Om lange flyruter (SQ legger ned sin)

Har ein mistanke om at interessen for å tilbringa over 20 timar i eit økonomi-sete er rimelig begrensa :)
 
Har ein mistanke om at interessen for å tilbringa over 20 timar i eit økonomi-sete er rimelig begrensa :)

Avgjørelsen som slike ting har nok mest med marked og økonomi å gjøre, det er veldig dyrt å fly med så mye fuel.
 
Jupp, og så lange flygninger er noe man bare vil finne på hvis man er på A og skal til B og ikke skal ha mellomlanding. Skal man uansett ned er det like greit å dele opp turen i to mer like deler.

Men spøk til side, hvis SQ får det til å gå rundt er det jo ganske mange store steder som er utenfor det Qantas i dag flyr med A380, men som er innenfor med A350-900ULR, til sammenlikning:
http://www.gcmap.com/mapui?P=SYD-EW...00nm@SYD 8700nm@SYD 8700nm@SIN&MS=wls&DU=km
 
Er konfigurasjonen bestemt?

Ikke offisielt, sterke rykter om 68 business / 94 premium economy i disse maskinene.

Dette blir vittelig samme oppsett som A345 ble lansert med i sin tid. Et par år med børsoppgang så skal vel SQ få de rekonfigurert til all-business også :p
 
Ser ut som første SIN-EWR er planlagt 11 oktober, og konfigurasjonen blir som ryktet 67 business og 94 premium economy. Så totalt 161 seter
 
Last edited:
https://www.singaporeair.com/en_UK/...rticle/?q=en_UK/2018/April-June/ne2018-180530

Flights are to be launched on 11 October 2018, to Newark Liberty International Airport. The route will initially be served three times a week, departing Singapore on Monday, Thursday and Saturday. Daily operations will commence from 18 October after an additional A350-900ULR aircraft enters service. (Please see Annex for flight schedules).



SIA is the world’s first customer for the new A350-900ULR, with seven on firm order with Airbus. The aircraft will be configured in a two-class layout, with 67 Business Class seats and 94 Premium Economy Class seats. Tickets will be made available for sale progressively across the various booking channels, starting from tomorrow.



Flights will cover a distance of approximately 9,000nm (16,700km), and travelling time will be up to 18hrs 45min. Singapore Airlines served the Singapore-Newark route until 2013, when services were suspended after the aircraft used at the time, Airbus A340-500s, were returned to Airbus

It's back, håper det blir SQ21 som forrige gang. Bare gode minner fra september 2013, men tviler litt på at jeg tar turen igjen selv om flytypen er ny - en stor del av motivasjonen sist i tillegg til at det er/var verdens lengste rute var flytypen A345!
 
It's back, håper det blir SQ21 som forrige gang. Bare gode minner fra september 2013, men tviler litt på at jeg tar turen igjen selv om flytypen er ny - en stor del av motivasjonen sist i tillegg til at det er/var verdens lengste rute var flytypen A345!

Setekart:

http://www.singaporeair.com/saar5/pdf/OurFleet/A350-900-ULR.pdf

67 business i 1-2-1 mellom dør 1 og 3, og 94 premium economy i 2-4-2 mellom dør 3 og 4

CAPA har også en artikkel om ruten og flyet

https://centreforaviation.com/analy...um-advantae-with-newark-nonstop-return-420328

Singapore Airlines (SIA) has confirmed plans for resuming nonstop flights to Newark and Los Angeles later this year using low density two class A350-900ULRs with a premium-focused product. The Newark flight alone, which will be relaunched in Oct-2018, will generate a 22% increase in SIA’s business class capacity to the US and a staggering 58% increase in premium economy capacity.
 
8 i bredden, føles ikke helt premium spør du meg.
Fint å kalle det premium fordi de har litt ekstra benplass og større skjerm?

Og de presser ikke inn én enkelt rad med F, som på SIN - CPH f.eks?
 
8 i bredden, føles ikke helt premium spør du meg.
Fint å kalle det premium fordi de har litt ekstra benplass og større skjerm?

Og de presser ikke inn én enkelt rad med F, som på SIN - CPH f.eks?

19” setebredde er rimelig premium ja.
 
8 i bredden, føles ikke helt premium spør du meg.
Fint å kalle det premium fordi de har litt ekstra benplass og større skjerm?

Og de presser ikke inn én enkelt rad med F, som på SIN - CPH f.eks?



2-4-2 er standarden for premium economy på A350, og er akkurat det samme setet de har på deres andre fly, som i praksis er ganske mer romslig enn det vanlige economysetet deres

Vet ikke hvorfor de ikke har F, men mulig det skyldes vekten av setet
 
F-produktet som SQ har i 777-300ER er ganske meningsløst spør du meg.
Vil nok tippe at det kun er A380 som kommer til å ha F hos SQ i fremtiden.

Utred vennligst.
De har ganske mange ruter med F på 777, jeg synes det var rimelig digg tur i den kabinen fra sin til cph.
 
Back
Top