittkortselskaper. Så da blir saken eskalert :=)

Nå er jo optiontown indisk, så lite håp å finne noen på et vestlig kontor som kan hjelpe desverre.

Nå kan jeg melde at det er dørgens stille fra optiontown, så da blir det å kjøre en sak via americanexpress. Litt kjipt da konseptet egentlig er genialt. Men kjipt når man ikke får returnert penger når man ikke får oppgradering.

Søkte på optiontown-oppgradering på CPH-ORD-CPH i november for å se hvordan prisene er...

Fra go til plus: Ca 300 EUR per strekning
Fra go til C: Ca 700 EUR per strekning.

Helt uaktuelt å kjøre på med C-oppgradering, mens plus kan jo heller overveies...

Jøss, nå har prisene oppdatert seg litt. Kanskje jeg skal slå til allikevel :colgate:

Pris for oppgradering SK943 8NOV / SK944 9NOV
GO --> Plus: 181 EUR / 192 EUR
GO --> C: 424 EUR / 447 EUR

Hva tror dere om sjangsene mine her? har bestillt go-plus og go-business på begge

907 (venstre bilde): C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B2 P0 A0 E9 M2 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0
908 (høyre bilde): C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K5 L5 T1 O0 G6 N0

Attachments

• 907-16.jpg
    907-16.jpg
    39.1 KB · Views: 545
  • 908-17.jpg
    908-17.jpg
    39.9 KB · Views: 540

Det spørs jo litt hvor langt frem i tid det er snakk om?

Hvis jeg skulle gjetta så tipper jeg du blir oppgradert på utreisen, og så er det litt mer hipp som happ på returen.. Kanskje :) Vanskelig å spå!

spennende ;) Nå har jeg sikkra meg 20A på utreise (fremdeles ingen på 20B og håper på softblock ;) ) og 20H på hjemreise da så jeg sitter godt selv om jeg ikke blir oppgradert.

Hva tror dere om sjangsene mine her? har bestillt go-plus og go-business på begge

907 (venstre bilde): C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B2 P0 A0 E9 M2 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0
908 (høyre bilde): C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K5 L5 T1 O0 G6 N0

Med den tilgjengeligheten ser det veldig bra ut med tanke på oppgradering, spesielt på utreisen med veldig begrenset tilgjengelighet i Go.

Magefølelse: 80-90% sannsynlighet på utreise, trolig hele veien til business, 10% på returen.

takk for synsing :) skal nok klare returen fint i 20H etter en lengre sessjon i loungene på EWR

Så denne på SAS-salesinfo sine sider, legger spesielt merke til at de IKKE tar med EB-status med i likningen:

24 hour upgrade via e-mail for long haul flights
As a complement to today’s upgrade products, SAS wants to reach more customers and give them the power to decide to upgrade.
Launch 26JUN14, starting with a small number of passengers on long haul flights with a fully booked Go cabin, who will receive an e-mail 24 hours before departure with offer to upgrade.
There will be a small number of passengers on each flight who will get the e-mail
The product is available 24 hours - 8 hours before departure
The passengers in Go will be chosen randomly, with no consideration taken to EB level
Note: There is no guarantee for upgrade even if an e-mail is sent to a passenger, this due to space limitations.

Prices
Departure station M to Y M to C
CPH DKK 1599 DKK 3499
OSL NOK 1599 NOK 3499
STO SEK 1599 SEK 3499
Asia and USA USD 319 USD 619
Note: The prices are subject to changes depending on demand.

Så denne på SAS-salesinfo sine sider, legger spesielt merke til at de IKKE tar med EB-status med i likningen:

24 hour upgrade via e-mail for long haul flights
As a complement to today’s upgrade products, SAS wants to reach more customers and give them the power to decide to upgrade.
Launch 26JUN14, starting with a small number of passengers on long haul flights with a fully booked Go cabin, who will receive an e-mail 24 hours before departure with offer to upgrade.
There will be a small number of passengers on each flight who will get the e-mail
The product is available 24 hours - 8 hours before departure
The passengers in Go will be chosen randomly, with no consideration taken to EB level
Note: There is no guarantee for upgrade even if an e-mail is sent to a passenger, this due to space limitations.

Prices
Departure station M to Y M to C
CPH DKK 1599 DKK 3499
OSL NOK 1599 NOK 3499
STO SEK 1599 SEK 3499
Asia and USA USD 319 USD 619
Note: The prices are subject to changes depending on demand.

Vil man da også få 200% eb opptjening hvis man oppgraderer på samme måte som med optiontown?

Status
Not open for further replies.
Back