Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Jeg kjørte OT, vet ikke hva som er best mtp sannsynligheten.
Om OT ble for dyrt ville jeg heller prøvd på poeng.

Flight: SK359
Dato: 9. juli 2015
Strekning: Trondheim - Oslo
Opereres av: Blue1 Boeing 717-200
Klasse booket: SAS Ungdom (499,- Nok)
Pris OptionTown: 27 Euro (ca 240,- Nok)

La inn request på OT 13. juni og fikk beskjed i går (6. juli) om at oppgraderingen var gått igjennom. Blir artig å få flydd 717 foran gardinen igjen!
Oh! Kult! OT dette, men veit du kva rundturar dei flyg og i kva periode?

(Og i nett dette innlegget betyr naturleg nok OT off topic [emoji12] )

Funker OT på billetter kjøpt på WF.no ?

Edit....*løst* :)

Last edited:

Vi er flere som skal til HKG i løpet av høsten (takk SAS). Hva er deres erfaring ift. OT-pris til C for billetter avhengig av hvor tidlig man betaler? Eksempelvis betale jeg litt over 300 euro for ARN-HKG 5 måneder før avreise. Får jeg ikke oppgradering tenker jeg å oppgradere returen, mens jeg er i HKG - 2 dager før departures; vil jeg da også betale 300 euro eller mye mer/mindre?

(Vil egentlig kun fly C nedover siden jeg bare skal være der i snaue 50 timer :))

Utifra hva jeg har lest i denne tråden, går prisen på hjemreisen kraftig opp i pris etter at du har søkt/fått oppgradering på utreisen.

Noen som kan si hvilken bookingklasse de ble plassert i på long haul?
Interessert i plus og business, si gjerne når reisen var, om ikke dato så måned.

Jeg vet ikke om de gjør unntak, men Optiontown-oppgraderinger skal bookes i A for SAS Plus, bortsett fra intercont hvor man bruker P for SAS Plus, og Z for SAS Business.

De fleste jeg har sett som har raportert har sagt at de får Z innenriks. Jeg har også fått Z innenriks de gangene jeg har testet..

De fleste jeg har sett som har raportert har sagt at de får Z innenriks. Jeg har også fått Z innenriks de gangene jeg har testet..

Stemmer nok, siden ikke A eksisterer på innenriks.

Fikk pris på 370 Euro for oppgradering fra GO til Business på SK907 2 september. (samme pris på SK908 8 september)

Er det litt mye?

Fikk pris på 370 Euro for oppgradering fra GO til Business på SK907 2 september. (samme pris på SK908 8 september)

Er det litt mye?
Nei. Jeg får opp 347 euro på en tur til SFO i mars neste år, men noe billigere enn det har jeg ikke på noen av de andre turene jeg har planlagt.

Spurte OT vedr. bookingklasse på interkontinentale flighter, og fikk følgende svar:

Thank you for Contacting Optiontown!

Please be advised that you shall be re-booked in following class :

SAS Plus : P

Business : Z

Jeg bruker Optiontown jevnlig og har vært meget godt fornøyd med produktet, men her i vår begynte prisen å gå opp for hvert søk jeg gjorde. Tidligere har det ligget jevnt på €24-30, mens det nå alltid er €60-66 på innenriks!! Da er ikke differansen stor på å kjøpe en Plusbillett i utgangspunktet...
Da jeg hørte med kompiser som har samme flight som meg, var deres pris €24!
Vi gjorde noen kjappe søk på framtidige flighter, og det viser seg at jeg ligger konstant €30 over de andre!! Mulig jeg har blitt flagga som "han betaler uansett, så vi legger på prisen.."

Etter litt mailing med OT, får jeg bare standard svar om at det er en auksjon hvor bla bla bla, prisen varierer...bla bla bla.. og takk for at jeg benytter OT.

For å teste det ytterligere, så la jeg inn en skrivefeil på etternavnet mitt og vips, så var vi nede i €24 igjen, gitt..!!

Optiontownrulletten ruller videre

Jeg bruker Optiontown jevnlig og har vært meget godt fornøyd med produktet, men her i vår begynte prisen å gå opp for hvert søk jeg gjorde.

For å teste det ytterligere, så la jeg inn en skrivefeil på etternavnet mitt og vips, så var vi nede i €24 igjen, gitt..!!

Optiontownrulletten ruller videre

Samma med meg...men her tror jeg kanskje jeg er i "mellomsjiktet" , da mine OT's ligger på ca 40 EUR.....
Hvor la du inn skrivefeil...I bestillinga til SAS ?

Samma med meg...men her tror jeg kanskje jeg er i "mellomsjiktet" , da mine OT's ligger på ca 40 EUR.....
Hvor la du inn skrivefeil...I bestillinga til SAS ?

Ja, i bestillingen til SAS da jeg kjøpte billetten.
Mitt mellometternavn har å i seg, så jeg skrev navnet med enkel a istedenfor aa. Det var nok til at Optiontown "ikke kjente meg igjen.."

Har fått oppgradering på OSL-TRD til mandag.
Trenger å endre avgangen min, men det var ikke lett gitt.......
På sas.no står jeg fortsatt booket i GO- noe som gir et hinsides høyt endringsgebyr.
Checkmytrip og appen sier SAS plus.
Er det mulig å endre i appen?

Riktig, du kan endre etter innsjekk åpner. Og kun innenfor et begrenset tidsrom, så skal du flytte reisen langt må du gjøre det mange ganger.

Er bare snakk om en senere avgang.
Ble plutselig et senere møtetidspunkt enn opprinnelig planlagt, så arbeidsgiver dekker OT-regninga også........ De var jo bare glad til, hadde jo sett for seg ny billett til det tredobbelte minst.

Status
Not open for further replies.
Back