Beklager, min feil. Jeg leste det nok litt for fort og unøyaktig...
Luftambulanseoperatøren Babcock anker ikke dommen fra Nord-Troms tingrett, som fastslo at det ble gjort en virksomhetsoverdragelse fra selskapet Lufttransport.
Fikk enormt med kritikk. Nå leverer selskapet oppsiktsvekkende tall – midt i koronakrisen
Heller en gang innkjøringsproblemer enn innkjøringsproblemer ved hvert anbud, pluss ev. statlig inngripen, når det blir for ille.
I Sverige tok jo det offentlige over ambulanseflyene, og det første de vel gjorde var å kvitte seg med pilotene, og i steder leie dem inn via et byrå…..
Blir morsomt når denne tjenesten bare forsvinner inn som en ikke spesifikk del av helsebudsjettet. Plutselig så har man spart litt penger på færre piloter og litt færre flytimer osv. Men siden man ikke kan klage på noen private så drukner det dårligere tilbudet i generell misnøye som alt annet i helsesektoren.
Ang overgangsproblemet så kan man jobbe for å unngå disse. Her var det jo flere faktorer som slo inn samtidig: en operatør som ikke ville samarbeide, et nytt fly som ga overraskende problemet. Dette kan man jobbe med å gjøre mer robust.
Personlig tror jeg denne tjenesten blir best av å være drevet privat, rett å slett fordi det får så tydelig fokus fra alle. Og at det er meget transparent. Etter att innkjøringsproblemer var løst er det vel ofte mangelen på helsepersonell som faktisk har gitt de største avvike(mener jeg ha lest).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ser vi paa Energi Konkuransen i Norge er jeg ikke helt enig i at Privat Drevet er noen magisk bullet, gode Private aktoerer oppfyller absolutt det du beskriver, men daarlige (eller naar utfordringene hoper seg opp) er fort svaert lite transparente - og er i mange tilfeller langt fra ideelle loesninger.
Sammenligner jeg mine helse tilbud her i USA (har ogsaa jobbet innen helse forsikring her) saa er vaart tilbud selv med en av de beste forsikringene og i en delstat med svaert gode sykehus etc. langt i fra det jeg ser tilbudt i Norge - er 100% enig med SK384 her paa forumet (som akkurat har virkelig testet det Norkse Helsevesenet) at Norge har en meget god helse sektor. Etter 6 maaneder med EOB’s - timevis i telefon samtaler for aa faa paa plass betaling, vil nok du ogsaa lengte tilbake til Norges helsetilbud. Husk at i det private gaar du fra aa vaere pasient til aa vaere en utgift !
I Norge har politiet for lengst gjort det samme med sine helikopre.
Det er godt de legger til rette for statlig overtakelse!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.