Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Det er jeg enig i, men da burde han sagt det som det var, at han hadde satt grensen der, i stedet for å måtte respektere en styrebeslutning som i realiteten bare var han selv. Vel og merke dersom dette medfører riktighet.

"Jeg har ikke troen på eget selskap"

Alt er vel bedre å si enn det?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hva er status/når kommer ny status? Emisjonen hadde frist til 15:30 i dag, og ingen nyheter. Er det et dårlig tegn?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

https://newsweb.oslobors.no/message/575085

"Flyr AS - Private Placement not fully subscribed, received alternative proposal from professional investors

The subscription period in the Private Placement ended today at 16:30 CET. The
Private Placement has not been fully subscribed, but the Company has received a
proposal for an alternative transaction structure from a combination of existing
and new professional investors. The board of directors of the Company will now
consider the alternative transaction structure, and plan to revert with an
updated announcement before the market opens tomorrow morning. Flyr's flights
will continue to operate as normal"
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

16:40 Flyr klarte ikke pengemålet

Flyselskapet Flyr lyktes ikke med å hente inn 430 millioner kroner i en kriseemisjon, melder selskapet i en børsmelding.
https://www.nrk.no/nyheter/flyselskapet-flyr-1.15516176?festet=1.16171380#festet


en annen plan i kulissene deriomot.
https://newsweb.oslobors.no/message/575085
The board of directors of the Company will now consider the alternative transaction structure, and plan to revert with an updated announcement before the market opens tomorrow morning. Flyr's flights will continue to operate as normal.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Da er det vel skifteretten neste? Synd for jeg synes Flyr hadde et fint produkt.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Spørsmålet er vel hva som legges i ''alternative transaction structure''. Dette kan jo være et oppkjøp...
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Spørsmålet er vel hva som legges i ''alternative transaction structure''. Dette kan jo være et oppkjøp...

Hvem i alle dager skulle ønske å kjøpe opp Flyr?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Kan og være salg av kontraktene osv. enn at BRA kjøper de opp(om de har penger til drifte videre vet jeg ikke)
er litt imponert om noen vil kjøpe dem etter dagens nyheter.
 
Last edited:
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Har ikke fulgt godt nok med på denne situasjonen men hva er egentlig årsaken til att det går nedover? Er det fordi det er så vanskelig og presse seg inn i ett marked som er så godt dekket fra før eller er det att spesielt Norwegian har tatt seg grundig opp etter å ha vært i kjellern en tur?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Finansavisen nevnes det warrantstruktur eller aksjespleis(må være registrert for lese 1 artikkel daglig) skjønner ikke helt hvordan de skal skal overleve vinteren med mindre penger.
aksjedeling før eller etter emisjon er og et tema(Grådige investorer som vil selge rett etterpå)
 
Last edited:
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Finansavisen nevnes det warrantstruktur eller aksjespleis(må være registrert for lese 1 artikkel daglig) skjønner ikke helt hvordan de skal skal overleve vinteren med mindre penger.
aksjedeling før eller etter emisjon er og et tema(Grådige investorer som vil selge rett etterpå)

Høres nesten ut som et pyramidespill :-)
"Han skisser en måte der investorer garanterer for at de vil gå inn med eksempelvis 80 millioner kroner i egenkapital i Flyr. Men det gjør de ved å låne aksjer av eksisterende aksjonærer. I løpet av de neste tre ukene selger den samme investoren disse lånte aksjene til en verdi av 88 millioner kroner.

Samtidig utsteder Flyr nye aksjer, som de gir tilbake til de som har lånt sine aksjer ut.

Investoren har dermed bidratt med 80 millioner kroner som flyselskapet trengte, men sitter selv igjen med 8 millioner i gevinst, uten å ha tatt noen reell risiko."
https://e24.no/boers-og-finans/i/jl...-om-mulig-flyr-loesning-veldig-uvanlig-metode
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Flyr går for Sisseners løsning, så da blir ny frist 16:30 i morgen onsdag

https://newsweb.oslobors.no/message/575131

The board of directors of the Company have evaluated the proposal for an
alternative transaction structure from a combination of existing and new
professional investors, and is of the opinion that this is in the best interest
of the Company and its shareholders.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Det som overrasker meg er at det er investorer som er villige å spytte penger inn i Flyr. Det er STOR usikkerhet om det kommer nye covid-bølger, rentene går opp, inflasjonen er megahøy, samt at man går mot en vintersesong som altid viser underskudd.

Tror det beste ville vært å spare pengene og investere i noe som i hvert fall gir en positiv avkastning.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Skjønner ikke helt om de får 700 mil nå.
Frist til utgangen av 1 kvartal 2023 for skaffe mer penger

https://www.nrk.no/nyheter/flyr-godkjenner-loysing-1.16172041

Nei, ikke 700 MNOK nå. Det som er planen er følgende:

1. 250 MNOK gjennom en rettet emisjon nå mot institusjonelle investorer
2. 100 MNOK gjennom en emisjon mot eksisterende aksjonærer
2. 250 MNOK hentes gjennom tegningsrettingheter hos investorene i del 1) som kan innløses 31/1, 28/2 og 31/3. Så lenge aksjekursen da er over 1 øre, vil disse da være "in the money"
4. 100 MNOK, samme som 3), bare mot eksisterende aksjonærer fra 2), og kan innløses 31/3


Logikken her er at man begrenser tapet hvis de går overende ved at man kun taper 250 + 100 MNOK. Samtidig økes totalbeløpet Flyr henter, gitt de overlever og aksjekursen er over 1 øre
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hva er det som skjer med kursen da, spratt opp 25%. Nå med ny redningsplan er fortsatt emisjonskurs 1 øre, dette er ikke logisk overhodet men minnes vi så noe lignende i forkant av Norwegian sin omstrukturering, masse småsparere som ikke skjønner hva de driver på med muligens.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top