Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hva koster optiontown fra m til C? Regner med at du er happy med totalprisen din t/r i C?

Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hva koster optiontown fra m til C? Regner med at du er happy med totalprisen din t/r i C?

340 euro tror jeg det kom på. Når billetten i utgangspunktet bare kostet 2000 føler jeg at jeg har fått god valuta for pengene!

Når det gjelder antall ledige seter i Y, gir det en god pekepinn å telle antall tilgjengelige seter på setekartet til den aktuelle flighten?

Jeg flyr ut med SK908 den 11. juni, og pr nå er det 73 seter som ikke er opptatt. Vil alle bookinger automatisk få tildelt et sete, eller må man fysisk logge inn og velge det aktuelle setet for at det skal komme opp som opptatt?

Dan

Når det gjelder antall ledige seter i Y, gir det en god pekepinn å telle antall tilgjengelige seter på setekartet til den aktuelle flighten?

Jeg flyr ut med SK908 den 11. juni, og pr nå er det 73 seter som ikke er opptatt. Vil alle bookinger automatisk få tildelt et sete, eller må man fysisk logge inn og velge det aktuelle setet for at det skal komme opp som opptatt?

Dan

Y er betegnelsen for economy extra hos SAS sånn fyi. M er economy.

Det gir nok en grei pekepinn men jeg stoler mer på flightstats sine availability numre if anything.

Y er betegnelsen for economy extra hos SAS sånn fyi. M er economy.

Skal jo selvfølgelig ikke være så enkelt :)

Uansett: Det er på høy tid å selge M-billetter på SK 908 skal det bli OT flaks på meg den 11. juni!

Tror det ser lovende ut for flighten din... ;)

SK 908 AL C9 D9 J9 Z9 RL Y9 /EWR B OSL 1900 0820+1E0/333 7:20
S9 B9 E9 M7 H7 GL NL

...selv om mange seter i eco ikke er forhåndsreservert, mange som ikke gjør den slags.

Hei,

hvordan vil dere regne sjansene for OT fra economy til extra eller business på SK907 på søndag:

A0 C9 D9 J9 Z0 R0 Y9 S9 B0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G9 N9

Jeg har fått avslag på flights som har værtt fullere enn det, for å si det sånn. Men nå er det vel ingen av oss som har helt klart å knekke OT-koden enda heller. Det gjelder bare å krysse fingrene :)

Jeg har fått avslag på flights som har værtt fullere enn det, for å si det sånn. Men nå er det vel ingen av oss som har helt klart å knekke OT-koden enda heller. Det gjelder bare å krysse fingrene :)

Å knekke OT-koden tok ikke lang tid etter erfaringene begynte å strømme på, at man ikke vet load faktoren til aktuell avgang er noe helt annet... ;)

Er det mulig å oppgradere reiser som er delbetalt med poeng? Altså vanelige billetter kjøpt for poeng. De bookes vel i revenue boookingklasser, selv om turen ikke gir bonuspoeng.....

Ikke mulig...
EuroBonus points will be earned according to new booking class. Award tickets cannot be upgraded - this includes regular award tickets (I, P and X class) as well as Regular trips for Points (VBR).

Har tidligere bedt om oppgradering fra economy til business på en SK flight fra USA 29.mai, og Optiontown viser nå følgende tekst til tross for at jeg ikke har mottatt noen e-post kommunikasjon verken fra SAS eller Optiontown angående oppgraderingen:

"Upgrade to Business accepted subject to availability! Ask airport staff for final confirmation"

Betyr dette at oppgraderingen er i boks så lenge SAS ikke skulle finne på å selge setet til noen som betaler fullpris i mellomtiden?

Er dette vanlig ordlyd fra Optiontown, eller har det noe for seg å være ekstra tidlig ute til innsjekking på flyplassen ift paragrafen om "subject to availability"?

Denne beskjeden fikk mine foreldre på SK944 i påsken. Da vi sjekket inn fikk de boardingpass i C uten noe mer hokuspokus. Fikk kun en Mail fra optiontown med samme ordlyd et par dager før. Vet ikke om det å være tidlig innsjekket har noe for seg, tror mamsen og papsen fikk Sequence Number 200-og-noe.

Har tidligere bedt om oppgradering fra economy til business på en SK flight fra USA 29.mai, og Optiontown viser nå følgende tekst til tross for at jeg ikke har mottatt noen e-post kommunikasjon verken fra SAS eller Optiontown angående oppgraderingen:

"Upgrade to Business accepted subject to availability! Ask airport staff for final confirmation"

Betyr dette at oppgraderingen er i boks så lenge SAS ikke skulle finne på å selge setet til noen som betaler fullpris i mellomtiden?
Det er nok det det betyr ja. Fikk samme beskjed for en flyvning ORD-ARN nylig. Når vi så kom på flyplassen og viste fram en utskrift av e-posten fra UTo (rart at du ikke har fått e-post, men du kan jo eventuelt ta med en utskrift fra UTo-nettsiden, just in case) så fikk vi de to siste tilgjengelige setene i business.

Er dette vanlig ordlyd fra Optiontown, eller har det noe for seg å være ekstra tidlig ute til innsjekking på flyplassen ift paragrafen om "subject to availability"?
Vanlig ordlyd er det ikke, såvidt jeg har skjønt. Man kan også få beskjed om at oppgraderingen går igjennom, uten forbehold. Tipper grunnen til at man får den beskjeden du har fått er at businessklasse er "nesten full".

Skader sikkert ikke å være ekstra tidlig ute, vil tro at hvis det er ledig sete når du kommer på flyplassen og skal sjekke inn, så får du nok oppgraderingen. Er jo uansett grenser for hvor tidlig man kan få kontaktet innsjekkingspersonalet på den aktuelle flyvningen, så på det tidspunktet har de nok gitt opp håpet om at noen skal komme og kjøpe setet for fullpris istedet. :)

Vanlig ordlyd er det ikke, såvidt jeg har skjønt. Man kan også få beskjed om at oppgraderingen går igjennom, uten forbehold. Tipper grunnen til at man får den beskjeden du har fått er at businessklasse er "nesten full".

På tidligere nevnte flight hvor mine foreldre fikk den samme beskjeden, så var det maaange ledige seter i business. Det var også et par familier som svidde av noen hundretusen poeng på oppgradering fra eco til biz i gaten.

Jeg var da på egen booking og fikk bekreftet oppgradering fra OT samt ny billett fra SAS et par dager før avreise.

Hei,

Kan melde at jeg fikk gjennom OT oppgradering fra Eco til Business på SK935 nå fredag. Har sjekka flightstats kontinuerlig og det ser skikkelig tomt ut. Men det er vel kanskje ikke hele bildet.
Blir stort, andre gang i C :-)

Ble til slutt oppgradert til C på SK910 i kveld, men damen i check-in hadde ingen informasjon i sine systemer da jeg spurte om oppgraderingen og måtte ringe back office for å finne ut av saken.

Ble til slutt oppgradert til C på SK910 i kveld, men damen i check-in hadde ingen informasjon i sine systemer da jeg spurte om oppgraderingen og måtte ringe back office for å finne ut av saken.

Får håpe det går greit med min da. Har heller ikke fått noen epost fra OT eller SAS. Ser at bookingen er oppgradert hos SAS da.

På tidligere nevnte flight hvor mine foreldre fikk den samme beskjeden, så var det maaange ledige seter i business. Det var også et par familier som svidde av noen hundretusen poeng på oppgradering fra eco til biz i gaten.
Hm, da gir jo plutselig "subject to availability" ikke mening alikevel. :) Kanskje det eventuelt kan være noe med at de ikke vil gi "sikker plass" til for mange personer med optiontown av gangen, selv om det er mye ledig i business. På flighten jeg nevnte så leste jeg ihvertfall på businessclass.se at det var to stk. der som fikk en bekreftet oppgradering på samme flight.

Status
Not open for further replies.
Back