Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One

Status
Not open for further replies.
Re: Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One

For all del, følg politiets anvisninger. Ingen flyentusiaster må finne på å finne på noe tull. Det er det INGEN som tjener på.

For all del, følg politiets anvisninger. Ingen flyentusiaster må finne på å finne på noe tull. Det er det INGEN som tjener på.

Slapp av, det handler bare om å skaffe seg en posisjon så man får oppleve en stor flybegivenhet - på en fredlig og rolig måte.
For oppleve det skal vi!

Er nå dette SÅ forferdelig spennende... ? ;)

Selvsagt morsomt å se flyet, men for all del: Respekter politiets anvisninger.

Jeg gleder meg til å se bildene folk får tatt :)

Da håper jeg media tar politiet skikkelig for at de ikke hadde kontroll på noe de kunne hatt kontroll på med litt sunn fornuft.

Det er sikkert noen hundre folk som vil se det flyet når det kommer, og det er garantert mange som ikke nødvendigvis følger med på alt som har med ankomsten å gjøre. Politiet kan ikke regne med at alle skal få med seg at de ikke vil ha folk der oppe.

Kommer det ett par hundre folk som svirrer rundt i kriker og kroker, i skog og kratt, så har de ikke sjangs til å ha kontroll.

Saken er den at jeg blir mer og mer gira på å dra opp dit når som de har den holdningen som de har. Ikke nødvendigvis for å snike meg rundt i skogen, men for å se om det er ett sted de faktisk ikke var klar over, eller har oversett. Tvilsomt, men lov til å håpe :)

Total reisetid fra Køben til Grand Hotel blir vel kortere om Mr. President flyt med MarineOne direkte fra Køben til plattformen til Jens ?

Synes det er utrolig synd at OSL ikke har klart å få i stand noe for oss spottere:( Skjønner jo selvsagt at sikkerhets greiene må være strenge, men de kunne ha satt av 2-3 polti for å passe på spotterne og kontrolere de. Koster ikke mye det i forhold til de ca 100 mill de allerede bruker!

Air Force One er jo ett status symbol for USA, hvorfor nekter de folk da å få lov å se den! Flere andre land jeg ser den kommer så står det masse folk og vinker og tar bilder av AFO, så hvorfor ikke i Norge?

Men jeg drar opp dagen etter for å ta noen bilder av den på tarmc. Blir vel en del av oss som gjør det samme:D

Har man ikke før blitt sett på som rar og sær så er det toget offisielt gått.... Tror dere at dere er "så spesielle" at politiet skal bruke ekstra innsatsstyrker for å "tilrettelegge alt for dere"? Med tanke på politiets ressursmangel virker det på meg som fanatisk at det ikke går ann å se seg selv i en verden som - til tross for hobbyer og interesser - faktisk handler om mer enn "meg meg meg meg meg meg meg me.....".

Med tanke på politiets ressursmangel virker det på meg som fanatisk at det ikke går ann å se seg selv i en verden som - til tross for hobbyer og interesser - faktisk handler om mer enn "meg meg meg meg meg meg meg me.....".

Det er jo ikke minst pga pga ressursbruken det virker litt merkelig å bruke så mye krefter på å sperre av et så stort område for å holde så få borte...
Osv..

Men dette er nok en debatt vi aldri blir enige i. Og det gjør vel ikke så mye heller, for saken er vel ikke verdens viktigste..?
Uansett tipper jeg det løser seg til alles beste på en eller annen fleksibel måte..

God helg :)

Det er jo ikke minst pga pga ressursbruken det virker litt merkelig å bruke så mye krefter på å sperre av et så stort område for å holde så få borte...
Osv..)

Kreftene vil brukes uansett flyspottere eller ei - dermed er en hver ordning angående flyspotterene en "ekstra byrde" for politiet. Igjen får jeg inntrykk av at dere føler avstengingen er "kun pga dere", which is not the case.... :)

Sheesh ... tror du virkelig at det er flyspotterne de er bekymret for? Flyspotterene er 'forstyrrende elementer' i vaktholdet. Alle uvedkommende skal holdes borte, og det er lettere å drive overvåkning når området skal være tomt for folk.

Med lite ressurser til rådighet, er dette den enkleste måten å gjøre det på. Jeg skjønner uansett ikke hvorfor dere er så oppsatt på dette all den tid det er stupmørkt når han ankommer og maskinen kan beskues i dagslys dagen etter.

Er det helt opp og avklart at AF1 vil bruke 01L/19R når den skal gå ?
Skulle vel være fullstendig mulig å få bra bilder ifra andre siden i det den roterer,
f eks ved spot F på spotterguiden

Jeg skjønner uansett ikke hvorfor dere er så oppsatt på dette all den tid det er stupmørkt når han ankommer og maskinen kan beskues i dagslys dagen etter.

Kan bare snakke for meg selv.. Men det er noe med å være der når han ankommer, akkurat når det skjer... For meg betyr det mindre om jeg ikke får tatt bilde/video, det er opplevelsen som er den mest verdifulle.
Grazy, ja vel - men sånn er det bare. Jeg vet om verre laster her i livet..:)

Fortsatt god helg!

Er du ironisk nå? Jeg vil bare sjekke.

Nei, var ikke meningen det.

Alle uvedkommende skal holdes borte, og det er lettere å drive overvåkning når området skal være tomt for folk.

Det er vel heller lettere å ha oversikt når man vet hvor folk er.
Nå vil det jo ende opp med folk som surrer rundt over alt. Men det er vel bedre enn å samle folk på ett sted tydeligvis.

Har man ikke før blitt sett på som rar og sær så er det toget offisielt gått.... Tror dere at dere er "så spesielle" at politiet skal bruke ekstra innsatsstyrker for å "tilrettelegge alt for dere"? Med tanke på politiets ressursmangel virker det på meg som fanatisk at det ikke går ann å se seg selv i en verden som - til tross for hobbyer og interesser - faktisk handler om mer enn "meg meg meg meg meg meg meg me.....".

Kan ikke si meg annet enn helt enig.
På den annen side; hvis dette var noe jeg VIRKELIG ville/´måtte´, hadde jeg dratt opp på eget ansvar, tatt ev. konsekvenser, men ikke deklamert det for hele verden eller forum på forhånd, og med full forståelse for at politiet ikke synes det var så show at jeg var der.

Status
Not open for further replies.
Back