Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Kan noen hjelpe meg?
Jeg bestilte tur i go med sk935 lør 14 nov og retur søn 22 nov med sk936, så oppgraderte jeg til plus/biz med optiontown (tur: 348 euro, retur: 352euro). Etter noen dager fikk jeg klarsignal fra jobb til å kjøpe oppgradering til plus. Er det noen som har erfaring med lik problemstilling? Hvordan håndterer optiontown slike saker? De er informert.
Hva er sannsynligheten for oppgradering med optiontown til biz?

På forhånd takk for hjelpen!

Hm hvilken bookingklasse bookes OT inn i da? Det ser ut som C - da det står på boardingpass fra nettet og i appen og jeg kan endre som jeg vil i SAS Appen. Jeg håper inderlig det er bookingklasse C på langstrekket - det vile gitt en småpen poengsum. Jeg vet det vanligvis bookes inn i C på kortstrekkene i Plus - men langdistanse mer usikker.

Jeg har fått både A og Z for SAS Plus, men det står uansett C i app. (Eller M for SAS Go)

Jeg ville sagt OT :) Kostnaden "reduseres" jo litt, ved at du får flere poeng ved å oppgradere med OT.

Takk for det!
Da er både til og fra booket for oppgradering til Plus med bruk av €.
Så får jeg se om bingo spillet går gjennom. ;)

Dårlig tegn at Arn -Osl har gått inn men ingen beskjed om Hkg-Arn? :(

Bah står fortsatt pending under 48 timer til avgang. Her må man kanskje smøre seg med lange timer i GO HKG-ARN. :cry: Det står jo inntil 4 timer før avgang men det har jeg ingen tro på all den tid jeg har fått svar gjerne 3 og 4 dager i forveien liksom...

F****NNNN DRITT HMPPPPPF

Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK964 Hong Kong - Stockholm Oct 26
Hva gjør jeg nå? :( :( :(
10 timer i GO er for lang tid altså.

Hm ser det er mulighet for upgrade på flyplassen i hht SAS sine hjemmesider. Hvor mye stoler man på en utestasjon?

Last edited:

F****NNNN DRITT HMPPPPPF

Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK964 Hong Kong - Stockholm Oct 26

Hm ser det er mulighet for upgrade på flyplassen i hht SAS sine hjemmesider. Hvor mye stoler man på en utestasjon?

Det et GO du har kjøpt billett i, så du burde kanskje tenkt på det faktum før du klager over at du havner i nettopp GO.

Kjøper jeg en flaske Amigo på Polet så raser ikke jeg over at den viser seg ikke være en Chateau La Tour 1986......

Har du litt poeng på konto er det kjempelett å få til en oppgradering. Spør i innsjekk om mulighetene for oppgradering, det går også fint og spør i gaten. Tror også de til tider selger oppgraderinger for penger, men det har jeg enda til gode å teste selv.

Utestasjonen kan stoles på 100% og det er etter min erfaring lettere å få oppgradering der enn i hjemmehub.

Det et GO du har kjøpt billett i, så du burde kanskje tenkt på det faktum før du klager over at du havner i nettopp GO.

Kjøper jeg en flaske Amigo på Polet så raser ikke jeg over at den viser seg ikke være en Chateau La Tour 1986......
Heldigvis er Optiontown greit ved at de ikke tar pengene når de ikke oppgraderer deg. Får være en mager trøst. Spiller man Lotto får jo Norsk Tipping penga uansett. Frykter dessverre at dette er starten på mange avslag. Men men får kanskje prøve med poeng i morgen da.

F****NNNN DRITT HMPPPPPF

Kjøper plus eller business billett neste gang.

I morgen er det min tur til å teste SK963 til Hong Kong. Fikk dessverre avslag fra Optiontown i dag, jeg hadde lagt inn forespørsel om oppgradering til Plus. Ser av setekartet at det er mye ledig i economy, det er vel grunnen til avslag. Men håper da å kunne oppgradere til Plus med poeng når jeg kommer til OSL i morgen tidlig. Er det noen som har mulighet til å sjekke om det finnes ledige plasser i Plus (evt i Biz) i morgen, fredag. Eventuelt også returen på mandag, 2.11, med SK964. På forhånd tusen takk :-))

I morgen er det min tur til å teste SK963 til Hong Kong. Fikk dessverre avslag fra Optiontown i dag, jeg hadde lagt inn forespørsel om oppgradering til Plus. Ser av setekartet at det er mye ledig i economy, det er vel grunnen til avslag. Men håper da å kunne oppgradere til Plus med poeng når jeg kommer til OSL i morgen tidlig. Er det noen som har mulighet til å sjekke om det finnes ledige plasser i Plus (evt i Biz) i morgen, fredag. Eventuelt også returen på mandag, 2.11, med SK964. På forhånd tusen takk :-))

Spør i innsjekk om dette - jeg gjorde dette på vei hjem fra Hong Kong for å oppgradere til business - nada problem. Men såvidt jeg har skjønt er dette lettere for på utestasjoner enn på hjemmestasjoner (les OSL, ARN og CPH) - men skader ikke å spørre. Får du nei i innsjekk, spør i lounge, gate osv.

Jeg ville nok i retrospekt kanskje foretrukket å bruke 15000 på Plus fremfor 40000 i business da jeg testa Plus setet og det var skikkelig digg. Jeg har fløyet Plus en gang men det var gammel kabin og synes også setet var bra da. Dette CPH-PVG i april 2014.

Du bør ta kontakt med Service Manager i utgangen når du kommer til CPH. De er eneste som kan gjøre den oppgraderingen.

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Takk for svar, Hypern og Superhai! Jeg forsøker oppgradering når jeg kommer til ARN. Checkin her på OSL bekreftet at det fantes ledige seter i både Economy Extra og Biz. Krysser fingre og tær [emoji6]
By the way, fikk allerede i natt bekreftelse på at Optiontown gikk gjennom på returen mandag [emoji4][emoji4]

Edit: 15000 poeng svidd av på oppgradering til Eco extra. Regner med at det er verdt det [emoji1][emoji574]

Last edited:

Takk for svar, Hypern og Superhai! Jeg forsøker oppgradering når jeg kommer til ARN. Checkin her på OSL bekreftet at det fantes ledige seter i både Economy Extra og Biz. Krysser fingre og tær [emoji6]
By the way, fikk allerede i natt bekreftelse på at Optiontown gikk gjennom på returen mandag [emoji4][emoji4]

Edit: 15000 poeng svidd av på oppgradering til Eco extra. Regner med at det er verdt det [emoji1][emoji574]
Alt er jo bedre enn Go uansett. I Go er det vel knapt gratis drikke. Sånt noe kan man ikke ha.

Da tikket det inn mail fra våre indiske venner om at jeg er oppgradert på TRD-OSL, og OSL-FRA på onsdag. Bookingklasse Z, så da er verdien god med en kostnad på 60 EUR..

Kim

Pengene fra Optiontown kom ihvertfall inn på konto. Så det fungerer jo.

Status
Not open for further replies.
Back