Jeg er ganske sikker på svaret her, men spør allikevel..om man har en bonusreise, og får oppgradert denne med Optiontown - får man da poeng for "oppgraderingen"?
Jeg lurer på om de stenger setekartet 48ish timer før avgang på SK long haul om jeg husker rett. Ingen endringer kan gjøres før OLCI åpner. Det var det jeg ble fortalt når jeg fikk optiontown upgrd et par mnd siden. Gikk fint å velge sete da.
Fikk 8000 poeng for denne reisen, en vei.
Det stemmer, ingen lounge før du kommer til CPH. Men du kan uansett kjøpe deg inn i loungen på OSL for 219,-Da ble jeg oppgradert på flighten CPH-BKK. Har jeg tilgang til SAS-loungen i Oslo? Når jeg ringte til SAS så sa han nei.
Jeg hadde ihvertfall prøvd. Høres merkelig ut at du ikke har tilgang til lounge på OSL, så lenge du har et BP for begge flighter.
Skal fly cph-txl på søndag i Extra, og lurer på hva man må betale for en optiontown oppgradering til biz? Forskjellen i billettpris er 500 kr ca.
Noen som har erfaring med å prøve seg på optiontown på kortere europeiske ruter?
BF:cool2
Det er vel ikke mulig? Men du kan oppgradere med poeng.
Mener jeg har lest her inne om en som hadde oppgradert innen Europa med Optiontown. Men jeg klarer ikke å finne igjen innlegget.
Reisen er 4000 miles.
Én vei er 3930 miles, som blir rundet opp til 4000. Så 8000 stemmer for business (Z-klasse = 200%).
Sannhet med modifikasjoner. Tidligere var SAS' opptjeningstabell vidunderlig ulogisk mht. IC-reiser (f. eks. 4500 mil OSL-EWR), men disse "feilene" er nå korrigert ned til faktisk millengde. Det betyr at antall mil nå samsvarer veldig bra med opptjeningstabellen - og sånn sett fungerer begge bra til å regne ut antall miles tjent inn per tur.Spiller liten rolle hvor mange mil reisen er - SAS har opptjening ihht tabell på eget metall (det burde være barnelærdom her): http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/SAS/Chart/
Mener jeg har lest her inne om en som hadde oppgradert innen Europa med Optiontown. Men jeg klarer ikke å finne igjen innlegget.
Jeg har alltid kunnet velge sete etter oppgradering. Prøv å legg inn bookingreferansen på Lufthansa sin hjemmeside!
Har selv reservert sete etter oppgraderinger før. Men i dag har jeg prøvd både SK og LH, men får "(...) due to technical reasons", og det er mer en 48 timer til avreise. Kan hende det bare er IT-lok for tiden.Jeg har ikke kunnet, men tror det kommer litt an på dagsformen til SAS IT