Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser ut til være fotballcharter SVG - NOC(ireland west airport) kommende onsdag.
mistenker fgi men umulig vite.

Last edited:

En rask kjik på reisemål viser at de i januar 2023 har ruter til ALC, BCN, FAO, GVA, LPA, AGP, CDG, FCO og SZG. Fra TRD, SVG og BGO har de i tillegg ALC. Mtp at OSL-TRD/BGO/SVG/KSU ikke er lagt ut enda for salg fra W22/23, tipper jeg at det kommer flere justeringer på ruteprogrammet.

En rask kjik på reisemål viser at de i januar 2023 har ruter til ALC, BCN, FAO, GVA, LPA, AGP, CDG, FCO og SZG. Fra TRD, SVG og BGO har de i tillegg ALC. Mtp at OSL-TRD/BGO/SVG/KSU ikke er lagt ut enda for salg fra W22/23, tipper jeg at det kommer flere justeringer på ruteprogrammet.

Har FAO noengang gått på vinteren fra OSL før med noen?

Har FAO noengang gått på vinteren fra OSL før med noen?

Ser den har et opphold etter 7 januar til 18 februar, men at det er en vinterrute står seg vel fortsatt. DY har også ute 1x ukentlig på OSL-FAO, morsomt nok med samme opphold som Flyr har.

Forstår jeg det rett så vil billetter med Flyr være tilgjengelig hos mange reisebyråer fra denne uken og de således vil være mer tilgjengelig for større deler av bedriftsmarkedet

Forstår jeg det rett så vil billetter med Flyr være tilgjengelig hos mange reisebyråer fra denne uken og de således vil være mer tilgjengelig for større deler av bedriftsmarkedet

16 utvalgte reisebyrå i følge flysmart24.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrev opp det relevante under.
https://flysmart24.no/2022/08/11/flyr-ruster-kraftig-opp-her-er-selskapets-nye-plan/

Opptrappingen denne høsten og vinteren blir slik:

Oslo – Bergen, dobling av antall avganger – fra 21 til 42.
Oslo – Trondheim, dobling av antall avganger – 21 til 42.
Oslo – Bodø, dobling av antall avganger – fra 6 til 12.
Oslo – Evenes, økning på 117 prosent – fra 6 til 13.
Oslo – Tromsø, økning på 55 prosent – fra 11 til 17.
Oslo – Stavanger, økning på 82 prosent – fra 17 til 31.
I tillegg kommer altså Kristiansund inn med 4 avganger i uken.

Ser ut som OSL-HAM aldri ble noe av, og ruten ble fjernet i det stille før den i det hele tatt kom i gang

Da skal de være på plass hos reisebyråene gjennom Amadeus

Fra dagens pressemelding
Flyr har inngått samarbeid med det globale distribusjonssystemet Amadeus om salg av flybilletter. Med denne løsningen på plass kan kunder nå også bestille sin reise med Flyr gjennom reisebyråer i Norge.

Ser de sier det i første omgang gjelder «light ticketing» uten at jeg vet hva som menes med det begrepet

Da skal de være på plass hos reisebyråene gjennom Amadeus

Fra dagens pressemelding

Ser de sier det i første omgang gjelder «light ticketing» uten at jeg vet hva som menes med det begrepet

Antagelig billettløst, som også DY bruker. Eller brukte?

Antagelig billettløst, som også DY bruker. Eller brukte?

DY er fremdeles på ticketless, men byråer kan utstede ETKTs på DY-stock. DY er dog på vei vekk fra ticketless, på ekte denne gangen...

Når det gjelder Flyr så tipper jeg at de utvalgte byråene kan utstede en ETKT på FS-stock (etter at de har fått tilgang av Amadeus), og at Flyrs egne bookinger går gjennom OneOrder & NDC. Nesten som hos DY, bare at Flyrs egne billetter er OneOrder & NDC istedenfor ticketless.

DY er fremdeles på ticketless, men byråer kan utstede ETKTs på DY-stock. DY er dog på vei vekk fra ticketless, på ekte denne gangen...

Når det gjelder Flyr så tipper jeg at de utvalgte byråene kan utstede en ETKT på FS-stock (etter at de har fått tilgang av Amadeus), og at Flyrs egne bookinger går gjennom OneOrder & NDC. Nesten som hos DY, bare at Flyrs egne billetter er OneOrder & NDC istedenfor ticketless.

Antagelig et dumt spørsmål, men hva er forskjellen på ticketless og e-tickets? Får man ikke e-ticket nummer på ticketless?

Ser Flyr i det hele tatt 2023? Winter is coming, you know...

De fikk i hvertfall presset CASK ned i 0,36 uten fuel, og 0,66 med i juli. Ned fra 0,76 i Q2. Ellers er en fuel på 30 øre per ASK likt med DY

I rene cash brant de 150 MNOK på driften i Q2

Så lenge de finner nok investorer til en ny emisjon

Selv med antatt positive sommer-uker og mulighet for byrå-bestilling, kan en ny emisjon neppe være spesielt langt unna.

Nivået på forrige kapital-innhenting bar preg av optimistisk fremtidstro, så gjenstår det å se om det finnes investorer der ute som ser lys i det kommende vintermørket neste gang det skal ropes etter skinnende mynt.

Så lenge SAS ligger nede med brukket rygg er det vel lett for de å få inn penger i en emisjon eller to. Den dagen SAS derimot kommer ut av konkursprosessen som et sunnere selskap blir det nok vanskeligere.

Men vi bør vel ikke ha for dårlig tid heller i forhold til når vi det positive resultater? DY gikk vel først i pluss på år 3 ellerno?

Status
Not open for further replies.
Back