• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner

Re: "Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner

Programmerings jobben for en iPhone App på linje med Widerøe, Air France, Lufthansa tar 10 dager - men strategi møter blant de som eier denne Appen internt i SAS tar 3 år....

Det lyder som en meget rammende arbejdsbeskrivelse for den process ;) Alene på at skære sådanne strategimøder ned - eller ved at få CSC til at lave ting der virker i første om gang, så kan den nye 4Exellence-plan vel uden problemer hente de årlige besparelser ;)

Det lyder som en meget rammende arbejdsbeskrivelse for den process ;) Alene på at skære sådanne strategimøder ned - eller ved at få CSC til at lave ting der virker i første om gang, så kan den nye 4Exellence-plan vel uden problemer hente de årlige besparelser ;)

Når går det OT i utforbakke her - men det mest grelle eksempel jeg har selv opplevd med SAS - var den Demoen et annet forum medlem og jeg lagde på et Gate Kontroll program, med en 2 delt skjerm Ankommende Fly Detaljer på venstre side, Avgående Fly Detaljer på høyre - alle detaljer som skulle til for at flyet skulle avgå på tid i et skjerm bilde. Dette lagde vi i RoboDemo i 1994 som en liten .exe fil som fikk plass på en diskett - Det samme (med den samme .exe filen) ble presentetert i Stockholm i 2008 !! Den eneste oppgraderingen var det kjørte fra en DVD istedenfor Diskett.....ingen referanser til de som hadde kommet med ideen i 1994 - dette var "nytt" fra en Strateg!!

Når går det OT i utforbakke her - men det mest grelle eksempel jeg har selv opplevd med SAS - var den Demoen et annet forum medlem og jeg lagde på et Gate Kontroll program, med en 2 delt skjerm Ankommende Fly Detaljer på venstre side, Avgående Fly Detaljer på høyre - alle detaljer som skulle til for at flyet skulle avgå på tid i et skjerm bilde. Dette lagde vi i RoboDemo i 1994 som en liten .exe fil som fikk plass på en diskett - Det samme (med den samme .exe filen) ble presentetert i Stockholm i 2008 !! Den eneste oppgraderingen var det kjørte fra en DVD istedenfor Diskett.....ingen referanser til de som hadde kommet med ideen i 1994 - dette var "nytt" fra en Strateg!!

Imponerende ;)

Kanskje kjøpe tjenester fra noen andre enn CSC..?

Kanskje kjøpe tjenester fra noen andre enn CSC..?

Det ville da være en strategi-ændring der reelt ville betyde en stor forbedring for både kunder og medarbejdere - for slet ikke at tale om noget der kunne ses på finanserne.

Det var vel så lang tid det tok å fjerne alle orddelingsfeilene. :p
Men ganske utrolig at man har så liten respekt for seg selv (og andre) at man fronter noe som noe nytt, som noen andre laget for 14 år siden!

Og der var presentasjonen over. Flott med nye ideer.
Men!, That's it????

Back