Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

OT fra GO til Plus/business gir 2 kolli
Standby upgrade med poeng (eks i gate eller loungen) gir ikke 2 kolli
Confirmed upgrade med poeng gir 2 kolli

Jeg verdsetter de ekstra poengene man opptjener når man oppgraderer med OT, og så lenge prisen går an å forsvare, så er det den metoden jeg utelukkende velger for å oppgradere på langruter.

Takker for kjapt svar! :) Jeg har aldri forsøkt dette før, men hva er en "rimelig" pris for OT-oppgradering fra Go til Plus på f.eks ORD-ARN? Dette er i juni, så jeg er sikkert ikke den eneste som skal reise...

150EUR mener eg det har vært de gangene jeg har gjort det. Dog fra CPH, men bør ikke være store forskjeller :)

150EUR mener eg det har vært de gangene jeg har gjort det. Dog fra CPH, men bør ikke være store forskjeller :)

Takk igjen for svar. 850 spenn for kun et ekstra kolli og kanskje rundt 1250 spenn for kolli OG Plus-klasse - lukter av "no-brainer" lang vei, spør du meg! :)

En oppgradering til Plus fra GO hadde jeg nok ikke betalt så mye mer enn 1500-1600 kr for :)
For oppgradering fra GO til Business så kommer det selvfølgelig an på ruten (om det er vest-øst, kort tur (kun til EWR feks) osv) og hvor mye jeg opprinnelig betalte for GO-billetten. Men alt fra 2000-3500 er vel innafor for min del i allefall.

Hei,
jeg har endret bookingen min flere ganger for returen på reisen min. I optiontown ligger kun den opprinnelige returen og jeg kan dermed ikke prøve oppgradering.

noen som vet hvordan jeg får optiontown til å oppdatere bookingen min i systemet deres?

C/9 D/9 Z/7 B/9 J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/7 H/3 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0

Lover vel svært godt mtp at det er flere uker igjen enda.

Har forespurt oppgradering nå på PEK-CPH // CPH-PEK og ikke fått svar på noen av forespørslene innen tiden oppgitt (4 timer før avgang). På første strekket fikk jeg aldri noen avkreftelse, måtte finne dette ut på egen hånd ved å logge inn. På strekket tilbake nå fikk jeg heller aldri mail, og Optiontown oppga "upgrade pending" helt frem til boardingen pågikk i København. Andre opplevd lignende?

Noen her som har kunnskap og mulighet til å gjette sjansen for suksess på OT upgrade fra Y til C førstkommende fredag på SK925 fra CPH til IAD? :)

Noen her som har kunnskap og mulighet til å gjette sjansen for suksess på OT upgrade fra Y til C førstkommende fredag på SK925 fra CPH til IAD? :)

C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0

Snaut 50 seter som ikke er opptatt bak på setekartet, men jeg vet ikke om det reflekterer hvor fullt det faktisk er.

Dette ser vel bra ut? Fortsatt en måned til avreise da.

Cph-nrt 24/5

First: n/a Business: 9 (at least) Coach: 3 (at least) Other: 0
Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/3 S/3 P/0 A/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0 B/0

Last edited:

Cph-nrt 24/5

Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/3 S/3 P/0 A/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0 B/0

Tyder på at eco er kraftig oversolgt her ja, du får bare håpe på at det er nok ledige seter i biz nærmere avgang så de tillater bekreftet UG.

Cph-nrt 24/5

Merker at Flightstats ikke alltid stemmer, på SAS før du kjøpt inntil 5 i Q/H , 9 i M/E samt 2 i B og 9 i S.
Ser også at det er ulikt i de forskjellige klassene på tur- og returreise.

Merker at Flightstats ikke alltid stemmer, på SAS før du kjøpt inntil 5 i Q/H , 9 i M/E samt 2 i B og 9 i S.
Ser også at det er ulikt i de forskjellige klassene på tur- og returreise.

Hvor kan jeg finne og følge de tallene? :)

Tenkte jeg skulle legge inn ønske om poengoppgradering hjem da optiontown ikke er mulig på retur. Noen triks jeg bør huske på? Mase ved gate? :D
1/6 fra NRT. Ser ikke så bra ut den veien foreløpig.

First: n/a Business: 9 (at least) Coach: 9 (at least) Other: 9 (at least)
Fare Classes: C/9 D/9 Z/6 R/0 J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/4 K/9 L/0 T/0 O/0 G/9 N/0 B/9

Hvor kan jeg finne og følge de tallene? :)

Jeg finner dem ved å søke på pris på SAS, får du opp hvor mange billetter som er til salgs i en prisklasse gjør du et nytt søk med det antallet+1 for å få opp neste prisklasse. Får du ikke opp noen slik beskjed er det 9+ ledig i denne.

Cph-nrt 24/5

Nå ser det ut sånn:
First: n/a Business: 9 (at least) Coach: 9 (at least) Other: 1 (at least)
Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/2 Q/2 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 B/1

Så jeg tror jeg bare får vente og se om det kommer en mail. :p

Lønner det seg å vente til Eurokursen forhåpentligvis blir litt bedre, eller vil prisene på OT endre seg tilsvarende da?

Lønner det seg å vente til Eurokursen forhåpentligvis blir litt bedre, eller vil prisene på OT endre seg tilsvarende da?

Tror ikke OT-prisene endrer seg så mye. Jeg tror egentlig at du ikke sparer så mye på det. Det er ikke snakk om et stort beløp ;)

ok :)
Er det first come, first serve på oppgraderinger, eller plukker SAS fra OT listene etter diamond/gold osv?

Edit: og hva syns dere om 350 euro for oppgradering fra go til business?

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back