Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Kanskje SAS satser mer på salg som den under, istedenfor OT fremover?

Oppgrader til SAS Plus

Det er mindre enn 24 timer til du/dere skal reise med oss mellom New York og Oslo og vi vil gjerne gi deg/dere muligheten til å oppgradere reisen fra SAS Go til SAS Plus, for kun 1999 kroner per person. Så lenge det finnes plass, er det mulighet til å oppgradere reisen opptil 8 timer før avreise. Først til mølla gjelder.

Med oppgraderingen får du/dere en enda mer behagelig reise. Se frem til å få tilgang til innsjekking ved Business-skranken, Fast Track og lounge på den flyplassen hvor oppgraderingen gjelder fra*, samt enda bredere sete med ekstra benplass, drikke og snacks før maten og all servering om bord inkludert.

Høres fristende ut? Klikk på linken nedenfor og kjøp oppgradering.

OPPGRADER NÅ

Oppgrader til SAS Plus

Det er mindre enn 24 timer til du/dere skal reise med oss mellom New York og Oslo og vi vil gjerne gi deg/dere muligheten til å oppgradere reisen fra SAS Go til SAS Plus, for kun 1999 kroner per person. Så lenge det finnes plass, er det mulighet til å oppgradere reisen opptil 8 timer før avreise. Først til mølla gjelder.

Med oppgraderingen får du/dere en enda mer behagelig reise. Se frem til å få tilgang til innsjekking ved Business-skranken, Fast Track og lounge på den flyplassen hvor oppgraderingen gjelder fra*, samt enda bredere sete med ekstra benplass, drikke og snacks før maten og all servering om bord inkludert.

Høres fristende ut? Klikk på linken nedenfor og kjøp oppgradering.

OPPGRADER NÅ

Men de sier IKKE at du kun får EB-opptjening etter opprinnelig billett.... :rolleyes: :rolleyes:

La inn request for Biz-oppgradering ORD-CPH (ikke Plus). Selvfølgelig er den fordømte LN-RKP tilbake på ruten, og dermed kunne jeg se langt etter Biz, men OT tok seg like fordømt den frihet å oppgradere meg til Plus. Sa tydelig i fra til lounge-betjeningen på ORD at jeg ikke ville ha noe av det, og ble, tja, nedgradert til Go. Blir spennende å se om jeg får tilbake pengene fra OT. For et søl.

Er jo bare å vise til kvitteringen hvor det står at du kun har søkt om business.
Gir de seg ikke har du en god sak hos kortselskapet.

La inn request for Biz-oppgradering ORD-CPH (ikke Plus). Selvfølgelig er den fordømte LN-RKP tilbake på ruten, og dermed kunne jeg se langt etter Biz, men OT tok seg like fordømt den frihet å oppgradere meg til Plus. Sa tydelig i fra til lounge-betjeningen på ORD at jeg ikke ville ha noe av det, og ble, tja, nedgradert til Go. Blir spennende å se om jeg får tilbake pengene fra OT. For et søl.

Jeg trodde ikke de oppgraderte til Plus her, I og med at det vel ikke er en reell Plus kabin??

Jeg trodde ikke de oppgraderte til Plus her, I og med at det vel ikke er en reell Plus kabin??

Nei de gjør ikke det heller. Men jeg opplevde at OptionTown oppgraderte meg til Plus "subject to availability" 24. februar i år mellom ORD og CPH. Ringte gate på forhånd og spurte om jeg ble oppgradert, de sa nei pga manglende Plus-kabin. Fikk allikevel oppgradert meg videre til BIZ mot 25 000 EB-poeng. Dog ble flyet kansellert, men det er en annen historie :spin

Last edited:

Nei de gjør ikke det heller. Men jeg opplevde at OptionTown oppgraderte meg til Plus "subject to availability" 24. februar i år mellom ORD og CPH. Ringte gate på forhånd og spurte om jeg ble oppgradert, de sa nei pga manglende Plus-kabin. Fikk allikevel oppgradert meg videre til BIZ mot 25 000 EB-poeng. Dog ble flyet kansellert, men det er en annen historie :spin

Jeg fikk i alle fall hurramailen "Congratulations! You have been upgraded to SAS Plus for your flight SK944 Chicago - Copenhagen", og kan ikke forstå annet enn at jeg hadde havnet i "Plus"-avdelingen med mindre jeg hadde tatt kontakt med lounge-personal, som ga meg tilbake min opprinnelige klasse (men ikke sete, såklart...). Det virker likevel som om det var en del op-ups pga. stappfull Go, men de var sikkert alle sammen EBP og ble prioritert før meg til gratis oppgradering.

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor jeg ble "oppgradert" til Plus etter kun å ha lagt inn OT-request på Biz; enten er det SAS, eller så er det OT. Jeg venter i noen dager for å se om pengene kommer tilbake, og hvis ikke får jeg bjeffe.

Jeg fikk i alle fall hurramailen "Congratulations! You have been upgraded to SAS Plus for your flight SK944 Chicago - Copenhagen", og kan ikke forstå annet enn at jeg hadde havnet i "Plus"-avdelingen med mindre jeg hadde tatt kontakt med lounge-personal, som ga meg tilbake min opprinnelige klasse (men ikke sete, såklart...). Det virker likevel som om det var en del op-ups pga. stappfull Go, men de var sikkert alle sammen EBP og ble prioritert før meg til gratis oppgradering.

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor jeg ble "oppgradert" til Plus etter kun å ha lagt inn OT-request på Biz; enten er det SAS, eller så er det OT. Jeg venter i noen dager for å se om pengene kommer tilbake, og hvis ikke får jeg bjeffe.

Spurte Gate-Manager ved ORD om OT-oppgraderinger til Plus og hun sa at de aldri flyttet opp fra GO til PLUS med mindre de var overbooket.

Spurte Gate-Manager ved ORD om OT-oppgraderinger til Plus og hun sa at de aldri flyttet opp fra GO til PLUS med mindre de var overbooket.

Det forklarer jo det meste. OT-mailen kom noe slik som fem timer før avgang. De har antakeligvis plassert meg i Plus pga overbooking (flyet var stappfullt), men naturligvis latt meg betale for det - så langt for prisen til Biz. Herlig, herlig.

Litt OT, men fant ingen andre passende tråder og det har muligens vært besvart flere ganger før men fant ikke noe.

Fløy SFO-CPH for noen dager siden. Hadde billett i GO, og ble oppgradert til PLUS av personalet ved gate, uten at jeg brukte verken penger eller poeng for dette, muligens var GO helt fult.

Når jeg nå har fått poengene inn på konto, så har jeg bare fått poeng som om jeg reiste i GO og ikke i Plus som jeg delvis hadde forventet. Er dette SAS som har gitt meg for lite poeng eller er dette gjeldende standard, dvs at jeg får poeng ut fra den klassen jeg var booket i i stedet for den klassen jeg satt i? Har ikke sjekket boardingkortet mitt nøye, muligens er det til og med kastet, så i beste fall har jeg vel en dårlig case om jeg ikke finner det?!

Til sist, litt on-topic. Hadde forsøkt OptionTown på utreise OSL-EWR [ Plus til C for €168], men ca 2 døgn før avreise fikk jeg denied og jeg tror C kabinen var helt full. Pris på OptionTown på hjemreise var for høy [Go til C for €718!] til at jeg søkte.

Last edited:

Hvis du har fått en operational upgrade, så får du poeng for opprinnelig booket klasse. I allefall er min erfaring det ved slike complimentary / operational upgrades ved gate.

Hvis du har fått en operational upgrade, så får du poeng for opprinnelig booket klasse. I allefall er min erfaring det ved slike complimentary / operational upgrades ved gate.

Det stemmer, skal også få poeng for booket klasse ved oppgradering med poeng.

Fant så vidt litt info om billetter utstedt av wideroe lengre frem i tråden, men spør igjen:

Vil det ha noe å si hvem som har utstedt billetten? Vanskeligere å få godskrevet riktige poeng og/eller vanskeligheter med annet ifbm. oppgradering?

Liten observasjon etter å ha lagt inn OT på SK907 og SK908 i november, for ca en måned siden:
  • På SK907 la jeg bare inn på Plus.
  • På SK908 la jeg inn på både Plus og Business.
  • Rett etter gikk prisen for Business på SK907 opp rundt $100.
  • Nå ser det ut som prisen har gått ned igjen med ca $80 for Business.

Nå er det første gang jeg tester det ut, men de virker litt flaky i prisingen, sannsynligvis for å få meg til å betale og samtidig trekke ut mest mulig $$$ fra meg :).

Liten observasjon etter å ha lagt inn OT på SK907 og SK908 i november, for ca en måned siden:
  • På SK907 la jeg bare inn på Plus.
  • På SK908 la jeg inn på både Plus og Business.
  • Rett etter gikk prisen for Business på SK907 opp rundt $100.
  • Nå ser det ut som prisen har gått ned igjen med ca $80 for Business.

Nå er det første gang jeg tester det ut, men de virker litt flaky i prisingen, sannsynligvis for å få meg til å betale og samtidig trekke ut mest mulig $$$ fra meg :).

Udbud og efterspørgsel. Sådan er markedet ;)

OT + SAS app = genialt ( når du får gjennom OT vel og merke )

OT + SAS app = genialt ( når du får gjennom OT vel og merke )

Det er helt sant. Hjelper også på at den bookes inn i Z som gir tilgang til samtlige flighter mtp ombooking. Tar ca 20 sek å bytte fra 1 flight til en annen.

Thomas

Status
Not open for further replies.
Back