Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Noen kloke hoder som har en formening om muligheten for OT på
SK 909 9/7
og
SK 910 16/7

SK 909 9/7
og
SK 910 16/7

Det er ALT for tidlig å spørre om dette nå. Det skjer masse salg i løpet av en drøy måned. Dette vet du ikke mer om før mot slutten av juni. Spør igjen da.

Hei,

Jeg er EBG som flyr en del men har ingen erfaring med OT. Skal med fam. til USA til høsten new York ut og Miami tilbake. Tenker i utg pkt eco extra og oppgradere til biz med OT eller poeng, men ser sas har såpass stor prisforskjell (15 000) i pågående USA kampanje at jeg vurderer å kjøpe eco for to voksne + 1 spebarn og forsøke oppgradere til biz derfra.

Noen som vet:

1) Noen billetter jeg må holde meg unna - feks de aller rimeligste om oppgradering skal være mulig?

Ref SAS vilkår: "Upgrade not possible if travel originally booked in N or G-class." -Hva er bookingklasse N og G hos SAS?

2) Hvordan er det med spebarn og oppgradere?

Jeg booker bill direkte på sas og har EBG.

Takknemlig for svar!

Last edited:

Heisann!

Har Lottokupong selv på Sk 907 fredag 7 Juni fra Eco Extra til Business, og hjem 14 Juni på Sk908 også fra Eco Extra til Business..

Er det "hope in a hanging snore" eller er det bare å begynne å planlegge Ibux og GT for å gi ryggen en God Tur? :) Skal videre innenriks med UA til Las Vegas, så kan bli laaaaange turer her. :)

Kim

SK907 07.06 A0C6D6J6Z0R0Y9S9B0E9M3H3Q3V3W0U0K0L0T0G1N0
SK908 14.06 C2D2Z0R0J0Y2 S2B0A0E1M0H0Q0V0W0U0K0L0T0O9G0N0

Ser med andre ord dårlig ut for Optiontown begge veier.

SK907 07.06 A0C6D6J6Z0R0Y9S9B0E9M3H3Q3V3W0U0K0L0T0G1N0
SK908 14.06 C2D2Z0R0J0Y2 S2B0A0E1M0H0Q0V0W0U0K0L0T0O9G0N0

Ser med andre ord dårlig ut for Optiontown begge veier.

Syns SK908 ser ut som en het Optiontown kandidat. Kun 1 billett igjen i bookingklasse E tyder på at ECO alt er overbooket.

Syns SK908 ser ut som en het Optiontown kandidat. Kun 1 billett igjen i bookingklasse E tyder på at ECO alt er overbooket.

Het kandidat? Det er jo kun to seter igjen i C, og disse antar jeg de holder av til folk som kommer i siste liten. Evt. går de som poengoppgradering i gate.

Het kandidat? Det er jo kun to seter igjen i C, og disse antar jeg de holder av til folk som kommer i siste liten. Evt. går de som poengoppgradering i gate.

Du vet jo ikke om det er kun 2 seter igjen fordi om det er kun 2 billetter til salgs. Skal jeg se ut fra tilgjengeligheten på bookingklassene så vil jeg anta at ECO er kraftig overbooket og at der i Y+ og C er flere seter ledig enn det som er til salgs pga overbooking i M. Men det blir uansett ren spekualsjon...

Du vet jo ikke om det er kun 2 seter igjen fordi om det er kun 2 billetter til salgs. Skal jeg se ut fra tilgjengeligheten på bookingklassene så vil jeg anta at ECO er kraftig overbooket og at der i Y+ og C er flere seter ledig enn det som er til salgs pga overbooking i M. Men det blir uansett ren spekualsjon...

Det har du for så vidt helt rett i, og spekulasjon er det i hvert fall uansett, ja.

Takk Hickock og Dash!

Får vel satse på at hellet slår inn, evt starte på en heller sjaber india-dialekt og ringe til Optiontown og si "My name is Rajesh Kootrapali, i am your manager, please upgrade Kim.."

Hehehe. :)

Skal holde dere oppdatert hvordan det går! :)

Kim

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hei,

Jeg er EBG som flyr en del men har ingen erfaring med OT. Skal med fam. til USA til høsten new York ut og Miami tilbake. Tenker i utg pkt eco extra og oppgradere til biz med OT eller poeng, men ser sas har såpass stor prisforskjell (15 000) i pågående USA kampanje at jeg vurderer å kjøpe eco for to voksne + 1 spebarn og forsøke oppgradere til biz derfra.

Noen som vet:

1) Noen billetter jeg må holde meg unna - feks de aller rimeligste om oppgradering skal være mulig?

Ref SAS vilkår: "Upgrade not possible if travel originally booked in N or G-class." -Hva er bookingklasse N og G hos SAS?

2) Hvordan er det med spebarn og oppgradere?

Jeg booker bill direkte på sas og har EBG.

Takknemlig for svar!

Bookingklasse N er der alle ID billetter blir booket, og disse ligger ikke ute for salg til hvermansen... Klasse G er gruppebookinger.
Ang. spedbarn vet jeg ikke

Syns denne diskusjonen var litt intressant. Så jeg gjorde en dummy booking. Dere kan se endringen her:

Ut i bookingklasse H og hjem i Y. (Det var det som var til salgs på sas.no, sikkert grunnet at tilgjengelige bookingklasser under her viser USA som point of sale, men poenget blir det samme).

SK907 7 juni
Før

A0 C6 D6 J6 Z0 R0 Y9 S9 B0 E9 M3 H3 Q3 V3 W0 U0 K0 L0 T0 G1 N0

Etter
A0 C6 D6 J6 Z0 R0 Y9 S9 B0 E9 M2 H2 Q2 V2 W0 U0 K0 L0 T0 G0 N0

SK908 14 juni

Før

C2 D2 Z0 R0 J0 Y2 S2 B0 A0 E1 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G0 N0

Etter:
C1 D1 Z0 R0 J0 Y1 S1 B0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G0 N0

På grunnlag av dette så kan man ikke si noe på utreisen, men på hjemreisen kan vi vel konkludere med at ECO er overbooket siden et salg i bookingklasse Y førte til nedgang i både E, Y, S, D og C.

Til Hickok og dere andre som lurer når det er liten eller ingen tilgjengelighet i alle serviceklasser (og bookingklasser), sjekk min tidligere post her.

Husk at tilgjengeligheten er hvor mange billetter flyselskapet har for salg respektive bookingklasser, det sier ingenting om load.

SK 909 9/7
og
SK 910 16/7

SK909 er iallefall utsolgt på økonomi/ekstra
På SK910 ser det ut til at de dumper prisen på økonomi.

Tror det ser lovende ut for flighten din... ;)

SK 908 AL C9 D9 J9 Z9 RL Y9 /EWR B OSL 1900 0820+1E0/333 7:20
S9 B9 E9 M7 H7 GL NL

...selv om mange seter i eco ikke er forhåndsreservert, mange som ikke gjør den slags.

Og i god tid før tirsdagens SK908 tikket det inn en hyggelig mail fra Optiontown med dertil endret itinerary fra SAS. Confirmed i Z :)

1 av 1 med Optiontown for min del.

Dan

Hva får man hos SAS med optiontown?

Skal hjem fra London i slutten av juli, og valget står da mellom å bruke opp litt bonuspoeng + 680kr og reise i business for første gang med BA, eller å spare bonuspoengene og reise med SAS til 700kr i økonomi.

Min tanke var i tilfelle SAS å prøve på en slik optiontown oppgradering siden jeg tviler på de 4000 poengene jeg har hos SAS er nok til å oppgradere.

Hva vil jeg få hvis jeg får godkjent fra optiontown? Inkluderer det lounge og fast track? Eller er det bare sete foran i flyet med tilhørende mat og poeng?

Ingenting da Optiontown bare gjelder på intercontinentale ruter

Re: Hva får man hos SAS med optiontown?

SAS har da strengt talt ingen business på interkontinentale flyvninger lenger... :old

SAS har da strengt talt ingen business på interkontinentale flyvninger lenger... :old

Jo, på Interkontinentale har de det. Intrakontinentale er en annen sak. Der er bare navnene på Y og Y+ forandret

Status
Not open for further replies.
Back