Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Jeg stusset også litt over det når jeg sjekket seatguru. Samtidig antok jeg at SAS ikke lar deg velge et ikke-eksisterende sete? Dessuten stusset jeg over at det var 2-4-2 config..... (Kan det være LN-RKP)
Og så stusset jeg litt på at jeg kun står oppført med ett kolli bagasje, men jeg blir vel klokere etterhvert tenker jeg ;) Iallefall når jeg skal sette meg i setet ;)

Hvis det er denne configen som -RKP er i, så eksisterer ikke rad 11 der heller :p

http://www.seatguru.com/airlines/LAN_Airlines/LAN_Airlines_Airbus_A340.php

Det med bagasje er sannelig ikke lett å bli klok på. Selv om jeg kan ha med meg 2 pc, så står det konsekvent kun 1 pc på alle billettene jeg har bestilt siden jeg ble EBG. Selv de jeg har bestilt mens jeg har vært pålogget min EB-konto på sas.no.
SAS IT er ikke lett å forstå seg på :p

Den fra LAN skal vel ha economy extra/plus?

Det stusset jeg også litt over. Ser at på denne maskinen er det samme seter, men med bedre benplass... http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=923124
Det kan jo forklare config med 2-4-2... Men rad 11 forblir foreløpig et mysterium ;)
Nå skal ikke jeg klage på forskudd, men vil vel si at jeg nok blir en smule skuffet om jeg får et 'trangt' sete...

mulig dette spørsmålet er spurt før. Vil det bli lettere for gull og diamant reisende å få optiontown oppgradering nå når Eurobonus 2.0 ruller igang?

Noen som har erfaring med om prisen blir lavere for oppgradering om man har en dyrere økonomibillett?

Altså Go -VS- Go Flex feks...

Vil muligheten for å få godkjent oppgraderingen være større evt?

Noen som har erfaring med om prisen blir lavere for oppgradering om man har en dyrere økonomibillett?

Altså Go -VS- Go Flex feks...

Vil muligheten for å få godkjent oppgraderingen være større evt?

Aner ikke jeg, bestilte nå absolutt billigste kveg og fikk igjennom oppgradering læll på PVG-CPH.

Aner ikke jeg, bestilte nå absolutt billigste kveg og fikk igjennom oppgradering læll på PVG-CPH.

Hvor lenge er det til du skal ut å fly? regner med det er snarlig siden du fikk igjennom oppgraderingen?

Har allerede flydd :) bestilte turen et par uker siden. Ot bestilt for noen dager siden

Burde kanskje lage en egen Optiontown-tråd med WF... men her er ihvertfall en erfaring ifra idag:

Fikk sjekket ut Widerøe i samarbeid med Optiontown på dagens WF 906, KRS-TRD. Empty seat option synes jeg er et godt produkt til €5, så jeg hadde en bestilling inne.
Var inne på Expertflyer.com igår morges hvor det stod at var 0 ledige seter. Overraskelsen var derfor stor da jeg noen timer senere fikk mail fra Optiontown med bekreftelse på ledig sete ved siden av.
I dag tidlig var det ikke mulig å kjøpe billett på flighten, så jeg var spent på om det ville funke. Det kan jo virke rart om de blokkerer setet for en passasjer som er villig til å betale fullpris, og isteden ta €5 for å blokkere det…
Ved innsjekk spurte jeg damen om hun fikk opp seteblokkeringen, og det gjorde hun. Hun stusset også over at jeg hadde fått blokkert setet da flighten var overbooket. Jeg viste mailen med bekreftelse på dette som var helt nytt for henne, så hun ble oppriktig nyskjerrig og gjorde masse research. Ringte til Oslo og spurte folk der, men ingen kunne svare på hvordan det kunne ha seg.
Ved gate ble jeg ropt opp og spurt vennlig om jeg var villig til å gi fra meg seteblokkaden mot å få tilbake pengene. Selvsagt var jeg det, med tanke på at noen da evt måtte stå igjen, fredag før påske. Det viste seg allikevel at èn passasjer ikke møtte opp og jeg sitter alene på en 2-seter som eneste i flyet. Frokost blir også servert. Var det verdt €5? I aller høyste grad!! :)

Meget bra innstilling av WF og damen i skranken, som heller ville finne ut av det enn å avfeie det hele!!

Sender Optiontown eller SAS ut noen mail eller lignende visst oppgradering går igjennom?
Så plutselig på Checkmytrip at vi har blitt oppgradert til biz på new york flyet nå tirsdag, men har ikke fått noen beskjed om det.

Min erfaring tilsier at man får Mail fra SAS med ny eticket før OT får samla seg og sendt en bekreftelse. Sjekk bookingen på SAS.no kanskje?

Min erfaring tilsier at man får Mail fra SAS med ny eticket før OT får samla seg og sendt en bekreftelse. Sjekk bookingen på SAS.no kanskje?

På sas.no får jeg valgt nye seter også, men ingen beskjed om oppgradering. Håper litt på det er SAS som oppgraderer, regner med flyene er stappfulle nå i påsken.

Mailen min om oppgradering kom etter at jeg hadde kommet hjem btw

Noen som har vært i kontakt med optiontown sin udugelige kundeservice ( indisk) og evt vet om de har en kundeservice som funker ( et eskaleringspunkt).

Jeg har forsøkt å komme i kontakt med kundeservice ifm et forsøk på OT fra en gruppebestilling, men fikk aldri svar.

Noen som har vært i kontakt med optiontown sin udugelige kundeservice ( indisk) og evt vet om de har en kundeservice som funker ( et eskaleringspunkt).

De svarte meg på mail etter 2 dager.

De svarte meg på mail etter 2 dager.

Får svar, det er bare udugelige svar. Dvs de klarer ikke svare på spørsmålet ;)
Og inderene som ringer meg.. vel de er enda verre en mailene.

Vis miskunn! Her kommer et n00b-spørsmål.

Skal en tur over til Chicago i sommer, og da blir det jo fort litt ekstra bagasje på vei hjem igjen. Prisene for ekstra kolli hos SAS over dammen er jo avskrekkende, så da tenkte jeg det kanskje kunne være smart med en oppgradering og få litt mer igjen for pengene jeg uansett må betale for det ekstra kolliet (er en jobbreise dette, men ikke håp om å få dem til å betale noe annet enn apekattklasse).

Er det fortsatt slik at oppgradering, enten med OT eller med EB-poeng, gir to kolli bagasje i Plus, selv om billetten opprinnelig var Go? Og hva anbefaler folket som det mest treffsikre og mest "økonomiske": oppgradering via OT eller oppgradering via EB-poeng direkte hos SAS?

Vis miskunn! Her kommer et n00b-spørsmål.

Skal en tur over til Chicago i sommer, og da blir det jo fort litt ekstra bagasje på vei hjem igjen. Prisene for ekstra kolli hos SAS over dammen er jo avskrekkende, så da tenkte jeg det kanskje kunne være smart med en oppgradering og få litt mer igjen for pengene jeg uansett må betale for det ekstra kolliet (er en jobbreise dette, men ikke håp om å få dem til å betale noe annet enn apekattklasse).

Er det fortsatt slik at oppgradering, enten med OT eller med EB-poeng, gir to kolli bagasje i Plus, selv om billetten opprinnelig var Go? Og hva anbefaler folket som det mest treffsikre og mest "økonomiske": oppgradering via OT eller oppgradering via EB-poeng direkte hos SAS?

OT fra GO til Plus/business gir 2 kolli
Standby upgrade med poeng (eks i gate eller loungen) gir ikke 2 kolli
Confirmed upgrade med poeng gir 2 kolli

Jeg verdsetter de ekstra poengene man opptjener når man oppgraderer med OT, og så lenge prisen går an å forsvare, så er det den metoden jeg utelukkende velger for å oppgradere på langruter.

Status
Not open for further replies.
Back