Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Jaja...mitt første forsøk på Optiontown fra Y til C med SK 907 i morgen, strandet igår kveld. Da kom avslaget. Stusset litt over at de avgjorde mer enn 40 timer før avgang. Men da er det vel fullt. Får håpe på bedre lykke den 27.06 med SK 908. Men Y virker å være helt full, så da er vel sjansen stor for at C er det samme? Vel, GT blir det uansett :cool:

ENSO: Flightstats viser at det er minimum 9 ledige selgbare seter i både Economy Extra & Business på SK 907 i morgen. Konsensus ved oppgradering er at den klassen du opprinnelig har, må være fullbooket eller overbooket. Så jeg tror du kan regne med god plass i morgen - god tur :-)

Heisann!

SK907 og SK908 er vel de to avgangene med SAS som er vanskeligst å få OT-oppgradering med.. Har selv klart det for en mnd`s tid siden begge veier, men forrige ukes t/r gikk overhodet ikke å oppgradere, selv ikke med poeng ved gate.. Jeg fløy i Eco Extra og er EBG.

Smekkfulle fly begge veier, og til og med overbooket i Business på vei hjem så noen måtte over til Extra..

Ser ut som rutene via CPH er noe enklere, aldri fått avslag når jeg har brukt dem faktisk!

Kim

Heisann!
Smekkfulle fly begge veier, og til og med overbooket i Business på vei hjem så noen måtte over til Extra..
Kim

Måtte? De starter vel med å spørre mot klekkelig kompensasjon håper jeg? Vet du hvordan de plukker ut dersom ingen melder seg frivillig?

Hei Bård!

Årsaken her var vel at flyet til ARN hadde Tech og muligens ville bli kansellert.. Flere derfra jeg tror byttet fly og dro til OSL... Siden Business allerede var full måtte de vel ta til takke med Extra..

På veien over til EWR var det også overbooket i Business, da var det vel kona til kapteinen som måtte sette seg lenger bak om jeg ikke oppfattet det feil.. var en amerikaner som ble tilbud €500 for å flytte kabin, men det blånektet han..

Kim

Da fikk jeg e-post fra Optiontown om at forespørsel til Economy Extra er akseptert med forbehold om "subject to availability" :) Er det andre her inne som har erfaringer med dette? Har forstått det slik at jeg må ta med utskrift av e-posten fra dem. Andre tips som kan sikre meg at oppgraderingen går gjennom? Dette gjelder for øvrig SK 926 førstkommende onsdag.

Kan en her på forum være så snill å sjekke tilgjengeligheten i alle booking classer på SK sin 17:40 flight fra Newark til CPH den 30 juni? På forhånd, takk! :)

Kan en her på forum være så snill å sjekke tilgjengeligheten i alle booking classer på SK sin 17:40 flight fra Newark til CPH den 30 juni? På forhånd, takk! :)

[KVS Availability Tool 7.2.0/Diamond - Availability/FS/US]
Code:
EWR  New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
CPH  Copenhagen Kastrup DK [EKCH]
SUN  30 Jun 2013

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------------
SK         910     EWR   17:40     CPH   07:15     333      C8 D8 Z0 R0 J0 Y8 S8 B0 P0 A0 E3 M2 H2 Q1 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

-A

Heisann!
Kona og jeg skal om noen uker på en liten USA-tur. I den forbindelse vurderer jeg å benytte Optiontown til å oppgradere oss til business på veien vestover.
Er det noen som kunne ta seg bryet med å sjekke hvordan det ser ut mandag 22. juli på SK909, CPH-EWR for å se om det har noe for seg å prøve å oppgradere!?

Heisann!
Kona og jeg skal om noen uker på en liten USA-tur. I den forbindelse vurderer jeg å benytte Optiontown til å oppgradere oss til business på veien vestover.
Er det noen som kunne ta seg bryet med å sjekke hvordan det ser ut mandag 22. juli på SK909, CPH-EWR for å se om det har noe for seg å prøve å oppgradere!?
C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0
Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0
E/8 M/7 H/7 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

Synes den virker lovende, det ser ganske fullt ut i økonomi.

Du kan sjekke tilgjengelighet selv her: http://www.flightstats.com/go/Fligh...de=A&numOfSeats=0&queryType=D&fareClassCodes= :)

Hallo,

Noen som har en kvalifisert analyse for OT på SK 909 den 9/7 ????
Ser fullt ut på flightstats.

Returen 16/7 med SK 910 som opereres av Andes Lineas.
Gjelder OT der??

Råd, tips

Hmmm, Fikk mail fra SAS nå med billettreferanse og utskrift pdf.. Der står det nå at barnas tur til Chicago på tirsdag er i classe Z/confirmed..

Optiontown viser at decision still pending...

Men regner med at barnas oppgradering da har gått greit? SAS har også gitt de nye seter i Business class ser jeg på bookingen...

Last edited:

Hmmm, Fikk mail fra SAS nå med billettreferanse og utskrift pdf.. Der står det nå at barnas tur til Chicago på tirsdag er i classe Z/confirmed..

Optiontown viser at decision still pending...

Men regner med at barnas oppgradering da har gått greit? SAS har også gitt de nye seter i Business class ser jeg på bookingen...

Jepp, du er home safe. Når SAS sender ut ny bekreftelse er den i boks, bare Optiontown som henger etter. Det kommer vel en mail fra dem på morgenen avreisedagen med "congratulations".

Fikk 3 x nei på 903 imorgen. Forståelig nok ettersom flighten har vært nullet ut i alle klasser lenge, samt at alt av seter i Y+ og C har vært tatt - med unntak av standard infantblokkering etc.

Penger spart til andre nyttige formål er en grei trøst :)

Hallo,

Noen som har en kvalifisert analyse for OT på SK 909 den 9/7 ????
Ser fullt ut på flightstats.

Returen 16/7 med SK 910 som opereres av Andes Lineas.
Gjelder OT der??

Råd, tips

Var dårlig med kvalifisert synsing på mitt spm men har nå fått svar fra Optiontown

Fikk også bekreftelse fra Optiontown i går. Holder det hemmelig til vi har boarding i morgen tidlig. Så kan jeg guide gutta til venstre isetdet for høyre når vi kommer inn i flyet :-)

Heisann, ærede forum!
Skal en tur over dammen snart, og har allerede lagt inn bud hos gutta fra Calcutta.

Hva har prioritet hos SAS egentlig - Optiontown eller EuroBonus-oppgraderinger?
Det burde jo være teknisk mulig å reservere både hos Optiontown og SAS (for poeng)? Helgardering, eller "kuk i computeren" på CPH? ;-)

Heisann, ærede forum!
Hva har prioritet hos SAS egentlig - Optiontown eller EuroBonus-oppgraderinger?

Jeg har inntrykk av at det kommer an på, er nok en vurdering SAS gjør etter belegg og forventet antall som ber om oppgraderinger.

Fløy ORD-CPH i November, stappfult i economy. Optiontown gikk ikke gjennom, men det var en del som fikk upgrade for poeng.

Noen som har en formening om muligheten for en oppgradering på
SK 908 den 16/7 ??

Status
Not open for further replies.
Back