Om lange flyruter (SQ legger ned sin)

Jeg er ikke så glad i SQ sine seter mht sittekomfort, men på denne turen var de jo aldeles prfekte! De har en 1-2-1 konfigurasjon slik at alle har aisle seat. Ankom SIN om morgenen, uthvilt og klar for møter etter en kjapp tur innom dusjen på.

Disse setene og denne konfigurasjonen har de jo på nesten alle sine langdistansefly, og de siste (777-200ER) vil fø det i løpet av året

Når jeg tenker meg om så er jo det et røverkjøp egentlig. Trenger man visum da mon tro? Virker små stress å få fra ambassaden i Oslo + koster 300 spenn :p Når tenker du å reise Eirik?

Lange flyruter

Lige nu passererer SQ062 9VSWT hen over Ebeltoft/Aarhus området.
Den flyver Singapore-Houston.
Det er en nonstop rute,,på de der ca. 14-15 timer..Det er altså lang tid at sidde
i et fly.
Hilsen Ole

Re: Lange flyruter

Rett som en eller annen sier.

Lengste nåflyvende rute er vel SQ sin rute EWR-SIN som vel også synger på siste verset. Har sett den over Norge flere ganger på sin vei.
Der snakker vi vel drøye 15 timer i luften. Og maskinen er vel all biz mener jeg for flytypen som er A340-500.

Lengste nåflyvende rute er vel SQ sin rute EWR-SIN som vel også synger på siste verset. Har sett den over Norge flere ganger på sin vei.
Der snakker vi vel drøye 15 timer i luften. Og maskinen er vel all biz mener jeg for flytypen som er A340-500.

18 timer og 45 min faktisk. Og ja, 100 All biz sæder.

Ikke nonstop, men via Moskva ;)
Point taken...checkede ikke op på det, før jeg postede...FR24 sagse SIN-HOU.
Men FR24Pro er ret interessant, synes jeg...
Det er ganske få steder de ikke dækker...
Hilsen Ole

Fløy rett over her for 5 min. siden

Hvilke andre lange flyruter har man for tiden.
Rutene fra Emiratene til USA er vel noen av de lengre?
Finnes det noen langruter ut fra Australia f.eks.?

Og maskinen er vel all biz mener jeg for flytypen som er A340-500.

Har booket denne i september, MÅ bare få det med meg. :colgate:

Ikke så lange , men har hatt FRA EZE med LH 744 og SYD LAX med DL 772LR...
( glemmer aldri takeoff med sistnevnte , du verden hvor fort i lufta og climbrate ).

Den lengste når denne legges ned er vel Atlanta-Johannesburgh (77L) tett fulgt av Sydney-Dallas/Ft. Worth ..

Ikke så lange , men har hatt FRA EZE med LH 744 og SYD LAX med DL 772LR...
( glemmer aldri takeoff med sistnevnte , du verden hvor fort i lufta og climbrate ).

Mine to lengste flighter så langt er BKK-LAX med Thai A345 i fjor, og vel så minneverdig; Iran Air´s kortlevde rute mellom Teheran-Damascus og Caracas i Venezuela, flydd med 747-SP. Første leg var bare to små timer, og fuel´a deretter; SP´n steg som en rakett under take off. Damascus-Caracas derimot var med sine drøye 14 timer i overkant av -SP´ens range, så max antall pax var satt til 90 og flyet så fylt opp med drivstoff at det føltes som om vi bare såvidt klarte å komme oss opp i luften, brukte hele rullebanen.

Back