Jeg vetter en pils på at ny SAS blir nå:
- Gratis kaffe på innenriks nord for Sognefjorden, men sør for Svartisen.
- Gebyrfri endring av økonomiklasse på flygninger på onsdag, lørdag og annenhver tisdag hvor rutetallet er et oddetall, men flygningen skjer vestover.
- SAS vil lansere en ny og bedre IT-platform for å håndtere kunder og kommunikasjon.
Og mens vi humrer litt sitter jeg meg med en kopp te og venter på hva som faktisk kommer. Måtte det bli noe bra noe.
-A
- Gratis kaffe på innenriks nord for Sognefjorden, men sør for Svartisen.
- Gebyrfri endring av økonomiklasse på flygninger på onsdag, lørdag og annenhver tisdag hvor rutetallet er et oddetall, men flygningen skjer vestover.
Takk for tilliten til mine kolleger, FlyHi ;-)
Lad os bare sige at min holdning til presseafdelingen er baseret på op til flere tidligere oplevelser, som langt fra har været specielt gennemarbejdede - det har dog været rettet mod rejselivs-journalister og ikke finansjournalisterDet er vist ikke for meget at sige, at der har været plads til forbedring
![]()
Når det gjelder presseavdelinger så er de vel alle ( ikke bare SK ) prisgitt journalisten.
Har opp gjennom mine år dessverre erfart hvilken "makt" disse har, hvordan de forsøker å bruke den og hvordan gammel bitterhet og nag kan gi seg uttrykk, et uttrykk som ikke alltids reflekterer rikets tilstand riktig.
Blir litt ala kulturjournalisten som slakter et stykke som publikum elsker
Ut fra denne tråden skulle man tro SAS bare skulle gjøre justeringer i serveringen ... Det er nok større saker på gang!
Der er forhåbenligt både større, vigtigere og flere ting på vej, men jeg kunne godt ønske mig at EN af de ting der ville ske var at man også begyndte at fokusere på et mere gennemskueligt onboard koncept...
Takk for tilliten til mine kolleger, FlyHi ;-)
Som noen klarte å resonnere seg frem til, så er SVG valgt fordi Richard G skulle holde et innlegg på Solakonferansen. Dessuten er jo Norge vårt største marked, og hjemmebasen til vår aller viktigste konkurrent. Jeg foreslår at de som er interessert i å få nyhetene rett fra sjefen sjøl, logger seg på webcasten i morgen. Linken kommer på www.sasgroup.net og på www.facebook.com/SAS i morgen.
Interessant at det ikke er lekkasjer .. de som 'vet' holder for en gangs skyld helt kjeft. Det eneste jeg har fått bekreftet er at WF ikke skal overta Intercont ...![]()
Economy Class:
Domestic/Intrascan/Europa:
Gratis kaffe/the/vand + BOB afhængig af rejselængde (ingen BOB på helt korte ruter). Salgs af Economy Extra Meal på Economy istedet for tapas, salat osv. som de har nu (det vil minimere items/spild i BOB samt give mulighed for at købe et reelt måltid).
IC:
Valg af to retter samt noget spiseligt brød og ikke mindst en ordentlig morgenmad. Den nuværende pose med en tør sandwich er ikke ok. Opgradering af IFE er ved at være på tide.
Economy Extra:
Domestic/Intrascan/Europa:
Ikke nogle ændringer af betydning - udover at det skal være muligt at opgradere sig for point eller cash til en rimelig pris. Alternativt købe non-flex billetter på economy-vilkår, men udelukkende betale ekstra for en bedre service.
IC:
Ganske fint produkt idag, men en lille opgradering af maden (primært portionsstørrelsen samt brødet) er tiltrængt. Opgradering af AVOD er også ved at være tiltrængt.
Business Class:
Domestic/Intrascan/Europa:
Her er produktet faktisk allerede ret godt sammenlignet med konkurrenterne, men der mangler absolut muligheden for at opgradere fra Economy for point eller cash. Desuden vil en billettype på economyclass vilkår, hvor man bare betaler ekstra for serviceniveauet være ønskeligt (a la Swiss og BA).
IC:
En opgradering af kabinen er hårdt tiltrængt. Stolene og AVOD er meget old fashion. Maden/drikke synes jeg faktisk generelt er helt ok, men lidt mere fokus på præsentation (f.eks. at servere uden folie samt servere forret og hovedret i to omgange på natflyvninger) ville absolut gøre tingene bedre end idag.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.