Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Stor tilgjengelighet i både business og pluss så tipper at oppgraderingen går gjennom. Er noe ledig i go også men mine oppgraderinger har alltid gått gjennom, selv med en del ledig i eco.

Ser ut til at det er mye ledig i alle klasser. Ikke føre for Optiontown med andre ord.

SK 908 0 EWR
07/16/13 7:00 PM OSL
07/17/13 8:20 AM 333

82% / 25m C9D9Z0R0J0Y9S9B0P0A0E9M9H9Q9V9W0U0K0L0T0O0G9N0

Da ble det 2/2 på denne NYC turen.
Først med SK 909 og fikk nettopp beskjed for returen med SK 908 på tirsdag.

Go go Optiontown :p

Det nærmere seg NY- tur. Ferden over dammen går med SK909 mandag 22. juli.
Dermed begynner jeg å bli spent på om min oppgraderingsforespørsel via Optiontown for madamen og meg vil gå gjennom. I beste fall kan jeg vel begynne å høre noe i dag.
Et spørsmål til dere som er drevne i dette; vil man høre fra Optiontown dersom "søknaden" ikke går gjennom også, eller er det kun ved oppgradering at man får svar?

M.v.h. VC-10 :Fly

Hei!

Prøvde OptionTown for første gang på reise i morgen 23/7 fra OSL-EWR (videre til Orlando) og fikk gjennom 2 stk Buisness. Blir moro!

Har fått nye billetter av SAS med kode Z og nye seteplasser.

Spørsmålet er da om jeg kan benytte meg av de nye billettene for å få fast-track, ev. lounge på OSL (kan man ev. bruke lounge i EWR når man skal videre på økonomi?), og øvrige fordeler? Ser at det står på Optiontowns nettsider at det er inkludert lounge osv, men har hørt at dette kanskje heller ikke går.

Noen med personlig erfaring?

Tusen takk for svar!

Angrybirdy: Ja, du får tilgang til både prioritert innsjekk, Fast Track og Lounge på OSL :) God tur!!

Du kan ikke bruke lounge i ewr ifb med din videreforbindelse i økonomi. God tur!:-)

Skal reise CPH-SFO SK935 25/7 med retur SFO-CPH SK936 28/7.

Hva gir mest sannsynlighet for oppgradering? Optiontown eller poengoppgradering via SAS.no? (Er EBS om det skulle ha noen betydning).

Skal reise CPH-SFO SK935 25/7 med retur SFO-CPH SK936 28/7.

Hva gir mest sannsynlighet for oppgradering? Optiontown eller poengoppgradering via SAS.no? (Er EBS om det skulle ha noen betydning).

Ser ut som det er utsolgt i økonomi bortover, og 2 ledige tilbake.

Ser ut som det er utsolgt i økonomi bortover, og 2 ledige tilbake.

Jeg er booket til SFO med Q class og tilbake med S. Det jeg lurer på er om jeg burde be om upgrade til Business både via poeng og OT eller om det holder med OT?

Jeg har ingen erfaring med noen av delene, men når økonomi er utsolgt vil jeg anta at begge mulighetene er gode.

Fikk godkjent bekreftet poengoppgradering på SK 936 SFO-CPH fra SAS Plus til Business tidligere i inneværende måned. For øvrig ble resten av familien oppgradert med Optiontown fra Go til Plus på samme avgang. Dersom du skal sikre deg i størst grad, ville jeg kjørt Optiontown på utreise og poengoppgradering hjemover siden du allerede er i SAS Plus (konsensus mtp Optiontown er at din opprinnelige klasse må være fullbooket dersom du skal ha mulighet for oppgradering). Lykke til :)

Fikk godkjent bekreftet poengoppgradering på SK 936 SFO-CPH fra SAS Plus til Business tidligere i inneværende måned. For øvrig ble resten av familien oppgradert med Optiontown fra Go til Plus på samme avgang. Dersom du skal sikre deg i størst grad, ville jeg kjørt Optiontown på utreise og poengoppgradering hjemover siden du allerede er i SAS Plus (konsensus mtp Optiontown er at din opprinnelige klasse må være fullbooket dersom du skal ha mulighet for oppgradering). Lykke til :)

Har bedt om OT ut og både OT og Bonus hjem så får vi se hva jeg kan få.

Takk for hjelpen. Jeg skal rapportere resultatet.

Praksisen med "Upgrade approved subject to availability", som tilsynelatende har blitt mer vanlig i det siste, gjør det rimelig umulig å vite hvor mye bagasje man egentlig har krav på. Kjedelig å komme på flyplassen med to fulle kofferter på 32 kg bare for å få i fleisen at du ikke ble oppgradert likevel, men at du i stedet kan du få betale for et ekstra kolli + 18 kilo overvekt.

Last edited:

Har bedt om OT ut og både OT og Bonus hjem så får vi se hva jeg kan få.

Takk for hjelpen. Jeg skal rapportere resultatet.

Fikk fri oppgradering på utreise og nå kom bekreftelsen fra Optiontown på oppgraderingen for hjemreisen :-)

har aldri brukt Optiontown før men har lyst til å oppgradere fra SAS go til pluss
På en flight fra TRD-CPH er det mulighet for å gjøre det?
Jeg får opp:

FlightDepartsArrivesCabin (non-refundable)Economy ExtraBusiness
SK2884Copenhagen
(CPH)
Fri, Aug 23 21:05Trondheim
(TRD)
22:40 Economy
-UTo Not AvailableUTo Not Available

Status
Not open for further replies.
Back