Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: Flyr kutter kraftig vinteren 2022/23

Skjønner godt at Flyr er i "deep shit" og at det ikke er noe god situasjon for de som jobber der. Har følt på akkurat det samme før og unner ingen å miste jobben. Men jeg må uansett få lov til å stille spørsmål med det som Tonje Frislid sier. Hjelpen fra staten var avgjørende for Norwegian sin del, men det var ikke slik at man fikk penger kastet etter seg. Det var strenge betingelser for lånet. Hun fremstiller det på en annen måte og med et hint av bitterhet.

Hele næringslivet fikk penger kastet etter seg i 2020, også Norwegian. Jeg står ved det jeg sier, at en ansatt i et konkurrerende selskap bør være litt mer ydmyk.

Re: Flyr kutter kraftig vinteren 2022/23

Hele næringslivet fikk penger kastet etter seg i 2020, også Norwegian. Jeg står ved det jeg sier, at en ansatt i et konkurrerende selskap bør være litt mer ydmyk.

Ydmyk ja, ties ihjel nei ;)

Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser de har fløyet charter CPH-AAL-UAK i slutten av oktober. Husker ikke om de har fløyet ren utenlandsk charter før?

186.600 passasjerer i oktober, men tydeligvis has kuttene hatt en positiv effekt, men spørsmålet er om det er nok. 81,3% belegg er det nest høyeste, og kun juli i år som var høyere. Og 7,22pp høyere enn i september. Yield var 0,63 (+6 øre fra SEP) og PASK 0,54 (+0,9 fra SEP)

Jeg lurer på hvor mye de har taåt på innenriks, for det er tydeligvis der de store problene ligger. På utland rapporterer de et belegg på 87% i oktober, mens innenriks 67%

Jeg kan dog ikke forstå hvordan de skal klare dette uten påfyll av mere cash før vinteren

Attachments

• Flyr1022.PNG
    Flyr1022.PNG
    25.3 KB · Views: 1,121

Jeg kan dog ikke forstå hvordan de skal klare dette uten påfyll av mere cash før vinteren

Det vil de heller ikke gjøre, hvilket er grunnen til at det løpes mellom møterom med bøsser i disse dager.

Det vil de heller ikke gjøre, hvilket er grunnen til at det løpes mellom møterom med bøsser i disse dager.

Ser ut som det er et ønske å hente 400 millioner, uten at det er bekreftet noe sted

186.600 passasjerer i oktober, men tydeligvis has kuttene hatt en positiv effekt, men spørsmålet er om det er nok. 81,3% belegg er det nest høyeste, og kun juli i år som var høyere. Og 7,22pp høyere enn i september. Yield var 0,63 (+6 øre fra SEP) og PASK 0,54 (+0,9 fra SEP)

Jeg lurer på hvor mye de har taåt på innenriks, for det er tydeligvis der de store problene ligger. På utland rapporterer de et belegg på 87% i oktober, mens innenriks 67%

Uten at jeg har gått spesielt vitenskapelig til verks så vil jeg anta at oktober-tallene er kunstig høye fordi de har kansellert over en lav sko, og flyttet folk over på de få flyene som gikk. Har du 30% belegg på 3 fly, og kansellerer 2 av de kommer du fort opp i 90% på det gjenværende. Trekk i fra litt folk som den nye avgangen ikke passer for, så er du nede i 67%.
Mest spent på november-tallene tenker jeg, når innenriks bare består av OSL-BGO/TRD..

Uten at jeg har gått spesielt vitenskapelig til verks så vil jeg anta at oktober-tallene er kunstig høye fordi de har kansellert over en lav sko, og flyttet folk over på de få flyene som gikk. Har du 30% belegg på 3 fly, og kansellerer 2 av de kommer du fort opp i 90% på det gjenværende. Trekk i fra litt folk som den nye avgangen ikke passer for, så er du nede i 67%.
Mest spent på november-tallene tenker jeg, når innenriks bare består av OSL-BGO/TRD..

Trolig, og det er jo en grunn til at de nesten legger ned alt innenriks

Ser ut som det er et ønske å hente 400 millioner, uten at det er bekreftet noe sted

Ser riktig ut ifølge FA, som refererer prospektet.

Betalingsmur:
https://www.finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/11/02/7955981/flyr-jakter-400-millioner-kroner

«Timingen på annonseringen av trafikktallene er overraskende siden selskapet legger frem tredjekvartalstallene i morgen,» skriver analytiker Ole Martin Westgaard i en oppdatering til sine kunder i DNB Markets. At Flyr-ledelsen ønsket å piske opp stemningen i Flyr-aksjen for tradingkåte småsparere var trolig ikke hensikten bak fremskyndelsen, selv om aksjekursen ved lunsjtider var opp rundt fem prosent.

For i tillegg til offentliggjøringen av trafikktallene har utvalgte investorer fått tilgang på en Flyr-presentasjon. Og i den står det svart på hvitt at Flyr jakter 400 millioner kroner, siden kassen er i ferd med å tømmes.

Dn nevner 430 mil til 0,01
Man trenger ikke lese mer enn 1 avsnitt.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Det jeg er spent på er om de selv kommer til å innrømme at dette ikke er bærekraftig og si «sorry, vi klarte det ikke, siste fly går 31.mars» og styre avviklingen selv. Eller om de kommer til å holde flyene i lufta helt til noen i Spania eller Italia sperrer et av flyene dems inne med tyngre kjøretøy grunnet ubetalte regninger og begjærer dem konkurs.

Så et innslag på finansavisen i går, og selv Sissner begynner å tvile litt, men virket fortsatt som han ville bidra med penger.

«Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

I praksis blir da dagens aksjonærer tilnærmet nullet, utover å sitte igjen med en høyst symbolsk andel, all den tid det er vanskelig å sette en emisjonskurs under 1 øre

Da de klarte kunststykket å tape nesten en halv milliard i Q3, da kan jo ikke mye stå rett til i selskapet? Q3 er JUL/AUG/SEP, og med en SAS-streik i juli burde det ikke sett så ille ut.

Da de klarte kunststykket å tape nesten en halv milliard i Q3, da kan jo ikke mye stå rett til i selskapet? Q3 er JUL/AUG/SEP, og med en SAS-streik i juli burde det ikke sett så ille ut.

Skulle nesten tro de er driftet av Norwegians tidligere ledelse... :skep

Nå er jo alt avhangig om de faktisk klarer hente inn friske midler, men de endrer i det minste business planen sin ganske signifikant

Attachments

• FlyrBP.jpg
    FlyrBP.jpg
    132.3 KB · Views: 489

Wet lease-selskap med sesongruter til feriedestinasjoner, samt litt innenriks i de travleste periodene. Sikkert ikke mindre fornuftig enn å konkurrere på det regulære innenriksmarkedet.

Utstrakt bruk av moteord = tåkelegging = deperasjon = nedoverspiral ...

Det blir spennende å se hvem som er gira på å kvitte seg med noen millioner gjennom vinteren, om noen i det hele tatt er villig til å gå inn på de få promillene med sannsynlighet for at selskapet overlever.

Hvis FLYR skal få seg noen avtaler med Charter-selskapene må de få inn disse pengene ASAP. Også er jo spm om det er noe "demand" igjen for FLYR å ta.

Status
Not open for further replies.
Back