Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One

Status
Not open for further replies.
Re: Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One

Moralen her er altså "Hvis noe fører til at JEG ikke kan gjøre akkurat som JEG vil, da er det bare tull og tøys og ikke verdt å bruke penger og tid på. For JEG vet best!"

Sukk!

God bedring

Skulle mer enn gjerne hatt AF1 på minnekortet, men det virker som det blir vanskelig mtp. avsperringer og ikke minst mørket.
En annen del av turen hadde jo blitt radiokommunikasjonen som kommer til å foregå, jeg er jo radiogal i tillegg til alt annet...men jeg kan alltids sette en radio på opptak på rett tårnfrekvens her hjemme.

Er det noen som vet hvilke frekvensern AF1 kommer til å bruke på vei inn, eller er det completely random?

For de som er interessert så går det en dokumentar på National Geographic som heter "På innsiden av Air Force One", nå kl 17.00 :)

Den største trusselen her er vel ikke terrorceller, men heller psykisk ustabile som kan finne på å gjøre noe slikt.
Full forståelse for politiet som velger å gjøre det enkelt...

Det frister ikke mindre å ta turen til OSL etter å ha sett det der.

Last edited:

Å jeg forstår jo selvfølgelig at de stenger vestlige del av GRM. Terrorister kan jo ta turen til Norge. Ingen forventer jo terror i verdens rikeste land.

Men det jeg syns vi burde fått til er et eller annet opplegg med at NSFF kunne fått til et eller annet med politiet og OSL slik at vi gikk igjennom sikkerhets kontroll og ble busset ut med sikker avstand fra AF1 og fikk ta noe bilder.

Men Obama lander jo Onsdags kveld uansett så det eneste jeg håper på er at det er fri sikt fra vollen til AF1.

OT: Morsomt å se hvordan Obama oppførte seg ombord på AF1. Akkuratt som en vanlig mann:)
Må være en glede å være President i det du er ombord på AF1:D

Noen som så innslaget på TV2 Nyhetene nå?

Den vollen der de parkerte, hvor ligger den?
Vil tro den er merket av i spotterguiden?

Bra innslag på TV 2 Nyhetene med Hans Olav fra Spotterforeningen i kveld. Han sa det helt riktige: – Man kunne fort fått til et opplegg hvor man var samlet på ett sted og hvor man var under oppsyn.

Men fortsatt er altså politiet like stivbeinte..

Hele innslaget kan sees her:
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/flyspottere-venter-paa-air-force-one-3040271.html

Støtter deg Hans!

Vi burde fått til noe, men neida.

Slike som deg jeg respekterer:nor!

For de som er interessert så går det en dokumentar på National Geographic som heter "På innsiden av Air Force One", nå kl 17.00 :)

Og der blir det sagt:
Air Force One may be a target, but as a proud symbol of America, the plane always operates in the public eye.

Ikke i Norge :p

Fint og representativt innslag fra Hans Olav & Co.
Godt å markere saken mitt i Obama hysteriet.
Innslag av paranoide amerikanere bør begrenses i fedrelandet.

Det bør kanskje være mulig å stå ved Romerike Landskapsvernområde, et sted. I sørkant av 01L? Eller vil man bli jaget herfra også? Hva med Lyshaug, Bjøringstad, Kjos eller Hallingstad gård, og veiene rundt der?

Klart man må få AF1 på brikken.

Ah, perfekt...man takker og bukker!

Jeg bor ca. 1,5 timer unna ENGM, men hører tårnet rimelig bra her nede.
Planen er å sette ene mottakeren på record og prøve å få tatt opp AF1...noen idé om hvilken frekvens som vil bli brukt?

Du må nesten få frekvensen av en eller annen som følger AF1 helt fra Oslo control.

Last edited by a moderator:

Gratulerer til ENGM 911, Leorim og Tertit54 som ble sitert av Dagbladet :)

Status
Not open for further replies.
Back