Trøbbel hos Flyr i dag? Nå er klokka 17:45 og flyet til Trondheim skulle gått. Ikke en sjel ved gate, men flyet har stått her en times tid.
Delay kodene tilsier problemer hos/med handlig agent.
Delay kodene tilsier problemer hos/med handlig agent.
Når jeg kom med Flyr fra Dubrovnik i midten av juni opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd med noe annet flyselskap på Gardermoen. Handling hadde glemt oss så vi måtte vente i 10 minutter. Tilslutt kom det en trapp bak slik at vi vel rundt 30 passasjerene ombord kunne komme oss av flyet selv om vi sto ved bru.
Apropos det. Fyttikatta det er langt til bagasjehallen når man havner ytterst på Non-Schengen. Neste gang tror jeg at jeg må ordne assistanse, men om handling glemmer ett stort fly, hvordan vil det bli da med assistansen?
203.200 passasjerer og 78.8% belegg i juni for Flyr. Dog med 55 øre yield og 45 øre PASK så er inntjeningen alt for dårlig så lukter emisjon for å fylle kassen før vinteren lang vei. Nå er det riktignok vanskelig å gjette CASK ennå, da Q1 tallene ikke kan brukes som mal og jo en betydelig økning i sektorlengden ammen med økt volum jo gir lavere CASK, og de hevdet nylig de skal klare ned mot 40 øre uten fuel
Ja de guidet ned mot 0,4 ex fuel i CASK i Q1 rapporten, men det tror jeg er ønsketenkning, og de har vel bommet på alt de har guidet på tidligere.
Med de jetfuel prisene som er nå så vil vel de ha en CASK på nærmere 0,7 selv med 0,4 ex fuel? Og da er det 85M nok i tap i Juni. De går sikkert i null i Juli og så lukter det ny emisjon i august.
Mitt lille regnestykke på kontantbeholdningen dems, med snitt på 0,7 i CASK for Q2. (som jeg tror er litt lavt, men kan gi dem litt slack)
273M NOK kontantbeholdning utgangen av Q1.
-67M NOK April
-97M NOK Mai
+250M NOK Emisjon
-84M NOK i Juni
= 275M NOK
De skal tjene så sinnskyt mye penger i Juli for at det ikke blir en ny emisjon. Tipper også at noen av leasingkontraktene dems krever at de har X kroner på bok, sikkert typ 100M. Og der er de kanskje allerede i August?
Har trålet relativt intenst gjennom både Flyr og Norwegian sine rutetabeller de siste dagene. SAS-streiken med kansellering av både egne og charter-flygninger for Ving og Apollo må være en real gavepakke til de førstnevnte to. Klarer ikke Flyr å fylle kassa denne sommeren, kan de legge ned først som sist.
I tillegg til (ennå) manglende GDS tilgang og dermed i praksis en utelukking av mange forretningsreisende så er det heller ikke så veldig rart de har litt dårlig yield når 25% av de reisende reiser på ungdomsbilletter. Ref tallene deres for juni
Litt lettere å holde oversikten med Flyr, men virker så lenge SAS streiken skrider frem er Flyr utsolgt 7-10 frem i tid til de fleste Sydendestinasjonene. Og mer eller mindre ut måneden til Nord Norge
Mens det er flust av ledig innen Sør Norge. Så virker ikke som SAS streiken midt i fellesferien spiller så stor rolle her?
Agurksak. Det er snakk om at man har vist Alta og Kirkenes som ruter i fase 2 og 3 i en presentasjon til investorer.Planlegges det med ruter til Finnmark nå? Ifinnmark.no melder om dette bak en plussak, hvis jeg tolker overskriften rett. Finner ingen ting på flyr.com. Noen som har kjennskap til dette?
Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.