Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

(...) God tur over dammen, (....)
Hvis 4H fortsatt er ledig ville jeg tatt det, jo lenger bak man sitter jo større sannsynlighet for at de går tomme for én eller flere av hovedrettene.

Takk :)
4H var tatt, men fikk mulighet til å velge den når jeg sjekket inn nå, så da er jeg iallefall _litt_ lenger fram i køen i forhold til maten ;)

Gleder meg nå ja!

Snufs, ser ut til at Optiontown ikke er tilgjengelig, nå snart et døgn til avreise. Forsøkte å gjøre dette i går, men var noe krøll med betalingen. :(
Hva gjør jeg? Ble oppringt av en fra Optiontown, men passet dårlig å snakke da. Ringe tilbake?

Fikk vite at det var altfor nærme til avgang å legge inn request der så da får jeg vel heller prøve motsatt vei og sticke til GO på utreisa. Ser ut som flyet er så godt som fullbooka da det kun selges businessbilletter, kan kanskje være håp en opup (er tross alt gull) eller no (har ikke nok poeng til oppgradering, men kan kanskje kjøpe 23k poeng til og legge inn standby request i morgen, koster dog mye de poenga der)

Fikk vite at det var altfor nærme til avgang å legge inn request der så da får jeg vel heller prøve motsatt vei og sticke til GO på utreisa. Ser ut som flyet er så godt som fullbooka da det kun selges businessbilletter, kan kanskje være håp en opup (er tross alt gull) eller no (har ikke nok poeng til oppgradering, men kan kanskje kjøpe 23k poeng til og legge inn standby request i morgen, koster dog mye de poenga der)

Er du splitter pine gal :o :drunk:

24K EB-poeng koster nesten 7000 NOK. Tror jeg hadde koset meg i Go og spart de pengene altså :p

Er du splitter pine gal :o :drunk:

24K EB-poeng koster nesten 7000 NOK. Tror jeg hadde koset meg i Go og spart de pengene altså :P

Ja er nok den konklusjonen jeg har gjort. Har lagt inn request på hjemreisa da. Det var 441 EUR og er dagflygning og får på en måte nytt det noe mer. Ser forresten ut som det er en softblock. Går jeg inn på nettsidene og forsøker å velge setet ved siden av meg så går ikke det, men på innsjekk så gjør det det. Men vel prisen var vel det hyggeligste med denne reisa, betalte jo 1999 kroner noe som må sies å være et scoop. Føler meg litt som robertaas som tar en helgetur til Shanghai, men hva pokker da. Har ikke vært der før og har jo bestilt meg inn på Radisson for å bruke jukse Club Carlson Concierge.

Last edited:

Ja er nok den konklusjonen jeg har gjort. Har lagt inn request på hjemreisa da. Det var 441 EUR og er dagflygning og får på en måte nytt det noe mer. Ser forresten ut som det er en softblock. Går jeg inn på nettsidene og forsøker å velge setet ved siden av meg så går ikke det, men på innsjekk så gjør det det. Men vel prisen var vel det hyggeligste med denne reisa, betalte jo 1999 kroner noe som må sies å være et scoop. Føler meg litt som robertaas som tar en helgetur til Shanghai, men hva pokker da. Har ikke vært der før og har jo bestilt meg inn på Radisson for å bruke jukse Club Carlson Concierge.

Du får enten være iskald og satse på UG hvis det er overbooket i fjøs, eller forhøre deg om cash upgrade på flyplassen som SAS tilbyr ved behov. Sistnevnte er det ikke sikkert de vet så mye om på OSL og må tas i CPH.

Hei!
Jeg og samboer skal til NYC med SK i desember. Vi slo til på et tilbud med SAS i GO til 3.500kr pr pers, men jeg vil gjerne prøve OT til SAS Plus. Har prøvd dette tidligere med Air Baltic, og det var veldig behagelig med C :)

Så til selve spørsmålet; Har det noen innvirkning på sjanse til upgrade hvis man bestiller OT tidlig som mulig? Eller kan jeg likeså greit vente med det til i høst?

Min erfaring er at jo tidligere du legger inn jo større sjanse for at den går gjennom.
For en stund siden la jeg først inn for meg selv, og noen uker etterpå for en kamerat - selv om prisen for han var 50EUR mer så gikk min gjennom men ikke hans.

Min erfaring er at jo tidligere du legger inn jo større sjanse for at den går gjennom.
For en stund siden la jeg først inn for meg selv, og noen uker etterpå for en kamerat - selv om prisen for han var 50EUR mer så gikk min gjennom men ikke hans.
Satt å spekulerte litt på dette med tidspunkt når jeg selv la inn optiontown på en reise til IAD, og om det er som du beskriver må jeg si meg veldig (positivt) overrasket. Ville vel vært naturlig å starte i den enden hvor de tjener mest på oppgraderingene, men om de heller starter med de som søkte tidligst, er jo det svært positivt.

Ser det står på nettsidene:

Maximize your chances for UTo upgrade!
- More you sign-up for UTo, higher are your chances to get an upgrade.

Det kan jo også ha vært en faktor, da jeg har brukt det ganske mange ganger og han for første gang. Det har vel også vært tilfelle de andre gangene jeg har fått men ikke de andre jeg har reist sammen med.

Hei!
Jeg og samboer skal til NYC med SK i desember. Vi slo til på et tilbud med SAS i GO til 3.500kr pr pers, men jeg vil gjerne prøve OT til SAS Plus. Har prøvd dette tidligere med Air Baltic, og det var veldig behagelig med C :)

Så til selve spørsmålet; Har det noen innvirkning på sjanse til upgrade hvis man bestiller OT tidlig som mulig? Eller kan jeg likeså greit vente med det til i høst?

Hvis prisen er 125€ ville jeg ikke nølt med å lagt inn en request allerede nå.

Skal til NYC i juni med fruen, vi la inn request på optiontown umiddelbart. så blir spennende å se om vi får noe.

Du får enten være iskald og satse på UG hvis det er overbooket i fjøs, eller forhøre deg om cash upgrade på flyplassen som SAS tilbyr ved behov. Sistnevnte er det ikke sikkert de vet så mye om på OSL og må tas i CPH.

Ser ut som jeg ble bumpet opp i Plus anyhow nå, da kan jeg se frem til 17A istedet for 41A (håper det er riktig og ikke SAS IT som hikker), isåfall er det jo en viss verdi å være EBG.

Hvis prisen er 125€ ville jeg ikke nølt med å lagt inn en request allerede nå.

Ser at prisen for SAS Plus blir 172EUR + 5EUR pr pers pr leg. (Altså 708EUR totalt) Det er kanskje en god pris?

Da blir vel billettprisen på ca 13.000kr totalt for 2 pers i SAS Plus.

/Martin

Noen som har en ide hva som skjer dersom jeg har lagt inn forespørsel om å oppgradere med poeng(på forhånd), og legger inn optiontown? Kan jeg risikere at jeg taper både poeng og cash? Jeg har lagt inn forspørsel med oppgradering for poeng, men vurderer sterke å legge inn en "søknad" via Optiontown i tillegg.

Thomas

Business bekreftet tilbake på SK998 på mandag, det gjør aldeles ingenting. :cool:

Jeg har lagt inn søknad om oppgradering til PLUS på returen fra SFO neste mandag, og for denne betalte jeg €172.
Bleoppgradert til biz på utreise onsdag, og tenkte at jeg kanskje skulle prøve å få biz på hjemreisen også. Denne var priset til ca €360 når jeg la inn 'bestilling' på PLUS.
Nå frister Optiontown med et lite tillegg på beskjedne €770 for biz - i tillegg til de €172 jeg allerede har betalt :rolleyes: Tror jeg avstår fra den ja :D

Koser meg stort i San Francisco etter en veldig god opplevelse på tur over. Har selvsagt sjekket OT underveis for å se etter 'nyheter' for hjemturen mandag? Nå lurer jeg på om jeg har blitt oppgradert på hjemreisen også, og da til Plus (var også det eneste jeg søkte på)... Har ikke hørt noe verken fra SAS eller OptionTown enda, men kan velge sete i rad 11 og det må vel være Plus? Ikke ser det ut til å være fullt heller; får opp dette på flightstats:

"Available Seats:
Business: 9 (at least)Coach: 9 (at least)Other: 9 (at least)
Fare Classes:
C/9 D/9 Z/9 R/0
J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/0
B/9"

Har nå iallefall valgt sete, og håper jeg har tolket det riktig :)
Det er i såfall god uttelling på mitt aller første forsøk på oppgradering, så jeg klager absolutt ikke :D

Koser meg stort i San Francisco etter en veldig god opplevelse på tur over. Har selvsagt sjekket OT underveis for å se etter 'nyheter' for hjemturen mandag? Nå lurer jeg på om jeg har blitt oppgradert på hjemreisen også, og da til Plus (var også det eneste jeg søkte på)... Har ikke hørt noe verken fra SAS eller OptionTown enda, men kan velge sete i rad 11 og det må vel være Plus? Ikke ser det ut til å være fullt heller; får opp dette på flightstats:

"Available Seats:
Business: 9 (at least)Coach: 9 (at least)Other: 9 (at least)
Fare Classes:
C/9 D/9 Z/9 R/0
J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/0
B/9"

Har nå iallefall valgt sete, og håper jeg har tolket det riktig :)
Det er i såfall god uttelling på mitt aller første forsøk på oppgradering, så jeg klager absolutt ikke :D

Rad 11 eksisterer ikke

http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A340.php

Jeg stusset også litt over det når jeg sjekket seatguru. Samtidig antok jeg at SAS ikke lar deg velge et ikke-eksisterende sete? Dessuten stusset jeg over at det var 2-4-2 config..... (Kan det være LN-RKP)
Og så stusset jeg litt på at jeg kun står oppført med ett kolli bagasje, men jeg blir vel klokere etterhvert tenker jeg ;) Iallefall når jeg skal sette meg i setet ;)

Status
Not open for further replies.
Back