Om lange flyruter (SQ legger ned sin)

Regner med 345'n er mer verdt i cola boxer og deler, enn noen er villige til å gi for de, og bruke i normal drift.
 
Regner med 345'n er mer verdt i cola boxer og deler, enn noen er villige til å gi for de, og bruke i normal drift.

Alternativt så finnes det vel sikkert 34 ultra-rikinger som kan kjøpe hver sin 345 ;) For ille å skrape så gode fly...
 
Avianca Lifemiles viser ledig på SQ22 SIN-EWR 24. oktober nå, for de med tid, poeng på konto, og lyst til å få med denne Ultra-LH´n i en 100 seters A340-500 Businessklasse-jet før ruten legges ned om 8 uker.
Kostnad: drøyt 6.000,-
 
Avianca Lifemiles viser ledig på SQ22 SIN-EWR 24. oktober nå, for de med tid, poeng på konto, og lyst til å få med denne Ultra-LH´n i en 100 seters A340-500 Businessklasse-jet før ruten legges ned om 8 uker.
Kostnad: drøyt 6.000,-

Betalte selv 3 ganger så mye, og kun enkelte betale 3 ganger mer av det igjen... Fant forresten ut av hvorfor EWR-SIN er nesten umulig å få seter på - mer om det i upcoming trip report :)
 
Denne artikkelen kunne jeg, uten å høres for arrogant ut, skrevet bedre selv. I tillegg kan det nevnes at det er en ganske grov feil:
Men før den avslutter, skal den i noen dager til gi sine bidrag til kassen i Avinor. Flyet passerer seks dager ganger i uken (ikke tirsdager) som SQ 22 over Østlandet ved 12.30-tiden på sin vei til New York.

SQ22 har aldri flydd over Norge, den flyr alltid (nord)østover. SQ21 derimot, den flyr av og til over Norge (spørs på vindene). Mon tro om journalisten sjekket sine fakta med oss først? :p :D

http://www.aftenposten.no/okonomi/S...ens-lengste-flyrute-7354476.html#.UnC8NkDqr7F
 
Vel, alt er vel bedre enn at de blir skrapa. Men er vel ikke særlig sannsynlig at de beholder SQ´s 100 seters biz-innredning, nei. :D
Fløy også SQ 22 fra (Colombo-) Singapore til New York i September, 16 timer i Bangkok, 2 i Colombo, 27 i Singapore, 18 og en halv ombord på SQ22, og 30 i New York; kvalitetstid alt i sammen. :colgate:
 
Vel, alt er vel bedre enn at de blir skrapa. Men er vel ikke særlig sannsynlig at de beholder SQ´s 100 seters biz-innredning, nei. :D

På en måte. Tenkte det samme selv, men Aerolinaes.. ai, eneste flyselskapet jeg faktisk hater.

Pirke-rettelse: 98 biz-seter, pilotene på pause hadde også 1 hver, mens crew måtte sove nede selv om det var ledig på min tur (64/98) ;)
 
I følge Aftenposten ser Singapore Airlines på å gjenåpne SIN-NYC

SAS-partner Singapore Airlines har planer om å gjenerobre det som inntil for få år siden var verdens lengste flyrute, målt etter distanse.

...

Singapore Airlines er nå på leting etter en flytype med bare to motorer, og som kan ta nok brennstoff til å fly den 15.300 km lange turen uten stans.
 
Det er vel ikke så veldig langt unna at en 777-200LR klarer strekningen?


Den vil også klare SIN-EWR. Problemet er at selv om den er billigere i drift (men dyrere i innkjøp) enn A340-500 så løser den ikke fullt utfordringen med de enorme kostnadene det er og operere en rute på 18ish timer. Man kan si at den "økonomiske" rekkevidden er kortere enn den fysiske
 
Back
Top