Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hva er det som skjer med kursen da, spratt opp 25%. Nå med ny redningsplan er fortsatt emisjonskurs 1 øre, dette er ikke logisk overhodet men minnes vi så noe lignende i forkant av Norwegian sin omstrukturering, masse småsparere som ikke skjønner hva de driver på med muligens.

Ja, men så det hos Norwegian. Og nå hos både Flyr og SAS, hvor noen der ute handler aksjen på nivåer som ikke gir mening
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Onsdag morgen skriver Flyr i en pressemeddelelse, at danske Skinetworks har indgået en intentionsaftale om at flyve svenske skiturister fra Gøteborg og Stockholm til Torino og Innsbruck i løbet af vinteren. Dermed bliver Flyr nu også charterflyselskab, ligesom en intentionsaftale om at wetlease et eller to fly til et unavngivet europæisk selskab også åbner for ACMI-forretning.
https://check-in.dk/flyr-har-36-timer-til-at-hente-nye-penge/
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

De gamblet på at DY skulle gå dukken, og tapte. Det er galskap å kaste penger etter dette selskapet, de har ikke noe å tilføre markedet. Lav frekvens vil aldri gi den yielden de trenger for lykkes. Bedre å shorte nas og sas med tanke på at flyr snart er historie. Selv om de får penger nå, er vinteren lang, og de hadde ikke engang gode tall når sas streiket.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hvis Flyr satser på Spania, Charter og ACMI tror jeg det kan bli bedre resultater.

Enn så lenge overlever de ved å printe aksjer.

Glad på vegne av de ansatte.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Som vil bli permitert eller gå ned 30% i lønn. Synes synd på dem jeg da ikke akkurat lukrative lønninger fra før.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Som vil bli permitert eller gå ned 30% i lønn. Synes synd på dem jeg da ikke akkurat lukrative lønninger fra før.

30% ned i lønn - gjelder det alle ansatte i alle avdelinger eller er dette snakk om crew feks?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Det er vel endel i Flyr som gjerne hopper til DY nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Personlig tror jeg det er små sjanser for at Flyr overlever som et "sydenselskap".
I løpet av sitt relativt korte liv har ikke Flyr klart å bli et "folkeflyselskap" slik Norwegian ble.
Norwegian lykkes både med timing (deregulering) og med ideologisk så vel som reell støtte fra myndighetene (storkundeavtale og bonusforbud). Alt dette ble foredlet av en karismatisk leder som fikk rotfestet hos veldig mange nordmenn troen på at Norwegian ikke bare er billigst - alltid - men også har den aller beste servicen.

Flyr vil neppe ta mange kunder fra den store lojale kundegruppen som Norwegian har opparbeidet seg, og som utelukkende legger opp sine sydenturer ut fra Norwegian sin ruteplan.

SAS har også mange trofaste kunder, og kunder som bruker SAS mye i det daglige (jobbsammenheng) har en tendens til også å foretrekke SAS til Syden selv om prisen kan være noe høyere enn hos konkurrentene. Grunnen er de fordelene som ligger i gullkortene. Selv om det er få lounger i Syden så vil status hos SAS uansett gi prioritert innsjekking, fast track og prioritert boarding. Selv det å få Priority på kofferten ved innsjekk betyr noe der og da selv om det som oftest fører til at samme koffert kommer som en av de siste på båndet i Norge.

Flyr må hente sine kunder fra de "ikke lojale", og det er de som primært baserer sitt valg på pris. Jeg er redd for at Flyr vil slite med å få fylt opp flyene til priser som for flyselskapet er bærekraftige. Prisstigning i Norge og følgelig mer fokus på fritidsforbruk vil virke inn negativt, og en forestående koronabølge i vinter kan få store utslag når det gjelder reiselyst.
 
Last edited:
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Så valget mellom permittering og ca 62% dagpenger, eller 30% lønnskutt og fortsette i full jobb. Attraktivt. De fleste vil vel søke nye jobber allerede nå

Vi har ikke lønnskutt for crew. Det gjelder ledelsen.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Når markedet mister troen på selskapet ditt blir alt vanskelig.
En ubetalt regning fra en underleverandør kan fort ende opp i «money up front», og sprer det seg spørs det om det er nok cashflow til å holde selskapet ditt flytende.
hver skuff du åpner har nye utfordringer hvor det før var verktøy og løsninger, det sliter på de ansatte, stemningen synker og nøkkelpersonell finner seg annet å gjøre.

Det er en hard bransje og det er trangt rundt middagsbordet i FlyNorge.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Dersom man leser denne presentasjon så må man virkelig stille største spørsmåls-tegn bak hele Flyr. Ledelsen tillot denne domestic ekspansjon da de viste at deres OBE tilknytting til Berg-Hansen var ikke i tida? Man tapte 2 måneder penger så det suser på tomme domestic flights. Ufattelig.

Den eneste vinner av denne nye emisjon blir Sissener. Han vil tjene fett på dette, men mange små-sparer som nå hører "Flyr er reddet" vil tape sine penger. Det er egentlig en skandale at slike ting er mulig i en vel refulært finansplass som Oslo Børs.

Etter ha leste denne presentasjonen kan man bare en ting anbefale til de ansatte: Søk dere nye jobber, snarest som mulig, dette firma med denne ledelse har ingen fremtida!
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Som forventet ble Flyr-emisjon godkjent og vedtatt på selskapets ekstraordinære generalforsamlig i dag. Riktignok møtte kun litt over 13,6% av aksjonærene opp for å stemme, så da var vel det meste avgjort

Stadssalg AS, som er blant selskapets største aksjonærer, og ironisk nok spesialister på konkursbo og lignende, har også fått inn en representant i styret.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top