Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)
Hva koster optiontown fra m til C? Regner med at du er happy med totalprisen din t/r i C?
Hva koster optiontown fra m til C? Regner med at du er happy med totalprisen din t/r i C?
Når det gjelder antall ledige seter i Y, gir det en god pekepinn å telle antall tilgjengelige seter på setekartet til den aktuelle flighten?
Jeg flyr ut med SK908 den 11. juni, og pr nå er det 73 seter som ikke er opptatt. Vil alle bookinger automatisk få tildelt et sete, eller må man fysisk logge inn og velge det aktuelle setet for at det skal komme opp som opptatt?
Dan
Y er betegnelsen for economy extra hos SAS sånn fyi. M er economy.
Jeg har fått avslag på flights som har værtt fullere enn det, for å si det sånn. Men nå er det vel ingen av oss som har helt klart å knekke OT-koden enda heller. Det gjelder bare å krysse fingrene![]()
EuroBonus points will be earned according to new booking class. Award tickets cannot be upgraded - this includes regular award tickets (I, P and X class) as well as Regular trips for Points (VBR).
Ikke mulig...
Det er nok det det betyr ja. Fikk samme beskjed for en flyvning ORD-ARN nylig. Når vi så kom på flyplassen og viste fram en utskrift av e-posten fra UTo (rart at du ikke har fått e-post, men du kan jo eventuelt ta med en utskrift fra UTo-nettsiden, just in case) så fikk vi de to siste tilgjengelige setene i business.Har tidligere bedt om oppgradering fra economy til business på en SK flight fra USA 29.mai, og Optiontown viser nå følgende tekst til tross for at jeg ikke har mottatt noen e-post kommunikasjon verken fra SAS eller Optiontown angående oppgraderingen:
"Upgrade to Business accepted subject to availability! Ask airport staff for final confirmation"
Betyr dette at oppgraderingen er i boks så lenge SAS ikke skulle finne på å selge setet til noen som betaler fullpris i mellomtiden?
Vanlig ordlyd er det ikke, såvidt jeg har skjønt. Man kan også få beskjed om at oppgraderingen går igjennom, uten forbehold. Tipper grunnen til at man får den beskjeden du har fått er at businessklasse er "nesten full".Er dette vanlig ordlyd fra Optiontown, eller har det noe for seg å være ekstra tidlig ute til innsjekking på flyplassen ift paragrafen om "subject to availability"?
Vanlig ordlyd er det ikke, såvidt jeg har skjønt. Man kan også få beskjed om at oppgraderingen går igjennom, uten forbehold. Tipper grunnen til at man får den beskjeden du har fått er at businessklasse er "nesten full".
Har tidligere bedt om oppgradering fra economy til business på en SK flight fra USA 29.mai, og Optiontown viser nå følgende tekst til tross for at jeg ikke har mottatt noen e-post kommunikasjon verken fra SAS eller Optiontown angående oppgraderingen:
"Upgrade to Business accepted subject to availability! Ask airport staff for final confirmation"
Betyr dette at oppgraderingen er i boks så lenge SAS ikke skulle finne på å selge setet til noen som betaler fullpris i mellomtiden?
Er dette vanlig ordlyd fra Optiontown, eller har det noe for seg å være ekstra tidlig ute til innsjekking på flyplassen ift paragrafen om "subject to availability"?
Ble til slutt oppgradert til C på SK910 i kveld, men damen i check-in hadde ingen informasjon i sine systemer da jeg spurte om oppgraderingen og måtte ringe back office for å finne ut av saken.
Hm, da gir jo plutselig "subject to availability" ikke mening alikevel.På tidligere nevnte flight hvor mine foreldre fikk den samme beskjeden, så var det maaange ledige seter i business. Det var også et par familier som svidde av noen hundretusen poeng på oppgradering fra eco til biz i gaten.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.