Nytt anbud for Luftambulansen

Nå virker det som partiet SV går helt fra konseptene. Ønsker å hastebehandle overføring til det offentlige av tjenesten. Regner med at det hovedsaklig er for å kunne si at de gjør noe. For det vil jo ikke ha noen effekt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/na-vil-hastebehandle-statlig-overtakelse/71936261

Hvor skal Staten få flyene fra, og mannskapene osv. Det er ikke gjort på 5 min å sette opp en slik organisasjon. Skal man løse denne oppgaven med offentlige ressurser, så bør man ikke ta beslutningen i affekt. Men heller kjøre en grundig prosess.

Hvor skal Staten få flyene fra, og mannskapene osv. Det er ikke gjort på 5 min å sette opp en slik organisasjon. Skal man løse denne oppgaven med offentlige ressurser, så bør man ikke ta beslutningen i affekt. Men heller kjøre en grundig prosess.

Staten har ikke noe sertifikat for å operere flyselskap. De må derfor sette det ut til noen, noe de har gjort i dag, så da er vi vel like langt.

I denne saken er det så mye "grums" at det er traggisk.
Med halvparten av flyene ute av drift, hvorfor ble ikke de resterende flyttet nordover - hvor de trenges mest ?

Sør for Svartisen er det både luftambulanse- og militærer helikoptre, og kortere avstander som gjør disse mere aktuelle for oppdrag.

Føyer seg bare til min "politikerforakt".- etter for år siden å ha hatt nær kontakt med slike.

På Babcock sine FB sider ligger oversikter over hvordan utviklingen med beredskap har vært - og er - siden lørdagen 5 fly ble satt på bakken.
For en utenforstående som meg ser det vel ut som det hele er ganske overdrevet og ble løst raskt. Men hva vet vel jeg..

Attachments

• Skjermbilde 2019-12-18 kl. 16.52.20.jpg
    Skjermbilde 2019-12-18 kl. 16.52.20.jpg
    126.2 KB · Views: 722
Snakk om en koordinert sabotasje fra lojale eks LT ansatte

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det kan godt være, men inntil vi vet fakta i saken så kan det være greit å ikke spekulere for mye, selv om det nok virker for godt å være sant at alle får influensa samtidig.

Sier ikke de ikke og at de har vanskelig for å få posisjonert personell da det går lite rutefly i romjulen? Kan jo hende de har folk på stby uten mulighet å få de til rett base?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Det lukter i hvertfall veldig slik og virker ganske mistenkelig

Som det står i flere medier så er det snakk om smitte blant de som oppholder seg på to baser, og det er satt igang mange tiltak med å skille syke og friske, nedvask etc.

Det kan godt være, men inntil vi vet fakta i saken så kan det være greit å ikke spekulere for mye, selv om det nok virker for godt å være sant at alle får influensa samtidig.
Du bør også ha vaksinert seg mot influensa...
Det lukter uansett "svidd" her.

Ryktet sier at Babcock hadde eksperter inne for å løse motorproblemene. En av deres egne folk fra Alta hadde aldri skrudd turboprop før.. Teknikere fra fly og motorprodusent hadde mer peiling, men fant ikke ut av problemet. De ringte til slutt en senior tekniker fra LT som fant problemet på 2 timer..

For en kvalm kommentar. Er man syk, så er man syk. Å ta på seg konspirasjonsteorihatten er bare forkastelig, dette er snakk om personer som arbeider i julen for at befolkningen i nord skal være trygge.
Problemet er at det gjør de faktisk ikke. De blir syke. Finnes ikke noe hjelp i det.

NRK melder i 21-nyhetene at Babcock vil ha bemanning som normalt i Finnmark fra i morgen. En selsom opplevelse å se Altaordføreren som nærmest hopper opp og ned i Dagsrevyen i kveld og krever full bemanning selv om inesten alt av piloter i Fnnmark er syke. Og er ikke pilotene syke, er sykepleierne syke. Sjukt...

Back