Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hei

Har OT noen prisliste? Vurder å prøve en OT LHR-OSL neste tirsdag, ser de skal ha €54, pr pax, vi er 2. Fruen som skal få være med på en tur denne gang, flere her skriver €40. for LHR-OSL.
Er det forresten verdt på en liten Englands-tur? Er jo ikke lange biten, men lounge på LHR og evt fasttrack og noen knekkebrød... Videre til HAU €29, men den får vi nå se på...
Ser de viser til en sign-up til € 0,- Men står nå sum €108,- når man kommer videre til betaling.

Attachments

• OT.PNG
    OT.PNG
    13 KB · Views: 732

Hei Basse-HAU!

Finnes ingen "prisliste", prisene på OT variere fra avgang til avgang, og ofte også fra dag til dag. Jo mer etterspørsel, jo dyrere blir det, samme med at populære ruter som LHR er dyrere enn andre..

Så du får bare prøve deg frem! Jeg bruker de en del, og på Europa-ruter betaler jeg vanligvis opp til €50 alt etter strekning.. på OSL-FRA onsdag skulle de ha 42€, det synes jeg er "innafor".

Kim

Hei

Skal fly SAS SK983 til Tokyo via CPH til Torsdagen(5.November)
Har satt meg på oppgradering til Plus med poeng og fra eco til Business med Optiontown.
Har ikke hørt noe enda, men det er vel uansett tidlig?
Noen som vet om det er mange ledige seter i Business og Plus. Har prøvd og se litt på Expertflyer, men kabinkartet stemmer ikke.
Lurte en stund på om de setter inn en oppgradert A340, men det er ikke 1-2-1 konfigurasjon i business men 2-2-2. Men kun 6rader.

Takk for svar,

Mvh
Rune

Hei

Skal fly SAS SK983 til Tokyo via CPH til Torsdagen(5.November)
Har satt meg på oppgradering til Plus med poeng og fra eco til Business med Optiontown.
Har ikke hørt noe enda, men det er vel uansett tidlig?
Noen som vet om det er mange ledige seter i Business og Plus. Har prøvd og se litt på Expertflyer, men kabinkartet stemmer ikke.
Lurte en stund på om de setter inn en oppgradert A340, men det er ikke 1-2-1 konfigurasjon i business men 2-2-2. Men kun 6rader.

Takk for svar,

Mvh
Rune
Mitt svar fra Optiontown til SFO 5. nov tikket inn søndag kveld...

Da får jeg krysse fingrene for at jeg også hører fra OptionTown.
Sist når jeg fløy til EWR så kom det rundt 30timer før avgang.

Slenge inn 2 lottokuponger i går Arlanda Oslo ( 40 euro) Oslo - stavanger ( 30euro).

Begge gikk inn, usikker om jeg synes det var verdt det. Men men :D

Ble ingen oppgradering til Business på meg, men oppgradering for poeng til Plus tikka inn. Får prøve oppgradering for poeng ved gate.

Ble ingen oppgradering til Business på meg, men oppgradering for poeng til Plus tikka inn. Får prøve oppgradering for poeng ved gate.

Om man blir oppgradert for poeng på forhånd til Plus, kan en da oppgradere videre til Business i gate?

Om man blir oppgradert for poeng på forhånd til Plus, kan en da oppgradere videre til Business i gate?

Ja, uansett hva eller hvordan kan du oppgradere med poeng i gate.

Hei, nå har jeg ikke lest meg opp på alle sidene på denne tråden. Dog så har jeg kun gode erfaringer med Optiontown.

Har blitt oppgradert alle de gangene jeg har betalt for dette og aldri opplevt noe tull. Har som nevt tidligere også fått EB poeng for den nye klassen og ikke den gamle.

Må si at jeg liker konseptet. Skulle likt å prøve det ut på en langflyvning en gang også! :fly

Er det noen som har mulighet til å sjekke ledige seter på pluss og biz på SK 0907 til EWR nå til lørdag 7 november ?

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Korrekt

Dog har jeg faktisk fått det til en gang (fra NRT) hvor "computer said yes" av en eller annen grunn

Ikke riktig

De har faktisk endret på reglene der. Du kan nå oppgradere bonusreiser ved innsjekk eller gate.

Option 1: Book your upgrade in advance with SAS
• Only available when you fly with SAS intercontinetal flights to/from USA, China and Japan.
• You can request an upgrade from 30 days before your flight, up to 55 hours prior to the flight's local departure time.
• You receive notification if your upgrade has been successful or not 24 hours before your departure.
• You can upgrade up to four people, even if you are not flying with them.
• If you upgrade to SAS Plus or SAS Business, priority Check- in and Fast Track is included at the departure airport.
• If you upgrade to SAS Business, lounge access is included at the departure airport.
• Baggage allowance applies according to the original booking class.
• The following booking classes are not eligible for upgrades: G, N, R, X, I

Option 2: Upgrade at the airport with SAS
• Available when you fly with SAS to/from USA, China and Japan.
• Upgrade from any booking class.
• Request your upgrade at the checkin desk or at the gate.
• You can use your points to upgrade for family, friends or colleagues, provided you are traveling with them.
• The standby upgrade do not entitle you to priority check-in, Fast Track, lounge access or extra baggage allowance.

https://www.sas.no/eurobonus/bruk-poeng/seat-upgrade/

Noen som har erfaring med å legge inn oppgradering for poeng samtidig som en kjører OT-ruletten?

Har lagt lagt inn OT til Plus på en tur til Hongkong og vurderer samtidig å legge inn oppgradering for poeng dersom jeg ikke har fått svar 55 timer (fristen for poengoppgradering) før avgang.

Noen som har erfaring med å legge inn oppgradering for poeng samtidig som en kjører OT-ruletten?

Har lagt lagt inn OT til Plus på en tur til Hongkong og vurderer samtidig å legge inn oppgradering for poeng dersom jeg ikke har fått svar 55 timer (fristen for poengoppgradering) før avgang.

Du risikerer at begge to går inn samtidig og at du deretter har to parter, SAS og Optiontown som bare skylder på hverandre og du i værstefall må betale dobbelt.

Som regel går det helt fint, men når det går skeis så er det bare å si lykke til.

OT på dagens flight fra Køben til Tokyo gikk IKKE gjennom...
Da er vi flere... Satser på at de vil ha poengene mine i stedet, da ;-)

Så får vi bare se når vi kommer oss fra København, fire timer ekstra på Kastrup er ikke det som frister mest.

Ingen oppgradering på 963 i morgen med OT. Får satse på poeng. Flyr BGO-ARN-HKG, må jeg vente til gaten i ARN før jeg spør?

Da er vi flere... Satser på at de vil ha poengene mine i stedet, da ;-)

Så får vi bare se når vi kommer oss fra København, fire timer ekstra på Kastrup er ikke det som frister mest.

Var også på CPH-NRT flyet på fredag 6. nov.

OT gikk ikke gjennom og prøvde i SAS loungen hvor jeg betalte 8000 DKK for oppgradering fra Eco til Biz for to personer. Ville ikke bruke poeng. Men jeg fikk beskjed at poeng opptjenes etter Biz, men det var feil.

Vi reiste fra CPH kl 1905, 3 t 20 min etter opprinnelig avgangstid. Landet i NRT kl. 1325 neste dag på rullebanen. Dørene til flyet ble åpnet kl. 1345 (3 timer 5 min etter opprinnelig ankomst). Har vi rett på erstatting etter EU reglene her ?

Status
Not open for further replies.
Back