Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Optiontown SK907 24 April

Heisann!

Har prøvd meg på en lottokupong (SAS-jackpot tror jeg spillet het....) og spiller på om mulig å oppgraderes fra Eco til Business på denne flighten og hjem med SK908 29 April...

Om noen kjenner de som står for trekningene her hos SAS eller har indiske hindukontakter i OT, så hadde jeg satt stor pris på å øke vinnersjansene.. :) :)

Så vidt jeg kan se er det vel tilnærmet fullt i ECO på begge flightene og håper kanskje det hjelper med EBG når trekningen foretas??

Kim

Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hey-hey.. :)

Lottokupongen gikk inn med glans gitt! :)

Fikk mail nå med oppgradering, og har da 100% suksess på mine forespørsler om oppgradering via OT.

Skjenkes i 4A på på SK907 Onsdag. :)

Kim

Hey-hey.. :)

Lottokupongen gikk inn med glans gitt! :)

Fikk mail nå med oppgradering, og har da 100% suksess på mine forespørsler om oppgradering via OT.

Skjenkes i 4A på på SK907 Onsdag. :)

Kim

Gratulerer! Morsomt med OT når det går bra :)

"Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK997 Copenhagen - Shanghai "

Hrmf.
For fremtidig "referanse", så gikk ikke PEK-CPH 11/4 gjennom heller. Optiontown rett etter påske er visst ikke noe sjakktrekk.

Noen som kan sjekke hvordan det ser ut for SK 925 den 12.juni og SK 926 den 19.juni med tanke på belegg i bookingklasser :)?

Noen som kan sjekke hvordan det ser ut for SK 925 den 12.juni og SK 926 den 19.juni med tanke på belegg i bookingklasser :)?

Er jo veldig tidlig å se noe som helst, da, men her er de nå:

SK (javascript:void(0)) 925 0 CPH
06/12/13 12:20 PM IAD
06/12/13 3:00 PM 343
Su,W
72% / 34m A0C9D9J9Z9R0Y9S9B9E9M9H9Q9V9W9U9K9L9T9G9N0

SK (javascript:void(0)) 926 0 IAD
06/19/13 5:15 PM CPH
06/20/13 7:15 AM 343
Su,M,W,Th,F
60% / 24m A0C9D9J9Z3R0Y9S9B8E9M9H2Q2V2W2U0K0L0T0G0N0

Takker så mye :) Er ingen kløpper i å tolke disse her, men det det vel ut til at returen kan bli best egnet (ut ifra dagens tall)? Hvor lang tid legger dere her inn Optiontown i forveien? Par uker?

Det er ingen tvil om det er bedre salg bak i bussen på returen, ja, men det er fortsatt alt for tidlig til å konkludere om noe som helst. Jeg har bare prøvd Optiontown to ganger, og begge gangene kjøpte jeg veldig tidlig. Aner ikke om det betyr noe kontra å kjøpe i siste liten.

Det er ingen tvil om det er bedre salg bak i bussen på returen, ja, men det er fortsatt alt for tidlig til å konkludere om noe som helst. Jeg har bare prøvd Optiontown to ganger, og begge gangene kjøpte jeg veldig tidlig. Aner ikke om det betyr noe kontra å kjøpe i siste liten.

Takker så mye for informativ tilbakemelding! Vurderer om jeg skal slenge inn en forespørsel for Business når det kommer til returen, fristende med en god natts søvn.

Da har jeg slengt inn en lottokupong på SK983 til Tokyo 7. mai, så da får vi se om den går inn...

Og da kan jeg dessverre bekrefte at kupongen ikke gikk inn, hverken på Eco Extra eller Biz. Får folde hendene å håpe på en standby oppgradering ved gate...

Hei,

Optiontown websiden har vaert utilgjengelig for meg i over 1 uke, noen som vet noe om hva som foregaar?

Burde ikke være noe problem å oppgradere på poeng. Det er godt om plass.

Takk for info, krysser fingrene:) Har lagt inn ønske om bekreftet oppgradering på returen 12. mai. Ser på SAS sine hjemmesider at det kun er Eco Extra og Biz billetter tilgjenegelige, så da er vel prognosene gode...

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Det ordnet seg:) Oppgradert for poeng i servicesenteret på CPH.

Sendte avgårde en UTo på SK926 neste tirsdag, krysset av på både eco extra og business.

Flightstats har dette å si om den flighten:
A/0 C/9 D/9 J/9 Z/0 R/0
Y/9 S/7 B/0 E/2 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/0 N/0

Jeg har dette å si:
Om jeg beholder vindussete mitt langt bak i bussen blir det en lang natt :drunk:

Jeg synes i utgangspunktet det ser ut som en fin mulighet til at denne går gjennom. Så får vi se da.

Utreisen på torsdag, 16.mai, SK925 ser relativt pakket ut den og men tror jeg heller satser på en op-up i stedet (som stolt medlem av BN1-klubben så har det gått fint før :p)

Har disse fra FlightStats på flygning hjem:

A/0 C/5 D/5 J/4 Z/0 R/0

Y/6 S/4 B/1 E/1 M/1 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/0 N/0

Returen er 19.juni med SK 926. Ville dere fyrt inn en Optiontown? Dersom jeg tolker dette riktig, betyr vel disse tallene at det er lite ledig i de fremre klasser også?

Heisann!

Ny "kupong" kjøpt på OT for Sk 907 den 7 Juni og hjem med SK 908 den 14 Juni.

Har plass i Eco Extra allerede, så håper det blir nok seter ledig foran denne gangen også. Har full uttelling med OT så langt, uansett hvor jeg har reist. (Til og med for €9 hos Estonian Airlines fra TRD.. hehe)

Prøver å følge med på SeatAlerts-appen, men om andre har en bedre oversikt over plassene ombord mottas dette med takk for flightene over.

Kim

Har disse fra FlightStats på flygning hjem:
A/0 C/5 D/5 J/4 Z/0 R/0
Y/6 S/4 B/1 E/1 M/1 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/0 N/0

Returen er 19.juni med SK 926. Ville dere fyrt inn en Optiontown? Dersom jeg tolker dette riktig, betyr vel disse tallene at det er lite ledig i de fremre klasser også?

Selv om det står 0 i alle bookingklasser betyr ikke det at det er fullt i premium kabinene, det betyr at flyselskapet har nådd maks booking level og at det ikke er noen flere billetter igjen til salgs uansett klasse. For alt du vet kan economy være oversolgt så det holder og det er mange fysisk ledige plasser i premium kabinene, og dermed en meget god Optiontown kandidat eller op-up for de som tør gamble.

Således kan også C9 Y9 E9 (minst 9 billetter til salgs i alle kabiner) bety at economy er kraftig oversolgt, men det er nok ledige plasser i premium kabinene at economy overselges ytterligere.

Og her tikket det inn en ny billett fra SAS på morgenkvisten, hvor ny bookingklasse er Z og dermed skal jeg sitte riktig så godt på vei hjemover også. Ble op-up til Biz på vei over her på torsdag i innsjekkingen på OSL.

Status
Not open for further replies.
Back