Kjapp statusrapport fra reisen min og bekreftelser på noe av det som allerede har blitt skrevet her:
OSL-ARN-EWR onsdag 12.12.12: Oppgradert fra eco til biz ca 3 dager før avgang. Ikke loungetilgang i Oslo og for lite tid til lounge i ARN. Fikk ikke velge sete på nett før innsjekking hadde begynt og ventet da til OCI var åpnet. Fikk da heller ikke valgt sete og ringte til SAS, som måtte ta kontakt med en intern hjelpelinje for å velge sete. 8000 poeng for denne turen har ankommet min EB konto.
ca 70- 80% fullt i biz og rimelig fullt bak gardinen(e)
EWR-OSL: søndag 16.12.12: Oppgradert eco-biz 2-3 dager før avgang. Sjekket ikke setevalg før OCI åpnet men fikk denne gangen velge sete på nett. Priority og lounge på EWR fungerte bra. Stod 4 min i sikkerhetskø mens resten av reisefølget stod 50 min i sikkerhetskø. Stort + til Brooklyn Lager i loungen. EB-poeng ikke kommet på konto enda men regner med at de kommer snart. 3 ledige seter i biz og igjen rimelig fullt bak gardinen.
Oppsummert: Optiontown fungerte for min del veldig bra og frister til gjentagelse. Det med setevalg første gang er en bitteliten ripe i lakken, men det var ikke noe stress.
Dette var første gang jeg fløy business i longhaul og det var helt supert. Helt klart verdt det det kostet å oppgradere med optiontown, men ikke verdt "fullpris". Maten var ganske kjip ifht de andre business class triprapportene jeg har sett.
Neste gang skal jeg nok bare oppgradere til ECO Extra på vei ut, men business på vei tilbake.