Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Det er helt sant. Hjelper også på at den bookes inn i Z som gir tilgang til samtlige flighter mtp ombooking. Tar ca 20 sek å bytte fra 1 flight til en annen.

Thomas

Det var nettopp det jeg mente.... Fikk et logistikkproblem her idag, men muligheten til å endre reddet meg fra et stress-hel**** uten sidestykke :)

Har bestilt OT til BIZ på SK907 den 11. oktober.

Foreløpig ser tilgjengelighet slik ut:
C0 D0 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V9 W9 U9 K0 L0 T0 O0 G9 N0
BIZ_zpsrohdyndf.png

Hvordan fungerer det i praksis? Får OptionTown et utvalg seter fra SAS som blir markert som "opptatt", eller vil man kun ha sjans for gjennomslag med OT når man ser på ExpertFlyer at det er ledige seter. Altså i tilfellet over, 4 seter tilgjengelig.

Har bestilt OT til BIZ på SK907 den 11. oktober.

Foreløpig ser tilgjengelighet slik ut:
C0 D0 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V9 W9 U9 K0 L0 T0 O0 G9 N0

Hvordan fungerer det i praksis? Får OptionTown et utvalg seter fra SAS som blir markert som "opptatt", eller vil man kun ha sjans for gjennomslag med OT når man ser på ExpertFlyer at det er ledige seter. Altså i tilfellet over, 4 seter tilgjengelig.

Optiontown seter bli kun opptatt når de er tildelt, noe de ikke er så langt frem i tid. Det er heller ikke slik at det er avsatt spesifikke plasser til dette, men SAS ser hva som er ledig noen dager før.

Med tanke på at det det sies C0 D0 Z0, så ser det ut som det er fullbooket i business, det er bare noen få som ikke har valgt sete. Så oddsen for en OT oppgradering her er bortimot 0

Beklager hvis det står tidligere; for longhaul, hvor lenge før kommer OT bookingen evt. gjennom? Det står at det gjerne skjer fra 24-72 timer før, og jeg lurer på om det er i øvre/nedre sjikte av skalaen (longhaul)?

Booket BOO-OSL-CPH-IAD i Go under now-or-never-tilbudet. Fikk i dag bekreftet oppgradering til hhv. Plus, Plus og Biz, reiser om 3 dager. På alle flightene ser det ut til å være lite/moderat belegg i alle klasser (utifra setekart på sas.no, har ikke sjekket andre verktøy).

Booket BOO-OSL-CPH-IAD i Go under now-or-never-tilbudet. Fikk i dag bekreftet oppgradering til hhv. Plus, Plus og Biz, reiser om 3 dager. På alle flightene ser det ut til å være lite/moderat belegg i alle klasser (utifra setekart på sas.no, har ikke sjekket andre verktøy).

Hva måtte du ut med pr.leg...?

Beklager hvis det står tidligere; for longhaul, hvor lenge før kommer OT bookingen evt. gjennom? Det står at det gjerne skjer fra 24-72 timer før, og jeg lurer på om det er i øvre/nedre sjikte av skalaen (longhaul)?

Anyone (else)?

Noen som kan si hvordan mulighetene er på OT-ruletten på SK963 9. nov?

Noen som kan si hvordan mulighetene er på OT-ruletten på SK963 9. nov?
Det er mye ledig i alle klasser i alle fall
SK 963 0 ARN 11/09/15 1:50 PM HKG 11/10/15 7:10 AM
333 Su,M,Th,F,Sa 88% / 14m
C9 D9 Z0 R0 J9 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O0 G9 N0

Kan vi ikke bare konkludere med at Optiontown er et lotteri som er helt tilfeldig?

OSL-LHR 15/10, requestet 11 pax via OT, alle gikk gjennom; €40. En del som har litt ekstra tid på OSL før avreise, så lounge og FT er sikkert velkomment. Måtte dog selvfølgelig gi opp nødutgangsetene...

OSL-BRU 16/10 gikk igjennom. 39 EUR. Fikk melding i går ettermiddag.

Noen som har fått igjennom OT på ARN-HKG eller HKG-ARN?

Jeg skal fly til HKG i november, men syns ikke det er interessant å bruke 1900,- på å fly Plus én vei. Får vi derimot oppgradert for poeng blir det ikke mye nøling.

Attachments

• Skjermbilde 2015-10-14 kl. 14.25.59.jpg
    Skjermbilde 2015-10-14 kl. 14.25.59.jpg
    100.3 KB · Views: 391
Last edited:

Noen som har fått igjennom OT på ARN-HKG eller HKG-ARN?

Fikk igjennom til Plus på Åpningsflighten ARN-HKG, skal også til HK neste helg så spent på om det kommer ny mail med positivt svar til uka.

Merlind

La inn en OT på Plus for LHR-OSL på søndag for 40 EUR klokka 14:28, og joggu kom det en oppgraderings-mail klokka 15:14. Gikk på under en time!

Første erfaring med OT for meg, selv om jeg også har lagt det inn på SK907/908 i november :)

Blir beløpene for SAS plus og business trukket med engang samtidig hvis man legger inn begge to i OT?

Status
Not open for further replies.
Back