Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Bare nå på søndag har SAS satt opp ekstra fly pga «overbookinger»;

Det er vel tradisjonelt en av de største utfartshelgene på våren, så jeg er usikker på om man kan trekke for mye konklusjoner på bakgrunn av denne søndagen.

Også i går var det minst tre flyginger i SK63xx-serien. Den til EVE fløy nesten parallelt med den ordinære EVE-maskinen. De to andre jeg observerte fløy OSL-TOS og BGO-OSL hvis jeg ikke husker helt feil.

Espen

Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Med andre ord på tide å utvide tilbudet igjen. Det er håpløst å booke flybilletter for tiden, da det er så få avganger, og der det er flere enn en operatør, så går flyene garantert vinge-mot-vinge.

Jeg hadde billett Trondheim-Oslo førstkommende søndag, men i dag fikk jeg e-post om at SAS hadde endret den til samme avgang på mandag, 24 timer senere. Ingen plasser på tidligere fly var mulig. Upraktisk når jeg egentlig skal på jobb og ungen i barnehage, men det er kanskje slikt man må regne med når man velger å bestille flybilletter i disse dager.

Ellers helt fullt med SAS til Trondheim i dag - bortsett fra midtsetene. Vår reserverte rad hadde SAS splittet opp slik at vi ikke fikk sitte sammen. Så ikke veldig fornøyd med SAS i dag, selv om personellet om bord var meget hyggelig da.

Regner med at det er marked for flere avganger på de største rutene snart.

Det er ledig sete på toget Trondheim 13:45 – 21:26 Oslo. link

SAS selger fortsatt billetter til 21:10 flyvningen. link

Også i går var det minst tre flyginger i SK63xx-serien. Den til EVE fløy nesten parallelt med den ordinære EVE-maskinen. De to andre jeg observerte fløy OSL-TOS og BGO-OSL hvis jeg ikke husker helt feil.

Espen
Tipper alle sammen er pga midtsete regelen.

SAS har akkurat nå to fly på vei fra Kina til CPH. Det ene er SK 996 fra PEK og det andre er SK 998 fra PVG. Er det noen som vet om dette bare er engangstilfeller, eller har de gjenopptatt disse flyvningene?

SAS har akkurat nå to fly på vei fra Kina til CPH. Det ene er SK 996 fra PEK og det andre er SK 998 fra PVG. Er det noen som vet om dette bare er engangstilfeller, eller har de gjenopptatt disse flyvningene?

Det er rene cargoflighter, som har holdt på en stund

De har fått en større kontrakt med en svensk speditør.

Ser ut som SAS gjenstarter CPH-AAR, med 2x daglige (på ukedagene) ATR-72 avganger fra 2 juni. Samtidig økes CPH-AAL til 3x daglig, 2x CRJ-900 og 1x ATR-72

De har fått en større kontrakt med en svensk speditør.

Er det i sammenheng med dette at det gjennomføres daglige A330/A340-flyginger (SK9249 eller 7035 f.eks) mellom ARN og CPH og omvendt?

Espen

Last edited:

SAS har annonsert flere planlegge ruteåpninger i starten av juni. Dog ser jeg ikke noe vedrørende frekvens

https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2020/sas-reopens-routes/

From 8 June
CPH-AMS Copenhagen - Amsterdam
CPH-BGO Copenhagen - Bergen
CPH-SVG Copenhagen - Stavanger
SVG-ABZ Stavanger - Aberdeen

ARN-HEL Stockholm - Helsinki
ARN-TKU Stockholm - Turku

ARN-MMX Stockholm - Malmö
ARN-KLR Stockholm - Kalmar

From 10 June
CPH-EWR Copenhagen - New York
CPH-ORD Copenhagen - Chicago

Det er heller ikke noe nytt her angående eventuelle frekvensøkninger på andre ruter, og siden SAS jo er sene med å kansellere er det vanskelig å se så veldig langt frem i tid

Last edited:

Vissa flighter tycks vara inlagda i systemet - andra inte.
Jag hittar inte CPH-AMS, SVG-ABZ, ARN-HEL, ARN-TKU ännu - men övriga annonserade rutter är inlagda med en frekvens per dag.
Undantag CPH-EWR och CPH-ORD som flyger tre gånger i veckan och med både maskin och besättning övernattandes på utestation.

SAS har annonsert flere planlegge ruteåpninger i starten av juni. Dog ser jeg ikke noe vedrørende frekvens

https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2020/sas-reopens-routes/

Det er heller ikke noe nytt her angående eventuelle frekvensøkninger på andre ruter, og siden SAS jo er sene med å kansellere er det vanskelig å se så veldig langt frem i tid

Stockholm-Skellefteå: 6 weekly flights (daily except Saturdays), SK008/009 (operating ARN-SFT-LLA-ARN). A320Neo operating.
Copenhagen-Amsterdam: 6 weekly flights (daily except Saturdays), SK2551/2552 (Monday-Friday) and SK553/554 (Sundays). CRJ-900 (operated by CityJet) operating.
Copenhagen-Bergen: 6 weekly flights (daily except Saturdays). SK2862/2865, CRJ-900 (operated by CityJet) operating.
Copenhagen-Stavanger(-Aberdeen): 6 weekly flights (daily except Saturdays), SK1872/1879. CRJ-900 (operated by CityJet) operating.
(Copenhagen-)Stavanger-Aberdeen: 6 weekly flights (daily except Saturdays), SK4615/4616. CRJ-900 (operated by CityJet) operating.
Stockholm-Helsinki: 11 weekly flights (twice daily Mon-Fri, once daily Sun), SK704/707 & SK716/721 (Mon-Fri), SK712/719 (Sun). ATR 72-600 (operated by Regional Jet OÜ) operating.
Stockholm-Turku: 5 weekly flights (weekdays only), SK2728/2727. ATR 72-600 (operating by Regional Jet OÜ) operating.
Stockholm-Malmö: 6-7 weekly flights (daily except Saturdays), SK113/128 (Mon-Fri, SK113 also on Sun), SK2111/2112 (Sun). ATR 72-600 (operated by Regional Jet OÜ) operating.
Stockholm-Kalmar: 5 weekly flights (weekdays only), SK195/196. ATR 72-600 (operated by Regional Jet OÜ) operating.
Copenhagen-New York (Newark): 2 weekly flights, SK909/910 (SK909: Wed/Sat, SK910: Thu/Sun). A330-300 operating. Crew and aircraft will have a nightstop at EWR.
Copenhagen-Chicago (O´Hare): 2 weekly flights, SK943/944 (SK943: Thu/Sun, SK944: Fri/Mon). A330-300 operating. Crew and aircraft will have a nightstop at ORD.

Back