Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Har lagt inn forespørsel på OptionTown på SK935 (CPH-SFO) søndag 15/12. FlightStats sier følgende nå:

C/5 D/5 Z/5 R/0
J/0 Y/5 S/5 P/0 A/0 E/2 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

Originalt booket i W. Såvidt jeg har forstått er E siste bookingklasse i Go, så to seter til salgs der, og Y og S er Plus.

Hvordan ser sjansene mine ut? Lagt inn for både Plus og Business.

Har lagt inn forespørsel på OptionTown på SK935 (CPH-SFO) søndag 15/12. FlightStats sier følgende nå:

C/5 D/5 Z/5 R/0

Originalt booket i W. Såvidt jeg har forstått er E siste bookingklasse i Go, så to seter til salgs der, og Y og S er Plus.

Umiddelbart ser de veldig bra ut, i hvert fall til biz, men det er vanskelig å si så lenge før avgang.

Høres flott ut. Får smøre meg med tålmodighet, så får jeg håpe gledelige nyheter faller ned i innboksen i løpet av uken. Det hadde ihvertfall gjort eksamenslesingen litt hyggeligere!

C/5 D/5 Z/5 R/0

Hei Henrik C! Jeg har sjekket setekartet for deg gjennom ExpertFlyer. Per nå er det 28 ledige seter i Business og 18 ledige seter i Economy Extra. Økonomi ser derimot fullbooket ut med et par tre ledige midtseter. På bakgrunn av det lave belegget i de fremre klasser tror jeg at dette er en meget god kandidat for Optiontown :-) Rapporterer du tilbake til oss med utfallet:)?

Hei Henrik C! Jeg har sjekket setekartet for deg gjennom ExpertFlyer. Per nå er det 28 ledige seter i Business og 18 ledige seter i Economy Extra. Økonomi ser derimot fullbooket ut med et par tre ledige midtseter. På bakgrunn av det lave belegget i de fremre klasser tror jeg at dette er en meget god kandidat for Optiontown :-) Rapporterer du tilbake til oss med utfallet:)?

Hvordan i alle dager kan du se at det er 28 ledige i Biz (15 i Plus)? Du trenger internsystemer for å se det, og da bør du i så fall ikke legge dette ut på et åpent forum. Om det er 28 ledige seter i biz på setekartet, så er det fordi disse ennå ikke er balgt. Husk, svært mange velger ikke sete før ved innsjekk..

Rent bortsett fra det, så tipper jeg det er 5 usolgt i Biz, 5 i Plus og 2 i Eco, men det er med et lass av forbehold.

Hvordan i alle dager kan du se at det er 28 ledige i Biz (15 i Plus)? Du trenger internsystemer for å se det, og da bør du i så fall ikke legge dette ut på et åpent forum. Om det er 28 ledige seter i biz på setekartet, så er det fordi disse ennå ikke er balgt. Husk, svært mange velger ikke sete før ved innsjekk..

Rent bortsett fra det, så tipper jeg det er 5 usolgt i Biz, 5 i Plus og 2 i Eco, men det er med et lass av forbehold.

Vil presisere at jeg overhodet ikke har noen form for informasjon fra internsystemer. Min erfaring med SAS IC er at 95 prosent av de som reiser Business reserverer sete ved bestilling. Når du eks bestiller via bolagets hjemmeside, tildeler den deg automatisk det som er favorittsetet eller nærmest mulig favorittsetet i din profil. Jeg legger mine gjetninger i at denne avgangen er kraftig overbooket i økonomi, og har per nå god plass i de øvre klasser. All erfaring tilsier imidlertid at det er i økonomi folk ikke reserverer seter - og her er det kun tre-fire ledige seter per nå. Flere i familien har fått gjennom oppgraderinger via Optiontown i lignende situasjoner, inkludert meg selv sommeren 2013 :-) Bare for å illustrere et par eksempler, så viste setekartet for SK 935 fullt på ExpertFlyer en uke i forkant, noe som stemte. I tillegg var det nøyaktig samme antall forhåndsreserverte seter og antall reelle passasjerer på SK 936.

Last edited:

Bookingklasse E på SAS IC har vel kallenavnet overbookingsklassen ;)

Last edited:

Rapport kommer uten tvil, forhåpentligvis med gode nyheter. Kanskje jeg forsøker meg på en ordentlig TR også, må holde meg våken det meste av flyturen for å være i døgnrytme til eksamen påfølgende torsdag, så har noen timer å slå ihjel.

Satsa i midten av oktober på Optiontown "rouletten" for SK907 til fredagen samt SK908 til søndag.
Har vært plenty av seter tilgjengelig for salg hele veien og viste nå (var seter tilgjengelig helt ned til L-klasse inntil for et par dager siden):

Code:
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Fikk allikevel en hyggelig mail fra SAS Travelcenter København med ny billett i Z-klasse på veien vestover :)
Kom også en mail fra Optiontown en time senere, så får vi se om jeg har like flaks på returen til søndagen som ser fullere ut i økonomi iallefall.
Tydeligvis er ikke regelen om at økonomi må være utsolgt helt vanntett...

Last edited:

Sikkert greit å skrive hvor det er fra (Oslo, Stockholm, København) og med hvilken flight.

Satsa i midten av oktober på Optiontown "rouletten" for SK907 til fredagen samt SK908 til søndag.
Har vært plenty av seter tilgjengelig for salg hele veien og viste nå (var seter tilgjengelig helt ned til L-klasse inntil for et par dager siden):

Code:
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Fikk allikevel en hyggelig mail fra SAS Travelcenter København med ny billett i Z-klasse på veien vestover :)
Kom også en mail fra Optiontown en time senere, så får vi se om jeg har like flaks på returen til søndagen som ser fullere ut i økonomi iallefall.
Tydeligvis er ikke regelen om at økonomi må være utsolgt helt vanntett...

Du har vel ikke noe grunnlag for å si at eco ikke er oversolgt. Husk at det er nesten 70 seter i biz og plus, hvis det er mye ledig der vil eco fortsatt kunne selges i bøtter og spann.

Du har vel ikke noe grunnlag for å si at eco ikke er oversolgt. Husk at det er nesten 70 seter i biz og plus, hvis det er mye ledig der vil eco fortsatt kunne selges i bøtter og spann.

Joda, men basert på tidligere erfaringer og de forskjellige kriterier tilsier alle signaler at denne flighten ikke er oversolgt i eko. Selvfølgelig har man aldri 100% garanti og plutselig blir en haug ombooket fra United etc,etc men var uansett overrasket at den gikk igjennom.
Blir spennende å se i morgen hvor full flighten faktisk blir :)

C/5 D/5 Z/5 R/0

Ny bilett kom fra SAS på morgenen i dag, og har nå fått bookingklasse Z. Godt fornøyd. :)

Ny bilett kom fra SAS på morgenen i dag, og har nå fått bookingklasse Z. Godt fornøyd. :)

Se der ja :-) Var det jeg tenkte meg - riktig GOD tur Henrik C!! Reiser du alene eller sammen med noen?

Kan for øvrig anbefale å sitte i den fremre kabinen, da det gir størst sannsynlighet for at du får hovedretten du ønsker i tillegg til at du slipper støy fra toalettene/galley.

Takk for det! Reiser alene, resten av familien flyr over noen dager etter meg, og hjem noen dager før. Studentlivet er praktisk iblant!

Har reservert sete 1D, satser på at jeg blir fornøyd. :)

Takk for det! Reiser alene, resten av familien flyr over noen dager etter meg, og hjem noen dager før. Studentlivet er praktisk iblant!

Har reservert sete 1D, satser på at jeg blir fornøyd. :)

1 D er et glimrende sete - godt valg vil jeg si hvis du reiser alene. Du får velge hovedrett først, det er minimalt med bråk fra galley foran der kun crewet har adgang. I tillegg har du direkte adgang til midtgangen, som også er kjekt på en 11 timers tur. Beinplassen er også noen hakk bedre enn på de andre radene. Vi ser frem til rapport :-)

Tar det lang tid fra man har blitt ticketed til optiontown finner bookingen?

Status
Not open for further replies.
Back