Har ikke iallefall Amerikanerene og erfart dette? Er vel etpar selskap der borte i samme "skvis":8:
Delta, Southwest og American har hatt (har) bemanningsproblemer ja.
Har ikke iallefall Amerikanerene og erfart dette? Er vel etpar selskap der borte i samme "skvis":8:
Etter å ha sagt opp flere tusen under pandemien sliter SAS nå med å bemanne flyvningene sine. «Nærmest en hån» mot dem som har mistet jobben og ikke får komme tilbake, mener fagforeningsleder.
Nå har omsider media også begynt å skrive om SAS egenskapte bemanningsproblemer
https://e24.no/naeringsliv/i/O3o9Q3/sas-kansellerer-flyvninger-paa-grunn-av-pilotmangel
– [...] I tillegg har selskapet flere fora med de ansatte for sammen å sikre et godt arbeidsmiljø. SAS’ ansettelsesvilkår er blant de beste i bransjen
Ser ut som at komiske Ali har slått til igjen:
Ja, det kommer vel an på hvem man spør...
Ja, dette må nesten være direkte provoserende for SAS-ansatte å lese. Arbeidsmiljøet i selskapet har vel sjelden vært så dårlig som nå…
Det er direkte oppsiktsvekkende at SAS klarer å lage så mye problemer for seg.
Men jeg håper mitt inntrykk er feil!
Jeg regner med at de fleste av 2500 flightene har blitt kansellert kortere enn 14 dager før avreise?
Grovt regnet: Hvis vi sier at hver flight i snitt har korona-kabin med 60 pax i snitt per flight X 250EUR X 2500= 375 000 000 NOK i potensiell erstatning?
Søker på SVG-TRD 19. august og får opp rutingen SVG-BGO-AES-TRD 0635-0935 med CRJ-900 uten flybytte. Ikke kjappeste veien til Trondheim akkurat.
Er dette en melkerute SAS/Cityjet har flydd tidligere eller en konsekvens av mangel på mannskap?
Søker på SVG-TRD 19. august og får opp rutingen SVG-BGO-AES-TRD 0635-0935 med CRJ-900 uten flybytte. Ikke kjappeste veien til Trondheim akkurat.
Er dette en melkerute SAS/Cityjet har flydd tidligere eller en konsekvens av mangel på mannskap?
Søker på SVG-TRD 19. august og får opp rutingen SVG-BGO-AES-TRD 0635-0935 med CRJ-900 uten flybytte. Ikke kjappeste veien til Trondheim akkurat.
Er dette en melkerute SAS/Cityjet har flydd tidligere eller en konsekvens av mangel på mannskap?
SAS/Cityjet flyger också direkt SVG-TRD. SK4488 med avgång 8.35 och ankomst 9.45
SAS øker til Kanariøyene og kommer med to nye ruter kommende vinter
https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2021/sas-opens-new-routes-to-the-canary-islands/
Stockholm - Las Palmas 4x ukentlig (daglig 18/12-19/1)
Stockholm - Tenerife (NY) 1x ukentlig (2x ukentlig 18/12-19/1)
Gøteborg - Las Palmas (NY) 1x ukentlig (2x ukentlig 18/12-19/1)
København - Las Palmas 3x ukentlig (daglig 18/12-19/1)
København - Tenerife 2x ukentlig (3x ukentlig 18/12-19/1)
Oslo - Las Palmas 6x ukenltig (daglig 18/12-19/1)
Det blir interessant å se hvordan SAS skal bemanne dette opp - all den tid det er knapt med personell i dag. SAIL?
Det innebærer vel ikke nødvendigvis en økning i SAS trafikk, men at kanskje kapasitet flyttes fra andre steder etter sommeren?
Problemet er vel ikke nødvendigvis mangel på personell i seg selv, men at lisenser er utgått og at det tar tid å få folk current. Andre selskaper løste jo dette med å la folk fly det lille som var nødvendig. Men det krever jo også litt samarbeid fra foreningene. Kanskje ikke helt rett klima for sånt i SAS .. Men det er det vel andre her som vet bedre enn meg.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.