Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Jeg og en kamerat er også oppgradert til business på SK907 den 7/9... Alle seter vises som opptatt - er det noen som kan hjelpe så vi likevel får sitte sammen eller må vi gråte oss til det på flyplassen / ombord?

Det pleier ikke være noe problem å bytte med noen idet du kommer ombord. Er som oftest noen som reiser alene som er fleksible. Har selv opplevd både å flytte på meg og at andre har vært behjelpelige for meg og mine. Spør når du kommer ombord så hjelper en av flyvertinnene dere.

(Og dere kan selvsagt forsøke å løse det ved check-In også, men min erfaring er at det er vanskeligere)

Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Det pleier ikke være noe problem å bytte med noen idet du kommer ombord. Er som oftest noen som reiser alene som er fleksible. Har selv opplevd både å flytte på meg og at andre har vært behjelpelige for meg og mine. Spør når du kommer ombord så hjelper en av flyvertinnene dere.

(Og dere kan selvsagt forsøke å løse det ved check-In også, men min erfaring er at det er vanskeligere)

Det får vi prøve - har vel mulighet til å prøve å få hjelp i loungen også om vi er tidlige nok ute. Jeg legger forøvrig merke til at de fremdeles selger seter i business på denne flighten (1 plass ledig), men setekartet viser helt fullt.

Med mindre du er EBG, kan det godt hende at setekartet vises som fullt (selv om det i praksis ikke er det) fordi det er lagt inn softblock på noen seter som følge av passasjerer med status i nabosetet!

Edit: iflg expertflyer ser det ut som om 6 seter er blokkert i business kabinen på den aktuelle flighten, i tillegg til resten som er markert som occupied.

Re: Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Med mindre du er EBG, kan det godt hende at setekartet vises som fullt (selv om det i praksis ikke er det) fordi det er lagt inn softblock på noen seter som følge av passasjerer med status i nabosetet!

Edit: iflg expertflyer ser det ut som om 6 seter er blokkert i business kabinen på den aktuelle flighten, i tillegg til resten som er markert som occupied.

SAS supervisor på OSL ordnet saken :-)

C/9 D9 Z/0 R/0
J/0 Y/9 S/6 B/0 P/0 A/0 E/3 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

Det er SK935 (CPH-SFO).
Da har jeg fått mail fra SAS med oppgradering til Z. Foreløpig ikke noe fra Optiontown, men ny billett kom jo ca 80 timer før avreise, så svaret kom tidlig.
Har sett de siste dagene at det har økt til 5-6 seter i economy. Åpnet for flere passasjerer enn det er plass til muligens?

Juhu! Då kom det jammen meg epost; først frå SAS og så Optiontown. No har eg fått SAS Plus og B-klasse til PEK på tirsdag! Blir spennande å teste det. Då får eg vel lounge på CPH også, om eg har skjønt det rett? Skal vere der i fire timar. Eller gjeld ikkje det når ein har fått sånn oppgradering?

Juhu! Då kom det jammen meg epost; først frå SAS og så Optiontown. No har eg fått SAS Plus og B-klasse til PEK på tirsdag! Blir spennande å teste det. Då får eg vel lounge på CPH også, om eg har skjønt det rett? Skal vere der i fire timar. Eller gjeld ikkje det når ein har fått sånn oppgradering?

Gratulerer så mye :-) Du får selvsagt tilgang til lounge, siden du har fått ny billett fra SAS. Anbefaler for øvrig rad 14 dersom du klikker deg inn på setekartet! God tur.

Gratulerer så mye :-) Du får selvsagt tilgang til lounge, siden du har fått ny billett fra SAS. Anbefaler for øvrig rad 14 dersom du klikker deg inn på setekartet! God tur.

Takker! Jo, rad 14 ser kanskje ikkje så dum ut. Ikkje noko ledig vindussete der, men kan hende det er lurt å gå for beinplass.

Takker! Jo, rad 14 ser kanskje ikkje så dum ut. Ikkje noko ledig vindussete der, men kan hende det er lurt å gå for beinplass.
Vindussetene virker ofte å være blokkert frem til innsjekk, så jeg ville forsøkt å reservere f. eks. 14B - og heller forsøke å endre til A ved innsjekk på nett/flyplassen. Markant bedre beinplass enn de øvrige radene, men se opp for infants - hvis det er et problem (bulkhead).

Leste akkurat at du nå bruke Optiontown til å få ledig sete ved siden av deg på Widerøes fly. (der det er setereservasjon)

MANGE takk for tipset. Det her var genialt. Hadde 14A+B for meg sjølv. Vindussetet kunne som ILS2 påpeika velgast ved innsjekk. Verdt pengane, ja.

Fikk en hyggelig med fra SAS med beskjed om nytt sete på SK926 IAD-CPH på lørdag. Dette er min andre oppgradering på to forsøk med OptionTown, denne gang fra Plus til Business.

En ting jeg stusset litt på var at jeg ikke fikk opp den lille business kabinen på setekartet, på tross av at det er en A343 som opererer på strekningen. Noen som vet hvorfor det er tilfelle?

Last edited:

En ting jeg stusset litt på var at jeg ikke fikk opp den lille business kabinen på setekartet, på tross av at det er en A343 som opererer på strekningen. Noen som vet hvorfor det er tilfelle?

CPH-IAD flyr med oddball-343 som har 333-cabin. Tror det er OY-KBM.

Last edited:

Stemmer det Islending. Er OY-KBM som går i shuttletrafikk på denne strekningen. Slikt blir det enklere for bolaget å slippe nedgraderinger av folk i Business.

Mente jeg hadde hørt om denne ja, takk for bekreftelsen! Hadde håpet på en tur i minikabinen, men gleder meg iallefall til å ta bilde av to motorer ut av lavatory vinduet istede for den enslige som pleier å henge der på mine turer :)

Har noen opplevd problemer med å bruke optiontown til BKK?
Har en kollega som skal dit i begynnelsen av desember men når han prøver så får han bare opp:

The Last Name entered does not match with your booking. Please verify and try again. If your Last Name contains a special character like dash(-), space or others, please enter your name without space or special characters.

Men ifølge booking og checkmytrip.com så er all info korrekt.

Har noen opplevd problemer med å bruke optiontown til BKK?
Har en kollega som skal dit i begynnelsen av desember men når han prøver så får han bare opp:

The Last Name entered does not match with your booking. Please verify and try again. If your Last Name contains a special character like dash(-), space or others, please enter your name without space or special characters.

Men ifølge booking og checkmytrip.com så er all info korrekt.

Opplever det samme om dagen.

Fikk det samme for en stund tilbake, men det ordnet seg et par dager etter billettbestilling. Jeg gjetter på en treghet i systemene mellom OT og SAS.

Tror også det. Bortsett fra når jeg ble spurt av en passasjer om å flytte til bakre C-kabin hvor det satt to stykk spedbarn. Takket høflig nei. De skrek så mye at folk holdt på å bli gale, og tilslutt ble de flyttet bak til øko, til store protester og mer gråting, denne gangen fra foreldrene i tillegg. Sikkert helt knall å sitte i bakre kabin da ja :D

Tror også det. Bortsett fra når jeg ble spurt av en passasjer om å flytte til bakre C-kabin hvor det satt to stykk spedbarn. Takket høflig nei. De skrek så mye at folk holdt på å bli gale, og tilslutt ble de flyttet bak til øko, til store protester og mer gråting, denne gangen fra foreldrene i tillegg. Sikkert helt knall å sitte i bakre kabin da ja :D

--> Hørselvern og brennevin

Status
Not open for further replies.
Back