Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Mulig det er feil tråd og jeg prøvde å søke meg frem - Er SAS domestic loungen på OSL åpnet igjen?

Ingen lounger er åpne. Det vil neppe skje på en stund heller.

Stockholm-Skellefteå: 6 weekly flights (daily except Saturdays), SK008/009 (operating ARN-SFT-LLA-ARN). A320Neo operating.
Copenhagen-Amsterdam: 6 weekly flights (daily except Saturdays), SK2551/2552 (Monday-Friday) and SK553/554 (Sundays). CRJ-900 (operated by CityJet) operating.
Copenhagen-Bergen: 6 weekly flights (daily except Saturdays). SK2862/2865, CRJ-900 (operated by CityJet) operating.
Copenhagen-Stavanger(-Aberdeen): 6 weekly flights (daily except Saturdays), SK1872/1879. CRJ-900 (operated by CityJet) operating.
(Copenhagen-)Stavanger-Aberdeen: 6 weekly flights (daily except Saturdays), SK4615/4616. CRJ-900 (operated by CityJet) operating.
Stockholm-Helsinki: 11 weekly flights (twice daily Mon-Fri, once daily Sun), SK704/707 & SK716/721 (Mon-Fri), SK712/719 (Sun). ATR 72-600 (operated by Regional Jet OÜ) operating.
Stockholm-Turku: 5 weekly flights (weekdays only), SK2728/2727. ATR 72-600 (operating by Regional Jet OÜ) operating.
Stockholm-Malmö: 6-7 weekly flights (daily except Saturdays), SK113/128 (Mon-Fri, SK113 also on Sun), SK2111/2112 (Sun). ATR 72-600 (operated by Regional Jet OÜ) operating.
Stockholm-Kalmar: 5 weekly flights (weekdays only), SK195/196. ATR 72-600 (operated by Regional Jet OÜ) operating.
Copenhagen-New York (Newark): 2 weekly flights, SK909/910 (SK909: Wed/Sat, SK910: Thu/Sun). A330-300 operating. Crew and aircraft will have a nightstop at EWR.
Copenhagen-Chicago (O´Hare): 2 weekly flights, SK943/944 (SK943: Thu/Sun, SK944: Fri/Mon). A330-300 operating. Crew and aircraft will have a nightstop at ORD.

Sparer de på A350? Kun A330 på LH.

Hmm. Jeg skal til Kalmar i midten av juni. Da får jeg tenke meg om. Fly med munnbind eller kjøre fra Bergen. Blir fort det siste.

Hmm. Jeg skal til Kalmar i midten av juni. Da får jeg tenke meg om. Fly med munnbind eller kjøre fra Bergen. Blir fort det siste.

Bil er fint det, men munnbind er og veldig easy peasy... :cool:

Bil er fint det, men munnbind er og veldig easy peasy... :cool:

Nå skal jeg antakelig innom et par plasser på veien, så det blir nok bil, men det er jo lenge igjen ennå... :)

SAS med ekstraflyvning (SK6304) OSL-TRD-BGO og (SK6305) BGO-TRD-OSL i morgen.

SAS med ekstraflyvning (SK6304) OSL-TRD-BGO og (SK6305) BGO-TRD-OSL i morgen.

Blir vel litt ekstra i forbindelse med det som er av pinseutfart tenker jeg.

Stemmer det at SAS skrur noe opp på innenriksprogrammet nå i juni?

Sikkert pop blant de ansatte at SAS henter inn wet lease før de henter inn sine egne ansatte.

Hva betyr det rent konkret for ruter og frekvenser?

Oslo-Kirkenes-Oslo og Oslo-Alta-Oslo kommer iallefall igang igjen i neste uke og det krever vel ett eller to fly ekstra.

Espen

Oslo-Kirkenes-Oslo og Oslo-Alta-Oslo kommer iallefall igang igjen i neste uke og det krever vel ett eller to fly ekstra.

Espen

Tenker du på Norwegian? SAS flyr fortsatt til ALF/KKN.

Sikkert pop blant de ansatte at SAS henter inn wet lease før de henter inn sine egne ansatte.

Samtidig, det er ikke noe flyselskapene i dag kan prioritere å ta hensyn til. Nå trumfer cash flow alt, så man må prioritere hva som er på bankkontoen

Nå er jo dette gjeldene i Sverige og Danmark, og hvis man ikke klarer fylle mer kapasitet enn CRJ og ATR maskiner, er det uforsvarlig økonomisk sett å sette inn et alt for stort og dyrt fly. Er etterspørselen på plass bør man selvsagt oppskalere

Men akkurat nå, skal flyselskapene overleve så må de prioritere beinhardt på konstant. Ansatterelasjoner, PR, rykte, passasjerer etc, må da nødvendigvis prioritere lavere

Litt unorsk, da vi jo ofte er helt rævva på å kjøre beinharde prioriteringer

Tenker du på Norwegian? SAS flyr fortsatt til ALF/KKN.

SAS har kun fløyet sporadisk på ALF og KKN fra OSL de siste månedene og kun på egen regning. Litt oftere på ALF enn på KKN. Tror de fløy 5 ganger til KKN i mai mot normalt 2 ganger pr dag. Staten har betalt for OSL-TOS for DY og SK og så WF derfra til ALF og KKN. Nå inngår ALF og KKN i opplegget staten betaler for fra OSL og nå blir det en flyging pr dag både for DY og SK.

Espen

Samtidig, det er ikke noe flyselskapene i dag kan prioritere å ta hensyn til. Nå trumfer cash flow alt, så man må prioritere hva som er på bankkontoen

Nå er jo dette gjeldene i Sverige og Danmark, og hvis man ikke klarer fylle mer kapasitet enn CRJ og ATR maskiner, er det uforsvarlig økonomisk sett å sette inn et alt for stort og dyrt fly. Er etterspørselen på plass bør man selvsagt oppskalere

Men akkurat nå, skal flyselskapene overleve så må de prioritere beinhardt på konstant. Ansatterelasjoner, PR, rykte, passasjerer etc, må da nødvendigvis prioritere lavere

Litt unorsk, da vi jo ofte er helt rævva på å kjøre beinharde prioriteringer

Virker meget dobbeltmoralsk af sas, når det også gælder om at holde afstand mellem pax i flyene. Her vil en flyvning med airbus for 80 pax være mere sundhedsforsvarligt end en CRJ...

Virker meget dobbeltmoralsk af sas, når det også gælder om at holde afstand mellem pax i flyene. Her vil en flyvning med airbus for 80 pax være mere sundhedsforsvarligt end en CRJ...

Bare å hoste opp med cash for å dekke merutgiftene da. SAS har ikke den cashen.

Oppstart av ruter nå mot midten av juni for SAS. Mest fra CPH, da danskene vel åpner mer opp, men litt overrasket at de skal fly 1x ukentlig OSL-SPU. CPH-TRD starter også opp, og det er vel første utenriksrute fra TRD?

https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2020/her-flyver-sas-i-juni/

Nye linjer fra 15/6:

• CPH-Bruxelles (dagligt undtagen lørdage)

• CPH-Düsseldorf (dagligt undtagen lørdage)

• CPH Færøerne (tirsdag, torsdag, søndag)

• CPH-Hamborg (dagligt undtagen lørdage)

• CPH-Milano (mandag, onsdag, fredag, søndag)

• CPH-München (dagligt undtagen lørdage)

• CPH-Palanga (mandag, onsdag, fredag, søndag)

• CPH-Reykjavik (mandag, onsdag, fredag, søndag)

• CPH-Stuttgart (tirsdag, torsdag, søndag)

• CPH-Trondheim (mandag, onsdag, fredag)

• CPH-Vilnius (dagligt undtagen lørdage)

• ARN-Athen - fra 6/6 (lørdag)

• ARN-Palma de Mallorca (lørdag)

Nye linjer fra 20/6:

• CPH-Athen (mandag, lørdag)

• CPH-Frankfurt (dagligt undtagen lørdage)

• CPH-Malaga (lørdag)

• CPH-Nice (lørdag)

• CPH-Split (onsdag, lørdag)

• OSL-Split (lørdag)

• ARN-Nice (lørdag)

• ARN-Thessaloniki (lørdag)

Back