Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Det skal dukke opp ganske så straks etter at du har fått eticket.

Det jeg trodde óg, men det eneste jeg får er:
The Last Name entered does not match with your booking. Please verify and try again. If your Last Name contains a special character like dash(-), space or others, please enter your name without space or special characters.

Ser noen har opplevd det samme tidligere i tråden, så får prøve igjen om noen dager.

Det jeg trodde óg, men det eneste jeg får er:

Ser noen har opplevd det samme tidligere i tråden, så får prøve igjen om noen dager.

Aaah, ÆØÅ inne i bildet kanskje? Har hørt det har tullet det til for andre ja.

Nope, ingen rare bokstaver eller tegn! Derfor jeg syntes det var litt merkelig.

Edit: fungerte med Firefox, ikke Chrome....

Last edited:

Joda, men basert på tidligere erfaringer og de forskjellige kriterier tilsier alle signaler at denne flighten ikke er oversolgt i eko. Selvfølgelig har man aldri 100% garanti og plutselig blir en haug ombooket fra United etc,etc men var uansett overrasket at den gikk igjennom.
Blir spennende å se i morgen hvor full flighten faktisk blir :)

Flyet ned var så godt som fullpakket. 6 ledige seter iflg purser. Kom oss avgårde ca 2,5 time senere enn planlagt pga problemene SK907 hadde dagen før (måtte visstnok bytte dørmekanismen!!).
De gikk dessuten tomme for vann, da de hadde glemt fylle vanntankene på OSL, men påvirket kun siste servering av kaffe/te som ikke ble noe av.
Fikk i går, ca 36 timer før dagens flight, beskjed om at M-C oppgraderingen gikk igjennom så 2/2 på denne turen :) 1A ble valgt som SEQ 1, ser ganske fullt ut i C.
Sitter nå i den nye LH loungen på EWR og nyter lokal brygget craftbeer på tapp samt champis. Stor forbedring fra SK loungen kan man si...

Forsøk nummer 3 på Optiontown ruletten var sånn delvis vellykket for morgendagens SK946:

"Upgrade approved subject to availability"

Får satse på at de har et ledig sete til meg, på tross av at jeg nok kommer relativt sent til gaten etter å ha sittet på med UA fra Boston..

Er det noen som har erfaring med suksessraten for slike "oppgraderinger"

I etternavnet mitt har jeg en "Ø", og jeg har nå prøvd alt og får fortsatt at den ikke finner bookingen pga. etternavnet ikke matcher. Istedenfor Ø har jeg prøvd:
- e
- o
- oe
- *ingenting*

Noen tips?

I etternavnet mitt har jeg en "Ø", og jeg har nå prøvd alt og får fortsatt at den ikke finner bookingen pga. etternavnet ikke matcher. Istedenfor Ø har jeg prøvd:
- e
- o
- oe
- *ingenting*

Noen tips?
Ikke kontakt Optiontown om dette, fordi hver gang de finner ut at noen er interessert i oppgradering, får du "spesialpris". Vi snakker da rundt 200 EUR til Plus og over 400 til Business (normalt ca 140 / 320). Kjenner flere dette har skjedd med, inkl. meg selv.

Hva kan du gjøre? Kanskje høre med de som utstedte billetten hva som faktisk står i systemet?

Ikke kontakt Optiontown om dette, fordi hver gang de finner ut at noen er interessert i oppgradering, får du "spesialpris". Vi snakker da rundt 200 EUR til Plus og over 400 til Business (normalt ca 140 / 320). Kjenner flere dette har skjedd med, inkl. meg selv.

På hvilke flighter er dette "normalpris"?

- e
- o
- oe
- *ingenting*

Noen tips?

Jeg har også hatt problemer med Optiontown, har de siste dagene prøvd å bestille oppgradering ved hjelp av Ipad, Iphone, PC med IE, Firefox osv osv. Har fått samme beskjed på ny hver gang, at etternavnet mitt ikke matcher. Og ingen ø, æ eller å i mitt navn. Dobbeltsjekket bestillingsnr, alt var riktig med bestillingen. Til slutt skrev jeg mail til Optiontown, de ringte meg tilbake i morges (fra India??). De fant til slutt ut at det var noe feil med deres systemer (noe jeg allerede mistenkte). Han mente det ville være fikset innen 48 timer, så vent et par dager og prøv på ny. Selv har jeg god tid, flighten hvor jeg ønsker oppgradering er ikke før i februar.

Jeg har også hatt problemer med Optiontown, har de siste dagene prøvd å bestille oppgradering ved hjelp av Ipad, Iphone, PC med IE, Firefox osv osv. Har fått samme beskjed på ny hver gang, at etternavnet mitt ikke matcher. Og ingen ø, æ eller å i mitt navn. Dobbeltsjekket bestillingsnr, alt var riktig med bestillingen. Til slutt skrev jeg mail til Optiontown, de ringte meg tilbake i morges (fra India??). De fant til slutt ut at det var noe feil med deres systemer (noe jeg allerede mistenkte). Han mente det ville være fikset innen 48 timer, så vent et par dager og prøv på ny. Selv har jeg god tid, flighten hvor jeg ønsker oppgradering er ikke før i februar.

Samme her. Har forsøgt via Safari, Chrome og Firefox med samme fejlmelding.

Men prøver igen om et par dage....

Hei,

Jeg får samme problemet. Bestilte i går. Får opp at det er feil med etternavnet. Noen som har en løsning, eller er dette Optiontown sitt problem?

mvh

Hei,

Jeg får samme problemet. Bestilte i går. Får opp at det er feil med etternavnet. Noen som har en løsning, eller er dette Optiontown sitt problem?

mvh

Fortsatt samme problem her også. Jeg snakket med Optiontown på tlf, og de sa da det var feil hos dem og at den skulle rettes innen 48 timer. Har gått mye mer enn det nå, men man får vel bare være tålmodig og prøve på ny. Selv har jeg heldigvis god tid på meg.

Heisann, gutter og jenter

Nytt newbiespørsmål fra min side. Reiser om to uker tilbake til Europe ADL-SIN-LHR-OSL.
Skulle bare sjekke ut OptionTowns valgmuligheter for moroskyld og valgt SAS som flyselskapet (i realiteten er det Singapore mellom ADL-SIN-LHR).

Cabin-kolonna under view details. Viser den mine nåværende Class på de forskjellige flyvningene? Jeg har ingen muligheter for å sende request om klasseendring, men er av en pussig grunn satt på Business hele veien til London, og Economy til Oslo.

Eller skal jeg bare legge drømmen om gratis businessclass død?

Optiontown gjelder kun longhaul med SAS, så LHR-OSL er ikke mulig. Plus er uansett ikke fryktelig spennende.

SQ tilbyr ikke oppgraderinger gjennom Optiontown i det hele tatt.

Fortsatt samme problem her også. Jeg snakket med Optiontown på tlf, og de sa da det var feil hos dem og at den skulle rettes innen 48 timer. Har gått mye mer enn det nå, men man får vel bare være tålmodig og prøve på ny. Selv har jeg heldigvis god tid på meg.

Det fungerte for meg nå. Har ikke gjort noe annerledes i forhold til mine tidligere forsøk. Håper det fungerer for deg og :)

Endelig funket det! Forsøker på oppgradering til Economy Extra t/r Osl-Ewr i februar ved hjelp av Optiontown, 149 euro hver vei. Vil gjerne ha de ekstra poengene for å beholde mitt EBG-kort :-) Krysser fingrene!

Har sedan tidigare lagt in från SAS GO till SAS PLUS på SK907 (16.01.2014) och SK907 (19.01.2014). Tänkte att det skulle räcka, men nu igår såg jag att Optiontown hade sänkt priset på SAS BUSINESS från 188 Euro till 178 Euro på SK907, så slog till på den också.

EDIT: 55 5000 EBP med julkalendern.

Spännande!

Last edited:

Hei Jesper!

Har selv bedt om upgrade til Plus på SK907 den 17.01 og igjen hjem med samme fly som deg, SK908, den 19.01. :)

Og jeg har også en julekalender-gave på gang.. hehe.

Snakkes der da! :) God tur!

Kim

Hei Jesper!

Har selv bedt om upgrade til Plus på SK907 den 17.01 og igjen hjem med samme fly som deg, SK908, den 19.01. :)

Og jeg har også en julekalender-gave på gang.. hehe.

Snakkes der da! :) God tur!

Kim

vad kul! Håller tummarna att våra uppgraderingar går igenom då.

Status
Not open for further replies.
Back